A SEAT a 2015-ös esztendőben már a harmadik egymás követő évben zárt bővülő értékesítési mutatókkal. A márka 2007 óta először most törte át ismét az egy évben eladott 400 000 darabos mennyiségi határt, a 400 037 darab eladott SEAT 2,4 %-kal több a tavalyi számnál, míg a 2012. évi 321 0000 gépkocsihoz képest tavaly már 25 %-kal többet adott el a spanyol márka. Ez a legjobb eredmény volt az utóbbi nyolc év folyamán.
A SEAT Végrehajtó Bizottságának elnöke, Luca de Meo a „SEAT Találkozók” első idei rendezvényén ismertette az éves eredményeket, amelyet a „Minőség: a spanyol siker egyik tényezője” címmel rendeztek.
Az értékesítési adatok növekedése a gazdasági talpra állás eredményének tekinthető Spanyolországban (14,3 %-kal több, 77 200 darab eladott gépkocsi) és Olaszországban (22,1 %-kal több, 15 900 darab eladott gépkocsi), míg a tavalyi év az ötödik egymást követő növekedési év volt Németországban (3,8 %-kal több értékesített jármű, vagyis 87 800 darab). Nagyban hozzájárultak ehhez a mexikói piacon elért sikerek, amely már a negyedik legnagyobb piaccá vált a SEAT számára. Itt 13,2 %-kal nőtt az értékesítés, elérve a 24 100-as mennyiséget. Mindezen túl a márka az eddig legjobb eredményét érte el olyan országokban, mint Svájc, a Cseh Köztársaság, Dánia, Törökország, Izrael, Tunézia és Marokkó.
Az egyes típusokat tekintve a Leon eladásai 4,4 %-kal nőttek, és elérték a 160 900 egységet, mellyel a Leon ismételten a márka legjobban eladott modellje volt. Mindezek mellett az Alhambra a legnagyobb értékesítési növekedést mutatta + 17,2 %-kal, és a történetének második legjobb eredményét érte el az eladott 27 000 gépkocsival. Az Ibiza ugyancsak növekedést mutatott, a 2,4 %-os többlet eladással elérte az összesen 153 600 darabos értékesített mennyiséget.
Az értékesítések növekedése az Audi Q3 sikerével párosulva 7,8 %-kal növelte meg a gyártást Martorell-ben. Ez összesen 477 077 autót jelentett, ez a mutató a legmagasabb gyártási darabszám volt 2001 óta. A martorelli üzem gyártja a legtöbb autót Spanyolországban, és a hatodik egymás követő esztendőben mutatott fel növekedést. 2009 és 2015 között a termelés volumene 60 %-kal nőtt.
A 2016-os évről szólva, Luca de Meo szerint az év fénypontja a cég történetében első kompakt SUV beindítása lesz. A gépkocsi a tervek szerint az év közepén jut el a márkakereskedőkhöz, melyet három újdonság követ még 2016-ban és 2017-ben. „A városi SUV minden jel szerint a márka harmadik fő pillérévé válik a Leonnal és az Ibizával együtt, és képessé tesz bennünket arra, hogy jelen legyünk az utóbbi években leggyorsabban növekvő szegmensben” – mondta a SEAT Végrehajtó Bizottságának elnöke.
A minőség a siker tényezője
A rendezvényen a SEAT minőségbiztosításért felelős igazgatója, Joaqín Serra felvázolta a márka számára rendelkezésre álló lehetőségeket ahhoz, hogy a versenyképességét a kiváló minőségen keresztül növelje: „A formatervezés, a minőség és a költség-hatékonyság számunkra kulcselemek. A minőségért felelős részlegünk a gépkocsi gyártásának teljes ciklusában részt vesz, a gépkocsi megtervezésétől és fejlesztésétől a beszállított elemek beépítéséig, a házon belüli gyártáson át a vevőszolgálatig. A kihívás az egész minőségbiztosító csapat számára az, hogy a SEAT-ot egy megkülönböztetett, kiváló ipari jellemzőkkel bíró márkává tegyük” – fogalmazott a szakember.