Ahogyan az első, felvezető S420 W140 cikkünkben is írtuk, ki akarjuk küszöbölni az idegesítő hidrotőke csattogást. Meg is tettük, legalábbis hatékony lépéseket a megoldás irányába.
Kezdetektől fogva hallatszik a kellemetlen zakatolás járó motornál. Eleinte több hengernél is észlelhető volt, azonban 1 doboz Liqui Moly, valamint utána pár napra rá 2 doboz Wynn’s hidrotőke tisztító adaléknak köszönhetően jelentősen halkult a folyamat.
Ugyanakkor Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz vezetője szerint elengedhetetlen egy olajcsere az autónál, hiszen a hosszas állásból adódóan a lerakódott olajsarat, és egyéb szennyeződéseket csakis így lehetséges hatékonyan eltávolítani. Plusz azt a szennyeződést, amelyet esetlegesen az alkalmazott hidrotőke tisztitó adalékok kiszedtek a rendszerből.
Így hát nem is volt kérdéses, hogy elautózzunk a Zöld Autószervizbe, és megejtsük a kötelező teendőket. Az olajcsere folyamata nagyjából 30 percet vett igénybe, majd’ 9 liter Liqui Moly 5W-40 szintetikus kenőanyagot nyelt el a V8 blokk a gyárilag előirányzott 8 liter helyett.
Diagnózis: a motor egyenletesebb, simább járású lett, azonban az idegesítő kopgás, vagy inkább zakatolás nem igazán szűnt meg. Halkabb, visszafogottabb lett, de folyamatosan jelen van.
Gábor szerint a rendszer kitisztítja magát, járatni kell, nem árt, ha 3000 RPM körül tesszük ezt. Nem permanensen, de sokszor egy-egy megjáratásnál. A gond ezzel annyi, hogy az S420 V8-a nem szeret nagyon az egekbe pörögni, intenzív gyorsításnál is a váltó úgy 1500-1800 környékén elvált magasabb fokozatba. Ahhoz, hogy kiforogjon 3000 körül, jóval magasabb sebességtartomány kell, vagy 1/2/3-ban kellene huzatni, de azt inkább nem annyira.
Most tehát következnek a próbák, elmegyünk pár körre az autóval, és figyeljük, mi történik majd. Reméljük, a kattogás megszűnik magától, természetes úton.
Az elsődleges diagnosztika alapján nem sok nagyobb javítást kell SOS eszközölni az S420-on. A kormányművet fel kell újítani, mert szivárog belőle az olaj, valamint a kardánon kell faragni egy keveset. Nagyjából ennyi.
Rohadás: zéró. Az alja makulátlan, nagyjából mindenhol. Esztétikai hibák is nagyon elvétve, a legszembetűnőbb a jobb első sárvédőíven tallálható úgy 1 centis rozsdafolt. Ez abból adódhatott, hogy az autóra korábban ráerőltethettek 18-as, vagy inkább 19-es kerekeket, és valószínűleg a gumi pereme belérthetett a sárvédőívbe, kiahjtotta, a lakkozás megrepedt, majd elkezdett rozsdásodni. Ez majd karosszériás feladat lesz.
Fotó: Panasonic LUMIX DC-GH5S
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Panasonic, Telenor Magyarország