Főoldal Autóteszt Ford Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift – különleges bánásmód

[TESZT] Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift – különleges bánásmód

Nehéz volt eldönteni, hogy cikkünk az autótesztek, vagy inkább a bemutatók-menetpróbák rovatba kerüljön, ugyanis rendhagyónak aposztrofálható első közelebbi találkozásunk a Ford Mondeo Vignale-val.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_001

Rendhagyó, hiszen nem a hagyományos tesztflottából érkezett a gépkocsi, hanem egyenesen Kölnből, Németországból pár napos, amolyan újságírói ismerkedésre. Szűkös volt az idő, főként, hogy összesen három modell parkolt be a forgalmazóhoz, nagy volt az érdeklődés, folyamatos rotálással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_009

Volt a felhozatalban hibrid változat is, az sajnos kimaradt most, viszont a nálunk járt Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift kombi, vagy ha jobban tetszik: wagon változata is bőségesen kielégített kíváncsiságunkat. Nézzük is a részleteket.

Az első találkozásunk

Alapvetően jó másfél évvel ezelőtt, a 2014-es Genfi Autószalonon már megtapogattuk a Ford Mondeo Vignale-t, az akkori Vignale koncepciót, sőt, bele is ültünk, alaposan megvizsgáltuk. Akkor még teljesen újszerűnek hatott az egész összkép, hiszen az új generációs, jelenleg is futó Ford Mondeo-k még akkor csak hírből voltak ismertek, ráadásul az akkori Vignale concept jóval eltért a mostani, már szériagyártásban lévő modelltől.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_002

Mennyi az eltérés, ha összehasonlítjuk egy jelenlegi Ford Mondeo-val? Sok is, meg nem is, inkább az utóbbi, de ne legyünk túl szélsőségesen tárgyilagosak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_020

Alfredo Vignale hintőépítő mester volt, az ő ihletésével, illetve a torinói fémmegmunkálók és kárpitosok által képviselt klasszikus minőség szellemiségével lett átitatva a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift, valamint az összes Vignale-modell kialakítása.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_003Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a klasszikus értelemben vett Ford Mondeo – legyen mondjuk egy Titanium S felszereltség – sokkal kifinomultabb köntösbe lett bújtatva, úgy, hogy a prémium érzet magasabb szinteket próbál pedzegetni. Ez elsősorban az anyagok ki- és eldolgozottsága tekintetében tükröződik (beltér), új megközelítésű, egyedi kárpitozással – itt egyébként vissza is köszön rögtön a hintókban alkalmazott steppelt kárpitozás jellege. Az összhatás tehát egy masszívabb, kifinomultabb környezet, a már megszokott és megismert Ford Mondeo kényelemmel társítva.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_013

A műszerfal egyedi varrott bőrfelületet kapott, amely szintén kiemeli a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift különlegességét. Amolyan igazán formabontó módon, legalábbis, ami a Ford portfóliót illeti.

No és melyek azok a bizonyos ismérvek?

Az autó külsejét tekintve is jelentős, szembetűnő részletek fedezhetőek fel: a hűtőmaszk például hatszögletű, egyedi küllemet kapott, feltűnően hangsúlyos krómozással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_004

Egyébként a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift modellen szinte nincs olyan felület, ahol ne lenne jelen az ezüstös árnyalat valamilyen formában (kieglszítők, díszcsíkok, egyéb részletek), ami szintén megerősíti az autó különcségét.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_011

Aki pedig még több Vignale-részletre vágyik, vizsgálódjon oldal- illetve hátulnézetben: különleges Vignale feliratokkal találkozhat, ami szintén azt jelzi: nem, ez nem egy hagyományos értelemben vett Ford Mondeo, több annál.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_007Vezethetőség tekintetében a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift nem mutat sok újat a hasonló konfigurációjú Ford Mondeo-nál; a 2 literes TDCi gázolajos egység 180 lóereje, bőségesen elegendő forgatónyomaték tartaléka biztosíték a kényelmes, ugyanakkor dinamikus autózáshoz, a Powershift automataváltó pedig kifinomultan végzi dolgát. Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift menetstabilitása is remek, esős, csúszósabb úton is jó stabilitást, vezethetőséget mutatott.

Motor, kiegészítők

A tesztelésre befogott Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift számos utazást és vezetést támogató biztonsági rendszerrel lett felszerelve, mint az adaptív, intelligens LED fényszórórendszer, a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás lehetősége, az esőérzékelős ablaktörlők, elektronikus kézifék, egyedi My Key programozható pótkulcs, első és hátsó parkolóradar, sávtartó automatika, fűthető első ülések, start/stop automatika, navigációs rendszer, SYNC II, BLIS holttérfigyelő, adaptív tempómat.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_019

Jogosan tehetik fel olvasóink a kérdést: ennyi lenne az egész? Persze relatív „ennyi”, mivel a legtöbb átlagos modell nem hordoz ilyen opciókat, maximum a Titanium S csomaggal felvértezett Mondeo modellek esetében.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_015Nos, természetesen itt még nem ér véget a Ford Mondeo Vignale-történet, van még a tarsolyban más, a termék exkluzivitását növelő, nem elhanyagolható részlet. Ugyanis a Fordnál arra törekedtek a Vignale koncepció gyakorlati megvalósításánál, hogy minden téren többet nyújtson egy ilyen alternatíva birtoklása, mint ahogyan azt átlagesetben megszokhattuk.

Vignale koncepció

Mi is az a Vignale koncepció? Ahogyan feljebb már említettük, a Vignale a Ford márka legmagasabb szintű kifejezése a gyártó definiálása szerint.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_014Tehát a prémium szint nem csak a Mondeo-ra korlátozódik, hanem egyéb modellek is bekerülnek a közeljövőben a szórásba. És itt jön a lényeg: a Vignale nem magát a produktumot takarja a szó fizikai értelmében, hanem az autót övező szolgáltatásokat, valamint az ügyféllel való kivételes bánásmódot is tükrözik. Ezt a Ford  nemes egyszerűséggel Vignale élménynek nevezi.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_016

Három pilléren nyugszik a prémium vásárlói élmény egy Vignale felirattal fémjelzett autó esetében, ezek pedig a minőség-szakértelem kombináció, a személyre szabott odafigyelés és bánásmód a Ford szalonjában, valamint a Vignale ügyfelek értékes idejének elismerése, a velük eltöltött idő megbecsülése.

Kelendő lehet. Akár itthon is

Lehet, hangzatosak a fentiek, de tény, hogy lehet igény ilyesmire, az más kérdés persze, hogy Magyarország mennyire lesz életképes piaca mindezen irányzatoknak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_006Az viszont bizonyos, hogy a Vignale-hez tartozüó plusz exkluzív szolgáltatások is nagyon kecsegtetőek, hiszen az ingyenes házhozszállítás lehetősége autóvásárlás esetén, a havonta egyszer lebonyolítható ingyenes külső- és belső tisztítás, a hozom-viszem szolgáltatás szervizelés esetén, az országúti segélyszolgálat, valamint a saját telefonszámmal bíró Vignale One Call mind magukért beszélnek.

A vadonatúj Ford Mondeo Vignale már rendelhető Magyarországon is. A cikkben szereplő modell 12 364 000 forintos alapáron férhető hozzá.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_005

2015 Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000-3250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú Powershift duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1482 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1602 kg

Megengedett össztömeg: 2330 kg

Csomagtartó mérete: 525 liter, bővíthető 1630 literig

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 223 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 141 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte