Site icon AutóAddikt

2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport: OSRAM Nightbreaker tompított fényű izzókra cseréltük a régieket

Ideje volt már foglalkozni egy keveset 2006-os Opel Corsa C 1.2 Twinport projektautónkkal is. Az egyik sarkalatos pont kezdettől fogva a tompított fény mikéntje volt, ezért eljött az ideje, hogy meglépjük, amit meg kellett lépni.

Nevezetesen ki kellett cserélnünk a meglévő, nem túl jól domborító izzópárost a Corsa-ban. A téli időszakban, amikor is hosszabbak a sötét periódusok, romlanak a látási viszonyok, ildomos az autó fényszóróiból a lehető legtübbet kihozni.

Az OSRAM Nightbreaker-re esett a választásunk. H7 szabvány, halogén technológia, remek ár-érték arány. A review-k alapján hasonló, mint egy bellőú szintű xenon, annyi a különbség, hogy a színhúmérséklet kissé sárgásabb, bár fehéres-kékbe hajló definíciót adtak meg több forgalmazói oldalon is. Így hát beszereztük az OSRAM Nightbreak-et, és neki is láttunk a cserének.

Nem túl komplex és bonyolult a Corsa C-ben tompított izzót cserélni: a gépháztető felnyitása után a homlokfalon belül, értelemszerűen bal és jobb oldalon találhatók a lámpafészkek belső burkolatai, külön az irányjelzőknek, külön a tompított fényeknek, külön a távolsági- illetve a helyzetjelző fényforrásainak. Nekünk most a tompított szekció volt releváns nyilván, így le is tekertük a burkolatot, az óramutató járásával ellentétes irányban. Ezután a foglalattal együtt kellett kiszedni az izzót, úgy, hogy magát a foglalatot enyhén lefelé nyomtuk, majd az egészet óvatosan kihúztuk.

Figyelni kellett arra, hogy az új OSRAM Nightbreaker-eket a lehető legóvatosabban helyezzük be a foglalatba, semmi nyomásgyakorlás az izzó üvegbúráján, magát az üvegrészt gumikesztyűben, mikroszálas kendővel fogattuk be, és pattintottuk a foglalatba (2 pólus).

Mindezek után jött a relatíve nehéz rész: az izzót a foglalattal együtt vissza kellett tenni a helyére, úgy, hogy az izzó lehetőleg ne érintkezzen a kerettel, amely tulajdonképp egy apró lyuk; így kifejezetten óvatosan kellett végezni a feladatot. Érdemes volt megfigyelni kívülről, a lámpabúrán keresztül, hogy az új izzó tényelegsen egyenes-e a foglalatban, nagyjából derékszögben van-e környezetéhez képest. S amint ezek látszottak, vissza is lehetett pattintani a helyére.

55W teljesítmény per izzó – ez átlag, viszont a 30% plusz fényerő ténylegesen érezhető, ugyanúgy, ahogy a hosszabb pásztázás is. Mai, modern fénytechnológiákkal összevetve kevéssé marad alul az OSRAM Nightbreaker, nyilván nem egy xenon vagy LED, de a hagyományos alap-halogénnél klasszisokkal kitűnőbb. Ajánlott tehát mindenkinek, nem csak Corsa C tulajoknak, a H7 szabvány nagy tartományt lefed a kompatibilis típusok terén.

Exit mobile version