Főoldal Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz W140 S420: 722.6 váltómű szivárgásának megszüntetése a Classic Vehicle Hungary...

1997 Mercedes-Benz W140 S420: 722.6 váltómű szivárgásának megszüntetése a Classic Vehicle Hungary közbenjárásával

Pár héttel ezelőtt beszámoltunk arról, hogy az 1997-es évjáratú Mercedes-Benz S420 W140 projektautónkon sebességváltó olajhűtő csövet cserélt a Classic Vehicle Hungary (CVH), valamint a 722.6 5 sebességes automataváltó olajcseréjét is elvégezték.

Nagyjából 25 kilométeres távolság megtétele után ismét jelentkezett szivárgás az autón, most – hála az égnek – nem a frontrész olajcső-részénél, a hűtőpanel alatt tapasztaltunk folyást, hanem a váltóház aljánál, az olajteknőnél.

Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary tulajdonosa megvizsgálta az olajteknő felületét szervizen kívül, és arra a megállapításra jutott, hogy a szivárgás több irányból is érkezhet: vagy a tömítés (MANN kit) túl kemény, és átereszt, vagy a váltóvezérlés műanyag házánál kell keresni a hibát. Csaba minden tekintetben fontosnak tartotta, hogy újból elvigyük az autót a CVH-hoz, és emelőn, professzionális körülmények közt derítsünk fényt a szivárgás pontos helyére, okára.

Persze a szivárgás most, jelen esetben jóval csekélyebb méreteket öltött, mint az olajcső kilyukadása esetében, úgyhogy most kivitelezhető volt a W140 S420 saját lábon történő mozgatása a műhelyig.

Gyors vizsgálat után a CVH munkatársa, Buzás Tamás megállapította, hogy a szivárgás a váltóvezérlés műanyag házánál keresendő. Ez egy jeladó, azaz annak a dugóia, ami kettő O-gyűrű tömítéssel csatlakozik a 722.6 váltóház oldalfalában. Alapvetően ildomos cserélni a jeladó egységét (a stekkert) minden váltóműolaj-csereperiódusnál, azonban a múltkori revízió alkalmával a szerviz úgy ítélte meg, hogy ott semmi probléma, a dugó teljesen jó állapotú és újszerű. Így hát gyakorlatban is világossá vált számunkra, hogy a váltóolaj-cserénél most az új O-gyűrűk mellett új csatlakozóra is szükség lesz, ugyanis a váltóműházban keletkező nyomás üzem közben masszívan átszivárogtatja az olajat a régi dugóba, ami nem várt kellemetlenségeket szülhet; nem mellesleg csöpögést, szivárgást okoz összeszerelés után.

Tamás úgy látta, hogy magát a váltóvezérlés stekkerét is ki kellene cserélni az O-gyűrűkkel együtt, így érkezett is egy A 203 540 02 53 cikkszámú genuine alkatrész. Érdekes módon a gyári csomagolás mindössze 1 szerelt O-gyűrűt tartalmazott, az végződéshez közelebbit, így a külsőt külön be kellett szerezni.

A Classic Vehicle Hungary-nek ez sem jelentett akadályt, a közelben lévő egyik tömítésekre szakosodott boltból sikerült is méretpontos O-gyűrűt szerezni az A 203 540 02 53 stekkerhez, úgyhogy adott volt minden a pozitív végkifejlethez.

Természetesen a W140 S420 váltómű olajteknője ismét lekerült, le kellett engedni a felesleges olajat, viszont az Olajshop.hu által biztosított Eurol ATF 7100 olajakból még maradt korábbról pár flakon. Így közel 2 liter ismét belement a váltóműbe, majd a pontos olajszintet is szakszerűen ellenőrizték a CVH munkatársai.

Nem volt szükség pasztázásra, sem egyéb kiegészítő „óvintézkedésre”, hiszen a tömítés – ahogy feljebb is jeleztük – hibátlannak bizonyult. Így, hogy az újragyűrűzött Az A 203 540 02 53 jeladó ház-dugó is a helyére került, úgy tűnik, a szivárgás végérvényesen megszűnt, teljesen száraz minden.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer