A Volkswagen folytatja a vállalat történetének legnagyobb SUV offenzíváját. 2025-re várhatóan minden második értékesített Volkswagen személyautó ebből a kategóriából kerül majd ki. Jelenleg minden ötödik eladott autó az SUV modellek táborához tartozik.
A márka a szabadidő-autók tekintetében különösen intenzív bővülésre számít Észak-Amerika és Dél-Amerika piacain illetve Kínában. 2025-re a Volkswagen világszerte több, mint 30 SUV modellt kínál majd ügyfeleinek. Az új Polo méretű T-Cross bemutatásával a legkisebbek szegmensében is teljes lett a szabadidő-autók kínálata. Most csütörtökön a T-Cross is megtartott világpremierjét, és egy időben mutatkozott be Európa, Kína és Dél-Amerika közönségének.
„Az SUV modellek világszerte egyre népszerűbbé válnak az ügyfeleink körében” – nyilatkozta Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. „Éppen ezért töretlenül folytatjuk jelenlegi SUV offenzívánkat. Alapvető üzleti tevékenységünk erősítése szempontjából ennek kulcsfontosságú jelentősége van, hiszen így tudjuk a szükséges euró milliárdokat a mobilitással és az autonóm közlekedéssel kapcsolatos feladatainkra fordítani. A T-Cross pedig az intenzíven bővülő kisméretű SUV modellek piacán teszi teljessé szabadidő-autóink kínálatát.”
A prémium SUV modellek szegmensében szereplő Touareg, a kompakt kategóriában hódító Tiguan2 és T-Roc illetve a kisautók között bemutatkozó új T-Cross modellekkel a Volkswagen igen erős és folyamatosan bővülő portfóliót tudhat magáénak. Hozzájuk csatlakoznak majd az új modellek is. 2020-ban mutatkozik be például a Volkswagen első tisztán elektromos SUV modellje, az ID. CROZZ3. Többek között ezt a járműkategóriát célozza meg a Volkswagen e-mobilitás offenzívája, amelynek keretében 2025-re 20 új, tisztán elektromos modellt kíván piacra dobni a márka.
A Volkswagen 2015-ben bejelentett SUV offenzívája igazi sikertörténet. A kompakt Tiguan jelenleg a világ 10 legkeresettebb autója között van és eddig közel öt millió darabot értékesítettek belőle. A 2016-ban bemutatott második generáció volt az előfutára a Volkswagen SUV portfólió bővítésének. Az országspecifikus modellek, mint az Amerikai Egyesült Államokban bemutatkozó Atlas vagy a Kínában sikerrel szereplő Teramont nagy népszerűségnek örvendenek az adott piacokon. A Touareg – amely a márka első SUV modellje volt – már a harmadik generációnál jár és szintén kiemelkedő darabszámokat produkál. A Volkswagen várakozásainak megfelelően a világszerte értékesített járművek száma – az első generáció bemutatkozásától számítva – a közeljövőben elérheti az 1 millió darabot.
A viszonylag fiatal T-Roc – a Golf kategória SUV modellje – szintén jó rajtot vett. A tavalyi év végén bemutatkozó modellből közel 130 000 darabot értékesítettek ezidáig. A márka legkisebb és legkompaktabb SUV modellje is készen áll a bemutatkozásra, ő lesz ugyanis az első szabadidő-autó, amellyel a Volkswagen ebben a kategóriában színre lép. Az új T-Cross egy igazi mindentudó kisautó, amely olyan vezetői segédrendszerek széles választékát kínálja, amelyek korábban csak a magasabb kategóriák járműveiben voltak elérhetők. A szériafelszereltség részeként kínálja a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosfelismeréssel kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszert, a sávtartást segítő rendszert (Lane Assist), a proaktív vezető- és utasvédő rendszert és a sávváltást segítő holttér-felügyelet (Blind Spot Detection).
Ezekkel együtt a T-Cross még tágasabb belső teret, variálhatóságot és egyéni kialakítási módot kínál köszönhetően a csúsztatható hátsó üléseknek. Digitális műszerfalával és kiemelkedő hálózatba kapcsolhatósági megoldásaival a T-Cross a modern idők ideális járműve.