Főoldal Hírek 2016-ban öt százalékos növekedést ért el a Ford érékesítési eredménye Európában

2016-ban öt százalékos növekedést ért el a Ford érékesítési eredménye Európában

A Ford Motor Company 2016-os tavalyi összesített értékesítése 5 százalékkal közel 1.4 millió darabra nőtt a vállalat húsz hagyományos európai piacán.

A Ford teljes, 50 országból álló európai piacán a vállalat közel 1,5 millió autót adott el, vagyis 4 százalékos növekedést produkált 2016-ban.

A Ford 50 európai piacán a vállalat piaci részesedése továbbra is 7,7 százalék, 20 legfontosabb európai piacán pedig 0,1 százalékponttal 7,9 százalékra csökkent.
Magyarország a 2009 óta elért legmagasabb piacrészesedéssel, 12,3 százalékos piacrészesedéssével az előkelői harmadik helyet foglalja el a európai Ford országok randsorában.

„Büszkék vagyunk 2016-os eredményünkre és tavaly bemutatott modelljeinkre, akárcsak arra a növekedésre, amit a városi terepjárók, a nagy teljesítményű autók és a gazdag felszereltségű modellváltozatok kategóriájában produkáltunk, és ami az értékesítési csatornák tekintetében is túlszárnyalta a piaci átlagot” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. „2017-ben és a rákövetkező években még több újdonsággal állunk elő, bemutatva az új generációs Fiestát, és tovább növelve az elektromos hajtású modellek számát; jó példa erre, hogy 2019-ben megjelenik a Transit Custom plug-in hybrid változata, 2020-ban pedig egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású, kisméretű SUV-modellel lepjük meg vásárlóinkat.”

A Ford személygépkocsi-értékesítése 2 százalékkal, több mint 1 millió darabra nőtt, így ezen a téren 2011 óta ez az év bizonyult a legerősebbnek a vállalat számára az Euro 20 piacokon. 2016-ban a Ford értékesítési eredményeinek 75 százalékát tette ki a magasabb értékű és flottaszegmensben elért értékesítés – ez 2 százalékponttal múlja felül az iparág átlagos eredményét a vállalat hagyományosan legerősebbnek számító öt európai piacán.

A gazdag felszereltségű modellek (Titanium, Vignale, ST Line, ST és RS) a Ford személygépkocsi-értékesítésének több mint a felét (egészen pontosan 59 százalékát) tették ki, ami 1 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

„Vásárlóink vonzónak találják a gazdag felszereltségű modelljeink által kínált teljesítményt és stílust” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Éppen ezért már izgatottan várjuk, hogy a jövő nyáron megjelenjenek a Fiesta új generációjának Titanium, Vignale és ST Line változatai.”

A Ford újra az európai piac első számú haszongépjármű-márkája lett, 0,6 százalékponttal 13,2 százalékra növelve részesedését 20 hagyományos európai piacán. 2016-ban a Ford haszongépjármű-eladásai 17 százalékkal nőttek, és rekordszintű, 328.600 darabos eredményt értek el, ami elsősorban a Transit modellcsalád és a Ford Ranger iránti erős keresletnek köszönhető.

A nagyobb Ford Transit és Transit Custom modellek eladásai 15 százalékkal 203.000 darabra nőttek, értékesítési rekordot állítva fel ezzel az 1 és 2 tonnás szegmensekben. A Ford Ranger (+42 százalék, 38.600 darabos rekord-értékesítés) a legfrissebb, 2016 novemberi adatok alapján a szegmens legkelendőbb modelljének bizonyult.

Magyarországon a Ford 5572 darabbal 26.12 százalékos részesedéssel, a legközelebbi versenytárs eredményének közel kétszeresével, a valaha volt legerősebb évet zárta.

A Ford SUV-kínálata 31 százalékos forgalomnövekedést produkált, vagyis 2016-ban 185.800 ilyen autó kelt el. A Kuga modellből 17 százalékkal több, 119.400 darab fogyott tavaly, ami rekorderedménynek számít. Az EcoSport is rekordot döntött (+43 százalék, 57.200 darab), a tavaly nyár óta forgalmazott Edge pedig 9.300 eladott darabbal zárta az évet.

A nagy teljesítményű autók – így a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus RS, a Mustang és a GT – értékesítése 60 százalékkal növekedett 2016-ban (összesen 43.800 darab), vagyis töretlenül folytatódott a 2015-ös év lendülete, amikor a nagy teljesítményű autók eladásai.

A Ford decemberi értékesítési eredménye 0,2 százalékkal emelkedett a vállalat 20 hagyományos európai piacán, és 2,6 százalékkal csökkent a márka teljes, 50 országból álló európai piacán. A Ford részesedése 0,2 százalékponttal 7,5 százalékra csökkent az Euro 20 piacokon decemberben, és ugyancsak 0,2 százalékponttal 7,5 százalékra esett az Euro 50 piacokon.