Az újonnan eladott autók magyarországi forgalomba helyezésére vonatkozó, február végi – kivonások utáni – adatok elemzése alapján a Toyota összes kulcsfontosságú típusa a legjobbak között végzett kategóriájában az időszakban. Ezzel a márka megőrizte dobogós pozícióját a személy- és könnyű haszongépjárművek piacán, valamint továbbra is fölényesen vezeti a hazai hibrid eladásokat.
A hibrid piac 37 százalékát tudhatta magáénak, és az öt legnépszerűbb típusból négyet jegyzett a Toyota 2021 első két hónapjában, derül ki a magyarországi eladásokat elemző Datahouse adataiból. A japán gyártó idén eddig összesen 1105 öntöltő hibrid modellt értékesített Magyarországon, csaknem háromszor annyit, mint az ezen a téren második helyen álló márka. A legnépszerűbb Toyota hibrid a Corolla, 335 eladott példánnyal; ezt követi a RAV4 (287 db), a C-HR (216 db) és a Yaris (178 db). A prémium szegmenseben pedig 52 eladott autóval a Lexus NX300h bizonyult Magyarország kedvencének öntöltő hibrid modelljének.
Ami a teljes járműállomány forgalmát illeti, a Magyarországon értékesített és forgalomba helyezett gépjárművek közül a személyautók viszonylatában a második, a könnyű haszonjárművek piacán pedig a harmadik helyen zárta az év első két hónapját a Toyota; ezzel összességében a második legnépszerűbb márka volt az országban. Februárban egyetlen márka sem helyezett több autót forgalomba Magyarországon, mint a Toyota: a sikerhez nagyban hozzájárult, hogy a márka könnyű haszongépjármű részlege hajszálpontosan megduplázta az eladásait az előző év februárjához képest; a Toyota a privát vásárlók (+131%) és a céges ügyfelek (+92%) körében egyaránt hatalmasat nőtt 2020 első két hónapjához viszonyítva.
Ami az egyes kategóriákat illeti, a Toyota Aygo, a Yaris és a Corolla az összesített (privát+flottavásárlások) második helyen zárták az év első két hónapját. A márka szabadidőjárművei saját méretosztályuk legnépszerűbb képviselői közé tartoztak az időszakban; a RAV-4 kategóriájában az első, a C-HR a második, a Highlander a harmadik helyen végzett. A haszonjárművek között a legtöbb típus a magánvásárlók körében ért el dobogós helyezést. A Toyota Proace City Verso és a Toyota Hilux azonban összesítésben is kategóriája legkeresettebb típusaként zárta az év első két hónapját.
Ami a prémium szegmenst és a Lexus teljesítményét illeti, a márka elsősorban a magánvásárlók körében aratott sikert. A privát eladásokat tekintve a Lexus ES felső kategóriás szedán méretosztályának élén állt februárban; a Lexus NX a második, a Lexus UX pedig a harmadik legnépszerűbb közép-, illetve kompakt kategóriás szabadidőjármű volt a magánügyfelek körében. Kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően az NX az összesítésben is jól szerepelt: a szegmens harmadik legkeresettebb típusának bizonyult január és február során.