Főoldal Hírek 13,2 százalékos piaci részesedéssel zárta 2023 első félévét a Toyota a magyarországi...

13,2 százalékos piaci részesedéssel zárta 2023 első félévét a Toyota a magyarországi újautópiacon

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 9007 új autó értékesítésével, 13,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az első félév eladásait vizsgálva: ez 44,5%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai, a hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye.

Fél óránként talált gazdára egy új Toyota Magyarországon 2023 első hat hónapjában, amellyel a környezettudatos japán autómárka nem csupán toronymagasan az első helyen végzett hazánkban a az első félévben a márkák versenyében, de ez volt minden idők legerősebb féléve is a márka magyarországi történetében. A Toyota ugyanis 9,8%-al növelte értékesítéseit és 0,9 százalékponttal növelte piaci részesedését a 2,4%-al bővülő újautópiacon, azaz a márka eladásai négyszer gyorsabban bővültek a piaci növekedés átlagos üteménél. 

A személyautó és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva a Toyota az előbbin 7530 új autó értékesítésével, 13,1%-os részesedéssel végzett az első helyen, míg az utóbbin 1447 éj autó értékesítésével, 13,4%-os részesedéssel a harmadik helyet szerezte meg. 

Az év első hat hónapjában, a magyarországi újautóeladások 77%-át tették ki a vállalatok és 23%-ot a magánszemélyek részére történt értékesítések, ezzel szemben a Toyota esetében 64,3%-ot képviseltek az eladásokból a vállalati flották és 35,7%-ot a magánszemélyek. A Toyota ezzel együtt 11%-os részesedéssel első helyen végzett az első félévben a flottapiacon, a magánvásárlók körében pedig elképesztő, 20,4%-os részesedéssel bizonyult a legkelendőbb márkának.

A magyarországi újautópiacon 2023 első félévében 10 legnépszerűbbnek bizonyuló autóból 5 volt Toyota: a Corolla (1589 darab), a Yaris Cross (1249 darab), a C-HR (1188 darab) és a Yaris (1162 darab), de nem sokkal maradt le a TOP10-es helyezésről a Hilux (1041 darab) sem. A kivonásokkal tisztított listán ennél is látványosabb a Toyota dominanciája a TOP10-ben.

Elképesztő lendületben a Lexus 

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 65,7%-al, azaz a piaci növekedés üteménél huszonhétszer gyorsabban bővültek, így a Lexus a teljes személyautó és kishaszonépjármű piacon 595 új autó értékesítésével 0,9%-os (0,3 százalékpontos növekedés) részesedést szerzett. A személyautópiacot külön vizsgálva pedig 1%-os részesedést ért el a márka, a prémium piac külön elemzése a közeljövőben várható. A legnépszerűbb Lexus modelleknek az ide év első félévében az NX (327 darab), RX (165 darab) és az UX (47 darab) SUV-ok bizonyultak.

Kétvállra fektetheti az év hátralévő részében a piacot a Toyota?

A Toyota előnye már az év első hat hónapját követően is elképesztő a magyarországi újautó piacon, pedig a környezettudatos japán autógyártó igazából még el sem kezdte felhasználni a puskaport: a tavalyi év második felében bemutatott Corolla Cross és a slágergyanús akkumulátoros elektromos bZ4X első példányai még csak most kezdenek nagyobb volumenben megérkezni a márkakereskedésekbe, miközben hamarosan rendelhető lesz az idei év két legütősebbnek ígérkező Toyota újdonsága, a vadonatúj Prius és az új generációs C-HR is. Ezek megérkeztével csak még tetemesebbre nőhet a hazai újautópiac zöldülésének motorját jelentő Toyota előnye, amely épp a piaci legszélesebb elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellportfóliójával vette át a vezetés a hazai piacon három éve.

Begyújtja a rakétákat a Lexus is

A látványosan taroló Lexus sem ül a babérjain: miközben a tavalyi év második felében bemutatott RX nagyméretű SUV és a modellfrissített UX (köztük a 40%-al növelt hatótávolságú akkumulátoros elektromos kivitel) most érkezik meg nagyobb volumenben a márkakereskedésekbe és hamarosan megérkezik az akkumulátoros elektromos Lexus RZ is, a márka két teljesen új modellt is leleplezett az elmúlt hetekben. A Lexus belépő modellje lesz a jövőben a kisméretű LBX városi SUV, míg az LS zászlóshajó mellé zárkózik fel a kínálat csúcsán az elsőosztályú repülőjáratok kényelmét az országútra elhozó LM luxus személyszállító. Mindkét modell várhatóan már az év második felétől rendelhető lesz.