Nem mindennapi, különleges stílusú és hangulatú művészeti és kulturális klub, a Brody Studios adott otthont a BMW Group Magyarország évnyitó sajtótájékoztatójának.
A bajor márka – a tavalyi évhez hasonlóan – újabb hazai értékesítési rekordot jelenthetett be: a BMW modellek tavalyi eladásai 14 százalékkal, míg a MINI modelleké 18 százalékkal növekedtek 2015-höz képest. Magyarországon 2388 db BMW-t és 141 MINI-t adtak át ügyfeleknek tavaly, ami mindkét márka számára korábban nem látott rekordteljesítményt mutat.
A hazai BMW vásárlók legkedveltebb modellje a 3-as sorozat, melyből 427 darabot értékesített a vállalat, a népszerűségi lista második és harmadik helyezettje az X5 és az 5-ös sorozat lett 323, illetve 321 darabos eladással, de a sikerben jelentős hányadot képvisel a tavaly teljes évben elérhető X1-es 267 autóval, a továbbra is népszerű 2-es sorozat 175 darabbal, valamint az X3 (157 db), a 4-es sorozat (138 db), a BMW 1-es (129 db), az X4 (113 db) és az X6-os (100 db) modellek. Kiemelkedően sikeres volt az új 7-es BMW a magyar piacon, 94 db-os értékesítésével nemcsak a luxus-limuzin kategória éllovasa, de növekedési ütemével a legdinamikusabban fejlődő BMW modell is egyben.
A BMW i3 és i8 modellek magyarországi értékesítése igazi sikertörténet, tavaly 88 db i3 és további 10 db i8 modellt helyeztek forgalomba, mellyel Magyarország a teljes Közép-kelet európai régió legsikeresebb BMW i piaca.
„A BMW i3 a magyar egyéni vásárlók körében a legnépszerűbb elektromos modell és ezeket a kimagasló sikereket még az állami támogatás nélkül értük el. A zöld rendszám láthatóságot és praktikus előnyöket, a tavaly bejelentett állami támogatás az elektromos mobilitás terjedéséhez szükséges szemléletváltozást hozhatják magukkal, mely nélkül elengedhetetlen az elektromos és plug-in-hibrid modellek hazai sikere. Több nyugat-európai példa bizonyította, hogy a kormányzatok hathatós támogatása nélkül nem lehet igazi áttörést elérni az elektromos autók térnyerésében” – mondta el Baudouin Denis a sajtótájékoztató során.
Piacvezető lett az összkerékhajtású modellek kategóriájában is a bajor gyártó. Az xDrive meghajtás aránya a BMW teljes modellmixében is vezet (59 százalék), és biztosít első helyet immár 5 éve a gyártónak az összkerékhajtású prémium autók piacán.
A 2015-höz képest tavaly 18 százalékos értékesítési növekedést produkáló MINI modellek közül a legnépszerűbbek a klasszikus modellek (3 és 5-ajtós, illetve Cabrio) lettek 78 db-os eladással, de jól teljesített a Countryman/Paceman és a Clubman is (33 százalék és 12 százalékos részesedés az összes MINI eladásból).
A BMW Motorrad is stabil növekedést könyvelhetett el tavaly: a 271 db motor értékesítése 7%-os emelkedést eredményezett, melyhez nagyban hozzájárult az R1200 GS és az R1200 GS Adventure modellek piacvezető szerepe 109 darabbal az 500 köbcenti feletti kategóriában, valamint az R 1200 RT 29 db-os értéke az 500 cm3 feletti túramotor kategóriákban, ahol szintén a BMW kétkerekűje a legnépszerűbb.
A BMW Group a tavalyi centenáriumi évében globális értékesítési rekordot állított be 2 367 603 db eladott járművel (5,3 százalékos növekedés 2015-höz képest), a BMW márka pedig először lépte át a 2 milliós értékesítési határt 5,2 százalékos növekedés mellett. A MINI és BMW Motorrad is rekordértékesítést könyvelhetett el (6,4%-os, illetve 5,9 százalékos növekedés, 360 ezer db autó és 145 ezer db motor), míg a Rolls-Royce történelme második legsikeresebb évét zárta tavaly: ügyfelei 4 011 db luxusmodellt vehettek át.
„A BMW Group Magyarország 2016-os eredményeit látva, úgy érezzük, a márka centenáriumát Magyarországon is méltó eredményekkel ünnepelhettük. A BMW szinte minden kategóriában kiegyensúlyozott, stabil növekedést ért el, melyre nagyon büszkék vagyunk. Kiemelném a leköszönő BMW 5-ös modellt, mely értékesítésének utolsó szakaszában is rendkívül népszerűnek mutatkozott. Az új, immár hetedik generációs BMW 5-ös februárban érkezik, így biztosak vagyunk benne, hogy a világ legnépszerűbb üzleti limuzinja új értékesítési rekordot állít be idén is. 2017-ben további növekedést várunk, az immár öt tagú BMW iPerformance plug-in-hibrid modelljeinktől is, melyekhez tavasszal csatlakozik a vadonatúj BMW 530e, illetve nyáron érkezik a plug-in-hibrid MINI Countryman is” – tette hozzá Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.
„A MINI esetében még az első negyedévben elérhetővé válik az új MINI Countryman, mely egy, a márka számára új kategóriában, a prémium kompakt SAV/SUV szegmensben viheti sikerre a márkát. Az autó vagány stílusával, kiállásával, prémium kialakítású belterével és technikai színvonalával a legígéretesebb MINI-k egyike, melynek áprilisban bemutatkozik összkerékhajtású, még sportosabb változata, a MINI John Cooper Works Countryman is. További bizakodásra ad okot a JCW változat debütálása a prémium-kompakt szegmensben, a MINI John Cooper Works Clubman képében, illetve a kategória és a márka számára is első plug-in-hibrid MINI modell, a Cooper S E Countryman ALL4 nyári megjelenése miatt is úgy gondoljuk, 2017 a MINI éve lesz Magyarországon” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető az esemény alkalmával.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Konzolvilág, EPSON, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte