Site icon AutóAddikt

4 és fél milliárd dollárt fektet a Ford elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztésekbe 2020-ig

2020-ig a Ford további 4.5 milliárd dollárt fektet az elektromos járművekkel kapcsolatos fejlesztésekbe, és annak kutatásába, hogyan nyújthat a márka még teljesebb élményt vásárlóinak – s mindezt azért, hogy a közlekedési módok átformálásával javítsa az emberek életminőségét.

A vállalat 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát, s az évtized végére a világszerte árusított Fordok több mint 40 százaléka elektromos hajtású lesz. Az elmúlt öt évben ez a Ford legnagyobb szabású befektetése az elektromos járművek terén.

Jövőre érkezik az új Focus Electric, amelynek vadonatúj egyenáramú gyorstöltője várhatóan 30 perc alatt 80 százalékos töltöttséget és 160 kilométeres hatótávolságot biztosít majd (az amerikai szabványok szerint), ami két órányi megtakarítást jelent a jelenlegi Focus Electric modellhez képest.

Az új Focus Electric – amelynek gyártása a jövő évben kezdődik – a következőket kínálja az európai és észak-amerikai vásárlók számára:

A Ford arra törekszik, hogy mind több elektromos járműve révén megfeleljen annak az egyre erősebb, világméretű trendnek, ami a tisztább üzemű és alacsonyabb fogyasztású autók felé fordítja a vásárlók érdeklődését.

A Ford Európára és Ázsiára is kiterjeszti az elektromos járművekkel kapcsolatos kutatás-fejlesztési tevékenységeit, globális mérnökcsapatok segítségével gyorsítva fel az akkumulátor-technológia tökéletesítését, s ezáltal új piaci lehetőségeket tárva fel.

Élményközpontú tervezési szemlélet

A Ford továbbra is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a piacon kifejezetten olyan márkaként tartsák számon, amely a vásárlói élményre összpontosít – és nem csupán a járművek tekintetében. A vállalat ezt figyelembe véve alakítja termékfejlesztési folyamatait.

“Az előttünk álló kihívás lényege nem az, hogy ki kínálja a legtöbb technológiát egy adott járműben, hanem hogy ki állítja rendszerbe ezeket a technológiákat úgy, hogy azok a lehető legtöbb élményt és örömöt nyújtsák a vásárlóknak” – vélekedett Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztési alelnöke és technikai vezetője. “Az ügyfelek szokásainak tanulmányozása révén jobban megérthetjük, hogy a vásárlók milyen terméktulajdonságokat preferálnak, s így a jövőben még magasabb szintű élményt biztosíthatunk számukra.”

A hagyományos piackutatások mellett ezért a Ford globális, tudományos társadalomkutatásokat is folytat, tanulmányozva az emberek és a járművek kapcsolatát, s ezáltal olyan kognitív, szociális, kulturális, technológiai és gazdasági viselkedésmintákat állapít meg, amelyek hatással lehetnek termékei tervezésére.

“Ez az új munkamódszer a marketing, a kutatás, a tervezés és a dizájn eredményeit egyesítve újszerű vásárlói élményt teremt – sokkal hatékonyabban annál, mint amikor egyenként fejlesztünk ki különféle rendszereket és technológiákat, amelyeket utólag integrálunk egy adott termékben” – tette hozzá Nair. “A hagyományos üzleti technikák mellett az antropológusok, a társadalomkutatók, a gazdasági elemzők, az újságírók és a dizájnerek tapasztalatait is felhasználjuk termékfejlesztési eljárásaink átalakításához, hogy a végeredmény emberek millióinak számára jelenthessen új élményeket és életminőségük javulását.”

Jövőre a Ford kétszer annyi projektjében alkalmaz néprajzi kutatási eredményeket, mint idén.

A társadalomtudósok csoportja hónapokat töltött az olyan témák feltérképezésével, mint a luxusszínvonalú közlekedés jövője, vagy hogy hogyan viszonyulnak az emberek az autóikhoz, illetve hogy milyen szerepet játszanak a pickupok a klasszikus értelemben vett vidéki Amerikában.

A termékfejlesztésben újabb változást hoz, hogy a dizájnerek ezentúl nemcsak vázlatokat készítenek új ötleteikről, hanem teljes körű illusztrációkon ábrázolják a vásárlói élményt, amit az adott jármű ígér. A vásárlói élményben ráadásul már nem csupán a tárgyi, hanem egyéb (például szoftveres) élmények is szerepet játszanak.

A vásárlói élményre alapozott tervezési technika a Ford Intelligens Mobilitás terv továbbfejlesztésében is fontos szerepet játszik; a terv célja új szintre emelni az összeköttetést, a mobilitást, az önjáró autókat, a felhasználói élményt és az adatelemzést.

“Autógyártó és mobilitási vállalatként többre kell törekednünk annál, mint hogy olyan járműveket készítünk, amelyekkel az emberek eljuthatnak A-ból B-be” – mondta Nair. “Arra törekszünk, hogy vásárlóink szinte természetes módon kerüljenek kapcsolatba járműveinkkel, és folyamatosan keressük annak a módját, hogy örömöt szerezzünk nekik, és megszépítsük az életüket.”

Az akkumulátorok kutatás-fejlesztési munkáinak felgyorsítása

A Ford elektromos autókkal kapcsolatos kutatásainak globális kiterjesztése révén a vállalat Elektromos Autó Tervezési részlegei virtuálisan, egyazon időben megoszthatják egymással a fejlesztés alatt álló technológiákat és akkumulátor-teszteket, így az új technológiák kidolgozása új lendületet kap, ráadásul a költséges prototípusokból is kevesebbre lesz szükség.

A Ford mindezt Európára és Kínára is kiterjeszti, felgyorsítva ezzel az akkumulátor-technológia kutatás-fejlesztési munkáit. A HIL nevű innovatív hardver- és szoftverrendszer használatával a globális mérnökcsapat virtuális környezetben tesztelheti az akkumulátorokat és vezérlőrendszereiket, sokoldalúan modellezve, hogyan viselkednének ezek a technológiák a világ különböző – gyakran nagy igénybevételt jelentő – környezeteiben.

“Az akkumulátor minden elektromos autó lelke, ezért arra kell törekednünk, hogy a következő több mint 15 év során egyre inkább vezető szerepbe kerüljünk az akkumulátorok kutatása és fejlesztése terén” – nyilatkozta Kevon Layden, a Ford Elektromos Hajtás programjának igazgatója.

Exit mobile version