Talán az első autó, amelyen a fékerő-visszatáplálást gyakorlatban is élvezhettük-tesztelhettük, a Nissan LEAF első szériás verziója volt, még a 2010-es évek első felében.
Ékveztük, hogy a Normafa irányából az Istenhegyi úton lefelé mennyire hatékony gyakorlatban az intenzív motorfék-hatás, mely révén plusz visszanyert kilométerekhez juthattunk. Ez fontos volt, ugyanis a korai LEAF-ek tényleges hatótávja alig közelítette meg a 150 kilométert. S ha iolyan lokációt választott a LEAF-tulaj, mint a Normafa, akkor bizony számolhatott azzal, hogy jelentős range-csökkenés volt jellemző egy-egy intenzívebb hegymenet után.
Így nagy öröm volt tehát, ha az elveszett, elfogyasztott hatótáv-kilométerek legalább egy része visszakerült az akkumulátorba.
Ennek a technológiának a továbbfejlesztett verziója a Nissan LEAF-nél is alkalmazott e-Pedal. Lényege, hogy a motor generátorként fékezés-motorfékezés közben vissza tudja alakítani a gördülési energiát elektromos árammá, amely a következő (intenzív) gyorsításig eltárolódik az akkumulátorcellákban. Mindez biztosítja, hogy a Nissan LEAF akár egyetlen pedál használatával vezethető legyen, ugyanis ha levesszük a gázról a lébunkat, a LEAF instant lassulni kezd. Így kiszámítható a tényleges megállás. Persze ez megszokást és körültekintést igényel, így ajánlatos a gyakorlás rutinszerű használat előtt.
A Nissan Solymár aktuális Nissan LEAF ajánlatai: IDE kattintva!
Nissan LEAF cikksorozatunk: IDE kattintva!
Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Huawei, HTC, Acer