Megtartotta szokásos évkezdő-évértékelő sajtóeseményét a BMW Group hazai képviselete. Cikkünkben összefoglaljuk az elhangzottakat.
Az előző, 2017-es évhez képest 16 százalékkal több BMW és 19 százalékkal több MINI modellt értékesített 2018-ban a BMW Group Magyarország. Az összesen több mint 3400 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A népszerűségi listát a BMW 5-ös sorozata vezeti, de a BMW X modellek értékesítése is jelentősen gyarapodott.
A BMW Group után a gyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelenthetett be: míg a BMW márka globális értékesítése 1,1%-kal, addig a BMW Magyarországon 16 százalékkal nőtt 2017-hez képest. Míg a BMW Group összesítve 2 490 664 db autót adott el világszerte 2018-ban, addig itthon a BMW márka 3 140 darabos, a MINI 267 darabos értékesítési csúcsot regisztrált tavaly. Kiválóan teljesített a BMW Motorrad is: míg világszerte több mint 165 000 motorkerékpár kelt el, hazánkban 444 darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Az 500 köbcenti feletti szegmensben a BMW továbbra is piacvezető.
A BMW legsikeresebb modellje hazánkban a nemzetközi trendeknek megfelelően, továbbra is az 5-ös sorozat lett 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as modell szerezte meg. Utóbbi, valamint a tavaly debütáló X2-es nóvum nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az X modellcsalád meghaladta az 1 400-as darabszámot. A szegmensben az X3-ast szorosan követve az X5 modell volt a legnépszerűbb. Utóbbi – különös tekintettel a tavalyi modellváltásra – kiemelkedően erős teljesítményt mutatott. A BMW X modelljeinek értékesítése 42 százalékot fejlődött 2017-hez viszonyítva.
Az M és M Performance modellek is remekül teljesítettek 2018-ban, a globális fejlődési ütemet jelentősen meghaladva, 47 százalékkal bővült a márka legsportosabb modelljeinek értékesítése Magyarországon: a január-november időszakban 174 db M GmbH által fémjelzett autót adtak el.
A BMW Group teljesítette korábbi ígéretét, és több mint 142 000 elektromos és plug-in-hibrid modellt adott el tavaly, mellyel Európában vezető szerepet ért el. A globális eladásokban kulcsszerepet vállalt a BMW 530e (40 260 db), de egyenletesen fejlődő teljesítményt produkált a BMW i3-as is, több mint 10%-kal növelve eladásait 34 829 darabra. Magyarországon újabb rekordot értek el a BMW i és iPerformance modellek, a január-november időszakban 55%-kal bővültek az eladások, a népszerűségi listán előkelő helyen szerepel a BMW 530e, valamint a plug-in-hibrid MINI Countryman is. A BMW i3 és i8 értékesítés összesen 160 darabot tett ki tavaly, mellyel az i3-as továbbra is Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos modellje.
Tavaly Magyarországon 267 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2017-hez képest 19%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a megújult 3 és 5 ajtós, illetve a Cabrio modellek lettek, de a legnagyobb MINI is remekül teljesített: a 82 darab eladott MINI Countryman jelentős hányadát a kategóriájában máig egyedülálló Cooper S E ALL4, konnektorról tölthető modellek tették ki.
A BMW Motorrad is új magasságokba jutott, a 444 darabos értékesítés 21%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért egyenletes bővülésnek köszönhetően a BMW megőrizte piacvezető szerepét: 400 darabos teljesítményével 23% feletti piaci részesedéssel bír az 500 köbcenti feletti szegmensben. Az 500 köbcenti alatti modellek értékesítése pedig 76%-kal bővült 2017-hez viszonyítva. A legnépszerűbbek a BMW R 1200 GS/Adventure modellek voltak, folytatva az elmúlt évek tendenciáját.
„Büszkék vagyunk a 2018-as nagyon konzisztens és minden kategóriára kiterjedő teljesítményünkre, minden márkánkkal és almárkánkkal új rekordot értünk el. Nemcsak mennyiségi, hanem minőségi értelemben is fejlődtünk, értékesítésünk sikerének pillérei számos modellen nyugszanak, nemcsak néhány sikermodell erősíti pozíciónkat” – fogalmazott Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. Így folytatta: „2018-ban előreléptünk a megelőző évhez képest, a prémium szegmens képzeletbeli dobogójának második helyét szereztük meg, mely egy nagyon szilárd pozíciót jelent Magyarországon. A BMW X modellek hazai sikere és piaci részesdése folyamatosan növekszik, tavaly 42 százalékot lépett előre, mely 2019-ben bizonyosan tovább bővül a vadonatúj X7-es érkezésével. A zöld rendszám és az elektromos autók állami támogatása hathatósan segítette a konnektorról tölthető modelljeink értékesítését, ugyanakkor a BMW M GmbH modelljei is rekordteljesítményt értek el. A MINI prémium életstílus márkaként való pozícionálása is meghozta gyümölcsét, az elmúlt 2 évben 89 százalékkal bővült a márka értékesítése. Világszerte nyolcadik éve ér el újabb csúcsokat a BMW Motorrad. Magyarországon megőriztük vezető pozíciónkat az 500 köbcenti feletti kategóriában, mely szintén kiemelkedő teljesítmény.”
„Márkakereskedői hálózatunk tavaly a Miskolc Motors-szal, valamint Pécsett a Schneider Autóház MINI szalonjával bővült. A 2019 első felében érkező újdonságok biztosan hozzájárulnak ahhoz, hogy a BMW Group tovább folytathassa sikeres szereplését a prémium kategóriában és további magasságokat érjen el” – zárta gondolatait Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a Société Budapest-ben tartott évindító sajtótájékoztató alkalmával.