Az új Peugeot 208 modellcsalád 1.6 literes BlueHDi 100 S&S változata az UTAC által hitelesített új távolsági fogyasztási csúcsot állított fel. A modell a 2152 km-es úton 43 liter gázolajat fogyasztott, vagyis 100 kilométerenként átlagosan 2.0 liter üzemanyagot használt fel.
Ez a nagyszerű rekord ismét felhívja a figyelmet az Euro 6 BlueHDi dízelmotorok kimagasló technikájára, és újabb bizonyítékot szolgáltat arra, hogy a márka mennyire elhivatott a CO2-kibocsátás csökkentése mellett.
A rekord felállítására április végén a Peugeot franciaországi, Belchamp-ban megépült tesztpályáján került sor a járművek, motorkerékpárok és kerékpárok műszaki jellemzőinek jóváhagyására szakosodott francia szervezet, az UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle) felügyelete mellett. Egy szigorúan sorozatgyártású, 1.6 literes BlueHDi 100 S&S motorral és ötfokozatú mechanikus váltóval felszerelt Peugeot 208-cal 38 óra alatt 2152 km-t tettek meg, és ezalatt az autó mindössze 43 liter üzemanyagot fogyasztott! Ezzel az új, sorozatgyártású Peugeot 208 abszolút fogyasztási rekordot állított fel nagy távolságon. A rekord kísérlet során a vezetők 3-4 óránként váltották egymást az autó kormányánál.
A rekord kísérletet egy, a márkahálózatban forgalmazott, « rendkívül alacsony fogyasztású » Peugeot 208-cal hajtották végre. A modell jóváhagyott átlagos vegyes fogyasztása rendkívül alacsony, 3.0 l / 100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 79 gramm kilométerenként, ezzel világszinten is etalonnak számít a szívómotorral felszerelt nagyszériás modellek között. Az immár rekorder változatot szériában hátsó aerodinamikai légterelővel és ultra alacsony gördülési ellenállású Michelin Energy Saver + abroncsokkal szerelték fel. Az autó gyári műszaki paraméterei már önmagukban egyedülállóak, a tulajdonságai – kompakt kivitel, könnyűség, vezetési öröm – pedig a maximumot hozzák ki ebből a modern, kompakt kisautóból. A rekordkísérlet során a kiválasztott új 208 rendületlenül állta a kihívást, és a rekord felállítása sikerült!
A BlueHDi technika, amely egyedülálló módon egyesíti az SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszert és az adalékolt részecskeszűrőt, ezzel a bravúrral ismét bebizonyította, hogy ez ma a leghatékonyabb dízel károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszer a világon.
Az új Peugeot 208, melyet idén júniusban kezdenek forgalmazni Európa-szerte, páratlanul mértéktartó és nagyteljesítményű benzin- és dízelmotorokat kínál. A CO2-emisszió tekintetében a benzinmotorok teljesítménye különösen tiszteletet parancsoló : a kilométerenkénti kibocsátási érték 97 grammtól indul, míg a dízelek között valamennyi BlueHDi változat emissziója a 95 grammos küszöb alatt marad.
A Peugeot rövid időn belül érezhetően csökkentette járművei CO2-kibocsátását. A háromhengeres PureTech benzinmotorok és a BlueHDi dízelmotorok nagyarányú alkalmazása, valamint az új 1.6 literes THP benzinmotorok és EAT6 sebességváltók megjelenése a Peugeot kínálat húsz modelljét a CO2-kibocsátás tekintetében kategóriájuk élmezőnyébe helyezi (öt PureTech, három 1.6 literes THP és tizenkét BlueHDi változat).
Ezek a környezetbarát motorok összhangban vannak a Peugeot márka határozott törekvésével és elkötelezettségével a környezetkímélő fejlesztés mellett; ezt az elkötelezettséget tanúsítják az egyre tisztább és egyre kisebb emissziójú motorok. A Peugeot környezetvédelmi teljesítményének köszönhetően a PSA Peugeot CITROËN 2014-ben piacvezető szerephez jutott Európában az átlagos CO2-kibocsátás terén : az európai, 123.7 grammal szemben a csoport járműveinek átlagos emissziója 110.3 g / km volt az elmúlt évben. Ezt az eredményt a szegmensek összetételének változása nélkül érte el a csoport.