Alapvetően eddig fel sem tűnt, ám mostanra bebizonyosodott: projektautónkban, a 97-es W140 Mercedes S420-nál, a kesztyűtartó izzója nem világított az ajtó lehajtása után.
Persze nem mindig világít, csak akkor, ha a gyújtást ráadjuk. Egész pontosan a gyújtás kapcsolásának 3 szintjéból az elsőt – ez tulajdonképpen annyi, hogy elfordítjuk az első állásba a kulcsot.
Mint a faék, olyan egyszerű a W140 kesztyűtartó-világítás mechanizmusa. A lámpabúrába van integrálva maga az áramkör megszakító, illetve az izzó foglalata. Maga a metódus annyi, hogy a kesztyűtartó ajtajának lehajtásával kiold egy megszakító (műanyag végű érintkezővel), és zár az áramkör, kvázi az izzó felvillan.
Itt mondjuk elég sok hibalehetőség akad annak ellenére, hogy kifejezetten szimpla a megoldás. Például a kis fémkallantyúk le tudnak törni, ahogy elfáradnak az idővel, a rugóstag el tud fáradni és meglazulhat, valamint a foglalat két tartólapkája – amelyek közé az izzó kerül – szintén el tud engedni, gyengülhet a tartás, vagy le is törhet.
A maga nemében egyébként nem túl drága egy ilyen lámpabúra foglalattal ide, 10 ezer forint felett mozog valahol az ár, ha újonnan szereznénk be. Viszont ha még egyben van – a mi esetünkben is ez volt – akkor érdemes vigyázni rá, karbantartani.
S persze az eltávolítást-leszerelést sem árt óvatosan kezelni, hiszen kemény műanyagburkolatról van szó. Arról nem beszélve, hogy az idő vasfoga rendesen odatesz az ilyen jellegű műanyagoknak, kikeményíti azokat a végletekig, így könnyedén elrepedhetnek, amikor elkezdjük lefeszegetni azokat a helyükről.
Esetünkben szerencsés volt a helyzet, ugyanis a bepattintott műanyag szimplán enyhébb feszítés hatására is kiugrott a helyéről, úgy, hogy még csavarhúzót sem kellett alkalmazni, hogy megtámogassuk kicsit a széleknél. Egyébként ha muszáj valamivel a búra alá benyúlni, akkor a műanyag patentkiszedős megoldás a preferált, hiszen az jóval puhább, kíméletesebb.
Az elhasználódott izzót kiemeltük a foglalatból, majd helyére került az új, nullkilométeres darab. WD40-nel átfújtuk az érintkezéseket, ellenőriztük a rugóstag állapotát, majd utána a búra belső felületét kitisztítottuk – érdekes, nem volt egyébként szinte egyáltalán szennyezett, teljesen újszerűnek hatott valós mivioltában.
Visszacsatlakoztattuk a kábelezést, majd óvatosan a helyére pattintottuk a lámpatestet a búrával. Most minden a legnagyobb rendben működk a kesztyűtartó terén.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer