Főoldal Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz W140 S420: könnyedebb, kevésbé feszes csomagtér nyitás

1997 Mercedes-Benz W140 S420: könnyedebb, kevésbé feszes csomagtér nyitás

Kezdetektől fogva problámát jelentett projektautónk, a W140-es S420 Mercedes esetében, hogy a csomagtérfedél az átlagosnál, kívántnál sokkal erőteljesebben, feszesebben nyílt fel. Ez problémát jelenthetett például a belső, műszerfalról történő nyitás esetén.

Olyan esetekben, amikor a W140-es csoamgtérfeoele túl laza, vagy fúl feszes nyitás-zárás tekintetében, viszonylag egyszerű dolgunk van. A csomagtartó oldalkárpitjait részben el kell távolítani, tehát

  • a csomagtér peremén futó műanyag leszorító szegély kivétele: patentok óvatos eltávolítása,
  • jobb- és baloldali kárpitok patentjeinek eltávolítása, a klipszek kipattintása,
  • mindkét oldalon lévő kárpitok óvatos félrehajtása a csomagtérfedél zsanérjai mellett

A csomagtérfedél nyitásának feszességét jobb és baloldalon egyaránt rugóstagok határozzák meg. Ezek a zsanérokra vannak csatlakoztatva, mégpedig az oldalak felső részeinél – értelemszerűen közel a zsanérokhoz. A rugók egy-egy lyukacsos modulba csatlakoznak: a beakasztott kampó minél távolabbi lyukba csatlakozik a zsanértól, annál feszesebb lesz a nyitás, zárás.

Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a például középső lyukba helyezett rugóstag masszív, hirtelen felnyílást fog eredményezni. Tehát ha megnyomjuk a külső nyitógombot, és a nyitófület kiadja a csomagtérajtó, abban a pillanatban felcsapódik, ami még akár balesetveszélyes is lehet.

Tehát így nem érdemes beállítani a W140-es csomagtérajtó-nyitását, mi a legelső lyukba helyeztük át (a második lyukból) a rugóstagokat mindkét oldalon.

Csodák csodája: új életre kelt a csomagtérfedél. Ahogyan annak lennie kell, gombnyomásra a nyitófület kiadja, felnyílik, majd innentől „manuálisan” kell felhajtani, pontosan úgy, ahogyan lennie kell.

Ha belülről vezéreljük a felnyitást, az is sokkal barátságosabb nyilvánvalóan. Eléggé ijesztő lehet például egy benzinkútnál állva, ha felpattan minden átmenet nélkül a csomagtérfedél. Viszont ezzel a metódussal könnyedén állíthatjuk, finomhangolhatjuk a nyitást és a zárást is; egyértelműen a túl lazára húzott feszességet keményebbé tehetjük.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer