Főoldal Újdonságok 2020 tavaszán érkezik Magyarországra az új Ford Explorer Plug-In Hybrid, amely 40...

2020 tavaszán érkezik Magyarországra az új Ford Explorer Plug-In Hybrid, amely 40 kilométert is képes megtenni tiszta üzemben

A vadonatúj Ford Explorer SUV pár nappal ezelőtt mutatkozott be első ízben Európában a Ford Európa Go Further rendezvényén Amszterdamban.

A Ford itt bejelentette, hogy Amerika legkelendőbb SUV modelljének plug-in hibrid változata még idén rendelhető lesz Európában., és 2020 elejétől Magyarországon is.

A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű, balkormányos változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum változatban. Mindkét modellt olyan hajtáslánc mozgatja, amelyben a 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 LE teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál – nem beszélve a tisztán elektromos hajtás lehetőségéről.

Az alapáron kínált Ford Intelligens Összkerékhajtást hét választható üzemmód egészíti ki, így a 10 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt autó a nagyvárosi forgalomban ugyanolyan optimális teljesítményt nyújt, mint a terepen. A relaxált és magabiztos vezetési élményt még kellemesebbé varázsolják az ugyancsak alapáras vezetéssegítő technológiák, például a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. Az Explorer a sokgyermekes családoknak is számos kényelmes és praktikus megoldást kínál; jó példa erre, hogy a második üléssor új mozgató rendszerének köszönhetően egyetlen kézmozdulattal megkönnyíthető a ki- és beszállás a harmadik üléssorba.

“Rendkívül izgatottan várom, hogy a legendás Ford Explorer megérkezzen az európai piacra. A vadonatúj Explorer magával ragadó dizájnt és lenyűgözően műszaki jellemzőket kínál. Ez az eddigi legsokoldalúbb SUV modellünk a régióban, hiszen hét ember utazhat benne teljes kényelemben, könnyedén elvontat egy 2500 kilogrammos utánfutót, sőt a városi forgalomban 40 kilométeren át nulla károsanyag-kibocsátással közlekedhet” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az Európában most először megjelenő technológiáink, mint a 10,1 colos érintőképernyő vagy a Tolatási Fékasszisztens hihetetlenül kellemessé és egyszerűvé teszik az Explorer Plug-in Hybrid vezetését.”

Az alapoktól újratervezett, hatodik generációs Ford Explorer az év elején mutatkozott be az amerikai piacon. Az először 1991-ben megjelenő Explorer indította be az USA-ban az SUV-szegmens gyors növekedését, ami mára világméretű trenddé fejlődött.

Nulla károsanyag-kibocsátás

A vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid számos közlekedési helyzetben egy elektromos hajtáslánc energiatakarékosságát, kifinomultságát és teljesítményét nyújtja, ugyanakkor a hagyományos belsőégésű motorok nagy hatótávolságát is biztosítja. Az autó 40 kilométeres elektromos városi hatótávja bizonyos piacokon értékes előnyökre és adókedvezményekre jogosít.

A Ford 350 lóerős, 3,0 literes EcoBoost motorját egy 100 lóerős elektromotor egészíti ki a hajtásban. A 13,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Az elektromotorral az Explorer nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, az Explorer automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését. Az Explorer Plug-In Hybrid várhatóan 78 g/km CO2-kibocsátással és 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Az Explorer Plug-In Hybrid párhuzamos hibrid rendszere azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. A hajtáslánc takarékos és kifinomult működését tovább optimalizálja a Ford kifinomult 10 fokozatú automata sebességváltója.

“Az Explorer vérbeli SUV, ami ugyanúgy megfelel a családi használathoz, mint a kalandtúrákhoz, így egyértelmű volt, hogy az Explorer Plug-In Hybrid modellbe olyan hajtásláncot kell építenünk, ami a hajóktól kezdve a lószállítókig bármit képes elvontatni” – mondta Matthias Tonn, az Explorer európai programvezető mérnöke. “Ezért választottuk a párhuzamos hibrid hajtást, ami 450 lóerő teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot biztosít, mindezt pedig kiegészítettük a Holttérfigyelő rendszer legfejlettebb változatával, ami egy 10 méteres vontatmányhoz is használható.”

A fejlett Intelligens Összkerékhajtás minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad. A 10 fokozatú automata sebességváltóhoz hasonlóan ez a rendszer is adaptív tanulási algoritmust használ, folyamatosan módosítva a jármű reakcióit a még finomabb működés érdekében.

A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Eco, Mély hó és Homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.

Stresszmentes autózás – városban és vidéken egyaránt

Az Explorer Plug-In Hybrid egyszerű és ösztönös vezetési élményét kifinomult vezetéssegítő technológiák biztosítják, olyan megoldásokkal, amelyeket kifejezetten arra terveztek a Ford mérnökei, hogy a nagyméretű járművel a sűrű városi forgalomban is könnyű legyen közlekedni.

Az autóhoz megrendelhető Aktív Parkolóasszisztens 2.0 segítségével az Explorer egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre. A berendezés azonosítja a megfelelő méretű helyeket, és a vezető a középkonzolon található gomb nyomva tartásával kontrollálhatja a jármű mozgását. Az autó önállóan kormányoz, vált sebességfokozatot, illetve kezeli a gáz- és fékpedált a parkolási manőver végrehajtásához. A technológia része a teljesen automatizált Kiállássegítő rendszer is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez. Emellett a Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó kis sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról. Szintén a nehezen átlátható helyzetek kezelésére szolgálnak a hátrafelé és előre tekintő, beépített lencsemosóval felszerelt kamerák, valamint a külső tükrök alá beépített kamerák, amelyek a központi kijelzőn jelenítik meg az autó környezetének 360 fokos képét.

A Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.

Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC). Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

A Sávközép technológia figyeli az útburkolati sávelválasztó jeleket, és finom, de határozott kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a sáv közepén tartani az autót, amikor az ACC rendszer aktív. A 200 km/órás sebességig működő technológia hang- és fényjelzést ad, ha azt érzékeli, hogy az autós nem mozdítja meg a kormánykereket.

A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a Sávtartó Asszisztens, illetve a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, amely kormányzási rásegítéssel segít elkerülni az ütközést, valamint az Ütközés Utáni Fékezés, ami mérsékli az esetleges másodlagos ütközésből származó sérüléseket és károkat.

“Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával,” magyarázta el Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős igazgatója. “Sokkal inkább az élmény javítása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét, és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött.”

Sokoldalú és kényelmes

Több mint 5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével, majdnem 2 méteres magasságával és három üléssorával a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hét utas számára kínál luxusszínvonalú teret.

Az első és második üléssorban utazók több mint 1 méteres fej- és lábteret, valamit több mint 1,5 méter széles vállteret élvezhetnek. Ugyanakkor a harmadik sor utasainak sincs okuk panaszra, hiszen a 96 centiméteres fejtérnek, a több mint 1 méteres válltérnek és a 83 centiméteres lábtérnek köszönhetően hátul még a felnőttek is kényelmesen elférnek.

Az alapáron kínált, motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor és az EasyFold második üléssor síkba döntésével 2274 literes csomagtér alakítható ki. A kabinban összesen 123 liternyi rakodóhely áll az utasok rendelkezésére, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját – és akkor a nem kevesebb, mint 12 pohártartóról még nem is esett szó.

Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a forgókapcsolóval kezelhető 10 fokozatú automata sebességváltó, a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. A Platinum modellváltozatokban mindezt 14 hangszórós, 1000 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki, míg az ST-Line kivitelekhez 12 hangszórós, 800 wattos prémium B&O hangrendszer jár alapáron.

A FordPass Connect beépített modem segítségével az Explorer Plug-in Hybrid olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:

Járműkereső: a tulajdonosok könnyen megtalálják autójukat a bevásárló központok zegzugos parkolóiban
Járműállapot: ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb
Ajtózárás/nyitás: távirányítással is megoldható, hogy mások ki- vagy beszállhassanak
Távindítás
Az Explorer középkonzoljára egy 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyő is rendelhető (a Platinum változatban alapáras). A könnyű áttekinthetőség kedvéért a navigációs térképek a teljes képernyőt kitöltik, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.

Az érintőképernyő információi mellett ott van még az opcionális 12,3 colos digitális műszeregység is, amellyel a vezető a lehető legtöbbet hozhatja ki a plug-in hibrid hajtásláncból, mivel megjelenítheti az energiaáramlást, ellenőrizhetik a töltöttséget, és tanácsokat kaphat a még takarékosabb autózáshoz. Az ST-Line modellváltozatok alapfelszereltségében 8 colos központi érintőképernyő és 12,3 colos digitális műszeregység szerepel.

Stílusos, modern dizájn

Az elmúlt 29 év során kialakult a Explorer kiforrott dizájnja, és a formatervezők most is ügyeltek arra, hogy megőrizzék ezeket a hosszú ideje közkedvelt megoldásokat, például a fekete A- és D-oszlopokat. Ugyanakkor lejtősebbre szabták az autó tetővonalát, és rövidebbre vették az első túlnyúlást, hogy sportosabb, stílusosabb külsővel ruházzák fel az autót.

Az Explorer Plug-In Hybrid ST-Line látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.

Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.

A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.

“És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. “A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”

Az új Ford Explorer 2020 tavaszán érkezik meg Magyarországra.