Ha karosszériamunka adódik projektautónkon, a 97-es évjáratú Mercedes S420 W140-esen, egyértelműen Hamza Csaba műhelyébe, a CVH Autószerviz és karosszériaműhelybe vezet útunk. Nem véletlen, hiszen nagyjából a Classic Vehicle az a cég, akikre rá merjük bízni a Mercedes esztétikai korrekcióit. Korábban is így tettünk, nem bántuk meg, és a jövőben is így fogunk tenni.
Talán az egyik csomagtérkárpit-kiszerelésnél jött szembe a probléma, miszerint az utasoldali sarok a CD tár alatt közvetlenül enyhén silány állapotnak örvend. Nem az egész vályú, hanem a legmélyebb pontban kialakított vízelvezető dugó, és annak nagyjából 3-4 centis átmérőn belüli környezete a rozsda martaléka lett. Valószínűleg többször megállhatott benne a víz, nem száradt ki, és máris megvan a probléma forrása.
itt meg is jegyezzük, hogy nem árt bizonyos időközönként megvizsgálni ezt a felületet, mindkét oldalon (utasoldalon az akkumulátor alatti rész lehet kritikus, hasonló jelleggel és szempontok alapján.
Tehát konkrétan kirohadt a gumidugó körülötti rész a W140-esen, nem festett túl jól. Főként, hogy a dugó is kipottyant belőle menet közben, akkorára tágult a lyuk a korrózió mentén. Csabát meg is invitáltuk, hogy mérje fel a problémát, annak kihatásait, s megállapította, hogy komolyabb korrekcióra lesz szükség.
Konkrétan vágni kell egy darabka lemezt, kialakítani a 140-es megfelelő sémájára tematika szerint, majd ponthegesztéssel a helyére illeszteni azt. Így is tettünk, elvittük az autót a CVH-ba, és a tapasztalt csapat nekilátott a munkálatoknak.
Miután szabaddá lett téve az út az új lemez felhelyezéséhez, kezdődhetett a legyártás. Kétség kívül ebben igencsak profik Csabáék, hiszen nem ez az első eset, amikor testre szabott alkatrészt kreáltak a Mercihez, de olyan instant könnyedséggel, hogy az állunk leesett. Ez most azonban más kategória volt, miután itt tényleges esztétikai szempontok is szerepet játszottak.
Típusazonos lemezből ki is lett kanyarítva a megfelelő fémlapka, amely a pótlás alapjául szolgált. A lapkát természetesen meg kellett munkálni, pontosan olyanra, mint amilyen az eredetileg kiöntött, helyéről kikanyarított lemez volt. Méretvételezések és sok összehasonlítás után meg is született az azonos méretű végeredmény. S tényleg milliméterre stimmelt minden, egymás mellé rakva a két lemezfelületet.
Még kettő dolog volt hátra: az egyik a vízelvezető lyuk kivágása, a másik pedig a CD tár tartófülének kialakítása. Mindkettő relatíve pillanatok alatt elkészült, itt is az utolsó, apró részletig minden passzolt az eredetivel.
Mindezek után következett a ponthegesztéses felhelyezés. Ez sziszifuszi munka volt, főként, hogy több ízben csiszolgatni, korrigálni kellett a felületeket. S miután a lemez a helyére került, epoxis felületkezeléssel már majd’ a végére is értünk a folyamatnak.
Pár héttel később fejeztük be a procedúrát. A felületkezelés sikeresnek bizonyult, jöhetett a gumidugó végleges behelyezése, annak szigetelése és ragasztása. Miután stabil volt minden, folytatódhatott a korrekció a végső, befejező folyamattal, konkrétan az alvázvédelem felvitelével.
Így minden klappolt, minden a helyére került. Az alvázvédelem felvitele szinte 100 százalékban hasonló lett, mint az eredeti gyári szórásé, persze ott gép ténykedett, és azt a folytonosságot nyilván nehéz kétkezi megoldással kivitelezni. Viszont a CVH Autószerviz és karosszériaműhely munkatársainak még ez sem tudott gondot okozni – nem meglepő módon.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer