Egy hivatalos Facebook-posztból immár biztosan tudhatjuk: a januári Detroiti Autószalonon mutatja be a Supra végleges szériaváltozatát a Toyota.
„Januárban Detroitban lesz a világpremier, már csak egy kis türelmet kérünk” – írta Facebook-bejegyzésében a Toyota Deutschland hivatalos oldala, közvetlenül azután, hogy bejelentették: október 2-án este 8 órától online előrendelhető a márka leginkább várt sportautó-újdonsága. A párbeszédekből az is kiderült, hogy a legnagyobb európai nemzeti piacra pontosan 300 darabot szállítanak az első körben 3.0 literes, soros hathengeres turbómotorral gyártott, majd 2020-tól 2.0 literes, négyhengeressel is elérhető Suprából. (Azt már csak korábbról, egy kiszivárgott beszállítói dokumentumból tudjuk, hogy a nagyobbik motor 340, a kisebbik 265 lóerős lesz.)
A kizárólag a német piacról elérhető foglalási oldalon olyan alapvető információkat is megosztott leendő vevőkörével a Toyota, mint hogy a klasszikus elrendezésű (orrmotoros, hátsókerék-hajtás) autó kevesebb mint öt másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Tömegelosztása tökéletes 50:50 százalék, így a fordulékonyságot szavatoló, ultrarövid (a GT86 modellénél is kurtább) tengelytáv ellenére semlegesen, kiegyensúlyozottan vezethető az autó, különösen a kisebb motorral szerelt, csekélyebb össztömegű kivitel. Habár a projektet vezető főmérnök, Tada Tecuja nem zárta ki véglegesen a manuális sebességváltó lehetőségét, bevezetésükkor mindkét motor automata sebességváltóval kerül piacra.
A dizájn terén nem sok mindent bíz a képzelőerőre a Toyota: a számtalanszor reflektorfénybe állított Supra Racing Concept az ölnyi széles kerékívtoldatok és a motorsport karakterű lökhárítók (no meg az elmaradhatatlan rejtőfóliázás) ellenére pontosan kirajzolja a leendő szériamodell vonalait, azok pedig meglehetős pontossággal idézik a 2014-es FT-1 koncepcióautót. Egyes részletek persze egyszerűsödni fognak – a motorházfedél alól kitüremkedő szelepfedél például már most sem látható –, de a legfontosabb stíluselem, a negyedikgenerációs elődöt idéző, három egymás mellé sorakoztatott fényforrásból álló fényszóró biztosra vehető.
Bármilyen furcsa, de a japán márka ikonikus zászlóshajója az értesülések szerint nem Japánban, és nem is Észak-Amerikában, hanem Európában fog készülni: habár a Toyota nem erősítette meg, biztosra vehető, hogy a Magna Steyr ausztriai üzemében gyártják majd a hátsókerék-hajtású sportkocsit. Mivel a grazi üzemet általában kisszériás autók összeszerelésére használják az autógyártók, valószínűleg a Supra is korlátozott példányszámú álomautónak ígérkezik – nem mintha másra számítottunk volna. Természetes, hogy az ebből adódó exkluzivitás még kívánatosabbá fogja tenni a gyűjtők körében a modellt.