Alapvetően azért, mert ferde, aszimmetrikus. Valószínűleg dilettáns módon lett korábban, az előző tulajnál a helyére illesztve.
Mindkét oldalon a front részen a sárvédőelemeket számos csavar tartja a helyén értelemszerűen. A felső részen szám szerint 6 darab. A csavarok pozíciója milliméterre ki van számítva és centizve a gépházfedéllel párhuzamosan.
Tehát a géptető lecsukásnál alapbeállítás mellett úgy zárul, hogy a zsanérokat tartó csavarok (3 darab) mindegyike az oldalelemek belső kiképzéséhez idomul. Az oldalelemek belső kiképzése pedig követi a zsanérok elhelyezésének sziluettjeit, valamint ténylegesen milliméterre pontosan ki van sakkozva a hely például a fentebb említett géptető tartó zsanérok csavarfejeinek.
Nemrégiben vettük észre, hogy a zsanérok csavarjaiból a mellső lecsukás után érintkezik a vezető oldai sárvédőelem felfogatórészén lévő belső ívek egyikével. Konkrétan rásimul a csavarfej a burkolat ívére, így nem képes a géptető szintbe csukódni, és pár milliméteres eltérés tapasztalható a géptető és a sárvédőelem peremei közt.
S hogy mi okozza ez? Mindössze annyi, hogy egy korábbi összeszerelésnél kontármunkát végezhetett a karosszériás, és nem figyelt a hézagokra, szintezésre. Egyébként mindez abból is gyönyörűen kitűnik, hogy a vezetőoldali ajtó ívéhez képest (ami teljesen szintben van) a sárvédőelem csatlakozó széle alul hézagosabb, mint a felső részen, az A oszlop irányába.
Tehát a megoldás abban leledzik, hogy magát az egész vezetőoldali sárvédőelemet pár fokban lejjebb kell dönteni, úgy, hogy az A oszlop takaró műanyag lemezéhez közelebb kerüljön a felső szegély, az eleje pedig pár milliméterrel lejjebb kerüljön. Így a géptető rögvest szintbe fog kerülni a sárvédőív peremével, a vezetőoldali ajtó vonala is párhuzamos lesz a sárvédőelem találkozásánál, valamint a kipattintható alsó díszburkolat vonala is egyenletes lesz – jelenleg szemből nézve a bal oldalon – az autó orrához közelebb – felfelé ível.
Ha tehát döntöttebb lesz pár fokkal előre a szóban forgó sárvédőelem, máris lejjebb kerül a belső ívelt burkolat-rész, és a géptető szóban forgó csavarfeje sem fog beleérni a felületbe, így szintbe kerülhet a két karosszériaelem.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer