Site icon AutóAddikt

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Suzuki Swift, teljesen újraértelmezve

Az új Swift megtestesíti az autóipari evolúciót és legfőbb célja a vezető inspirálása. A Swift-örökségre építve a modell teljesen új stílust képvisel, a jobb teljesítményt biztosító, rendkívül könnyű karosszériáját pedig fejlett biztonsági technológiák egészítik ki.

A megújult Swift igazi európai külsővel rendelkezik, miközben a sportos, funkcionális beltér és az agilis, fürge vezethetőség mellett a biztonság nyugalma is adott. Masao Kobori, a Swift vezető tervezőjének elmondása szerint a cél, olyan autó tervezése volt, amely azonnal lenyűgözi az embereket, és késztetést éreznek, hogy a gázpedálra lépjenek. Az európai értékesítés várhatóan 2017 áprilisában kezdődik.

Innovatív stílus

Mivel a Swiftet már több mint 5,3 millióan ismerik, a tervezők a „Swift DNS-ének merész továbbfejlesztését” tűzték ki célul. Ez olyan átalakulást eredményezett, amely stimulálóan hat az érzékekre, mégis hű marad a Swift karakteréhez. Az eredmény az új Swift, amely a pillanat megélésére ösztönöz.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift össztömege mindössze 840 kg*1, így szó szerint könnyed vezetési élményt nyújt. A kanyargós utakon könnyű kormányzást biztosít, az egyenesekben viszont pontosan tartja az irányt. A még élénkebb hajtóegységek életteli teljesítményt kölcsönöznek az autónak, de a gazdaságosság terén is jeleskednek.

Fejlett biztonság

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, előre néző érzékelőrendszere*2, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosít fejlett biztonsági funkciókat, például önállóan képes vészfékezésre, figyelmeztet a sávelhagyásra, és segíti a fényszóró kezelését. Emellett egy milliméteres hullámhosszú radarral működteti az adaptív tempomatot.

Okosabb csomagolás

Az új Swift 10 mm-rel rövidebb a korábbi Swiftnél, azonban a tengelytávja 20 mm-rel nagyobb. Ennek köszönhető, hogy belül jóval több hely áll rendelkezésre, a csomagtér például 254 l-es, 54 l-rel nagyobb, mint a korábbi Swifté. Az autó 15 mm-rel alacsonyabb, azonban 40 mm-rel szélesebb – ez még hangsúlyosabbá teszi a lapos és széles formát.

Az új Swift számos jellemzője változott meg az elődeihez képest. Néhány példa:
• 120 kg-mal kisebb tömeg
• 5%-kal gazdaságosabb DUALJET motor
• 3%-kal csendesebb
• 8%-kal áramvonalasabb
• 0,4 m-rel kisebb a fordulási sugara
• 23 mm-rel több hely magasságban és szélességben a hátsó üléseken
• 20 mm-rel nagyobb távolság az első ülések középvonala között
• 25%-kal nagyobb csomagtér

Külső

A korábbi modellből örökölt, továbbfejlesztett elemek közé tartozik a széles vállvonal, a fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak.

Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

További külső jellemzők:
• A LED-es fényszórókat stílusos, meghosszabbított keret fogja körbe, és a benne található LED-es helyzetjelzők is a technológiai fejlettséget bizonyítják;
• A hátsó lámpákban fényvezető szálak és belső lencserendszer működik, amelyet LED*-es féklámpák egészítenek ki;
• Fényszóróba épített „hazakísérő fény”, amely „autóhoz vezető fényként” is működik;
• Hét karosszériaszín, többek között a „Lángvörös Gyöngymetál” és a „Kobaltkék Metál”, ráadásul négyféle kombinációban kérhető kétféle fényezés is;
• Polírozott és festett 16″-os könnyűfém vagy 15″-os acél keréktárcsák dísztárcsákkal.

Belső

A többdimenziós műszerfal kiemeli a fürgeség érzetét, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás az utastérben a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt. A műszerfalcsoport középpontjában a színes vagy monokróm LCD kijelző áll, amelyet a két fő műszeren belül a vízhőmérő és az üzemanyagszint-jelző egészít ki, vagy egy többszegmenses kijelző.

A beltér további jellemzői:
• Öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol
• D alakú kormánykerék
• Optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, magasított oldalpárnák
• 4,2″-os többfunkciós TFT LCD kijelző, amely a jármű állapotát és teljesítményét mutatja
• Bluetooth-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelző*2 egység 7″-os érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással*1
• Automata klímaberendezés*1 vezérlőpanele kontrasztos LED-es megvilágítású kijelzővel

*1Az elérhetőség a jármű kivitelétől függ.
*2Lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások kezelését az Apple CarPlay, Android Auto™ vagy MirrorLink™* használatával.

Az új Swift – stílusos innováció

Az új Swift külsejének megalkotásakor a Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése volt a koncepció. Miközben határozottan törekedtek arra, hogy az új Swift örökölje a modell karakteres stílusát, a megújított elemeket bátran alakították, hogy innovatívan fejlesszék a Swift-örökséget. A rövid, alacsony forma, az imponáló hűtőrács és a lágy vonalak olyan kifinomult stílust teremtenek, amely remekül illeszkedik a Swiftre jellemző dinamizmushoz.

A beltér fejlesztéseinek négy szempontja

A Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése a beltérben négy téma köré szerveződik: 1) Sportos, 2) Minőségi, 3) Fejlett és 4) Könnyen használható. A külsővel összhangban a belső kialakítás is merész, inspiráló teret kínál.

Dinamikus színek és magas minőség

Az új piros és kék szín megalkotásakor a dinamizmus témája mellett a még fényesebb és gazdagabb színvilágot tartották szem előtt annak érdekében, hogy kihangsúlyozzák a Swift izmos formáját. A beltér minőségi kiviteléről a fémes megjelenésű dekorelemek és a többdimenziós, gazdag textúrájú, többrétegű érzetet keltő kárpitozás gondoskodik.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift az újgenerációs HEARTECT platformra épül, amelynek könnyű és rendkívül merev felépítése még jobb alapjellemzőket kölcsönöz a járműveknek. A padlólemez szerkezetének és a részegységek elrendezésének átfogó vizsgálata egy olyan merev keret kialakításához vezetett, amely még jobb ütközésbiztonságot kínál, folytonos, sima és ívelt formája pedig segíti az energia elnyelését. Így kevesebb merevítésre van szükség, ezért a jármű össztömege mindössze 840 kg*, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi Swift. Ez nagyban hozzájárul a kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz és hatalmas javulást hoz az alapvető funkciók, azaz a haladás, a kanyarodás és a megállás területén.
A padlólemez és a csatlakozó részegységeket nem külön-külön, hanem egy egységként optimalizálták, ezért a zaj és a vibráció is csökkent, és javult a menetkomfort.

Új felfüggesztés a kiváló stabilitás és kényelem érdekében

Az újonnan tervezett, könnyű és nagyon merev felfüggesztés megtartja a Swifttől megszokott, karakteres, közvetlen kormányzást, ugyanakkor kényelmes utazást biztosít. Az átdolgozott felfüggesztésrögzítési pontok javítják a vezetési élményt és segítik a fogyasztás csökkentését. A korábbi Swifthez képest javult az úttartás, az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására, és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

1 literes BOOSTERJET közvetlen befecskendezéses turbómotor

Az 1,0 l-es BOOSTERJET benzinmotor kiváló üzemanyag-takarékosság mellett ad le nagy teljesítményt. A kis lökettérfogat és a közvetlen befecskendezés korlátozza az üzemanyag-fogyasztást, azonban a turbófeltöltőnek köszönhetően az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké. A nagy teljesítmény dacára zaj, vibráció és ridegség szempontjából is kiválóan teljesít, mivel sikerült nagyban növelni a merevséget, és megfelelő intézkedésekkel csökkenteni a háromhengeres motorokra jellemző zajt és vibrációt. A motor bármilyen környezetben remekül teljesít, a városi közlekedéstől a sportos vezetésig.

1,2 literes DUALJET motor

Az új Swift 1,2 l-es DUALJET benzinmotorral is kapható, amelyet a nagyobb kompresszió érdekében kompakt hengerekkel láttak el, a kopogás kiküszöböléséről EGR (kipufogógáz-visszavezetés) gondoskodik, miközben kettős befecskendezésének és egyéb jellemzőknek köszönhetően átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő 1,2 l-es DUALJET motor.

5 sebességes kézi váltó, CVT és 6 sebességes automata váltó

Az 5 sebességes kézi váltó minden motorhoz és hajtáslánchoz optimális áttételekkel rendelkezik a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztás és vezetési teljesítmény érdekében. Az 1,0 literes motorhoz használt változat kicsit szilárdabb érzettel nyújt sportosabb váltási élményt. Emellett rendelhető sima és rángatásmentes CVT (folyamatosan változó áttételű) és szélesebb áttétel-tartományú 6 sebességes automata váltó is.

Könnyű és kompakt SHVS lágy hibrid rendszer

Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) egy optimális lágy hibrid rendszer a kompakt autókhoz. Az ISG (integrált indító-generátor) generátorként és elektromos motorként is működik, amelyet egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az olyan helyzetekben, amelyek sok üzemanyagot igényelnek, például induláskor vagy gyorsuláskor, az SHVS úgy segíti a fogyasztás csökkentését, hogy a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából az elektromos motorral rásegít a hajtásra. Mivel az ISG a hagyományos indítómotorokkal ellentétben szíjhajtással indítja újra a motort az automatikus motorleállítás után, az indítás gyorsabb és simább. Az SHVS az 1,0 l-es BOOSTERJET és az 1,2 l-es DUALJET motorhoz is rendelhető.

Emellett a könnyű és hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátor kiváló regeneratív hatékonyságú, így növeli a rásegítés gyakoriságát. Az akkumulátor az elektromos fogyasztókat, például a motor elektromos alkatrészeit, a műszereket és az audiorendszert is ellátja energiával.

A teljesítmény egyéb fejlesztései
• A zaj, a vibráció és a ridegség szempontjából jelentős előrelépés a nagyobb karosszériamerevség és az optimalizált zajelnyelés és zajszigetelés, amelyeknek köszönhetően az új Swift három százalékkal csendesebb a korábbinál.
• Az aerodinamikusabb kialakítás nyolc százalékkal csökkenti a légellenállást a korábbi Swifthez képest.
• A fordulási sugár 4,8 m, vagyis 0,4 m-rel kisebb, mint a korábbi Swifté.

Az új Swift – az európai utakra tervezve

Azért, hogy az európai ügyfelek megkaphassák mindazt, amire szükségük van a japán tervezés és fejlesztés mellett, Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták az új Swiftet.

A padlólemezt, a Swift fejlesztésének központi elemét 2016 januárjában kezdték el tesztelni az Egyesült Királyságban és Németországban. A több mint 10 000 km-es teszt során a csapatok összesen 90 felfüggesztés-prototípust vizsgáltak, hogy a brit utakon szükséges pontos kormányzás és agilis felfüggesztés mellett a német Autobahnon elengedhetetlen nagy sebességnél is stabil kormányzás és menetkényelem követelményeit egyaránt teljesíthessék.

A hajtásláncokat, köztük a Suzuki lágy hibrid rendszerét is tesztelték Svédország fagyos tájain, illetve a dél-spanyolországi forróságban és a magas hegyek között. A kapaszkodóképességet és a lejtmeneti tulajdonságokat az Alpok nehéz terepén tették próbára.

Ez az ellenőrzés és az új Swift padlólemezén, felfüggesztésén és hajtásláncán végzett, Európa nehéz terepeihez tervezett módosítások kulcsszerepet játszottak abban, hogy az új Swift vezetése igazán felemelő élmény legyen.

Fejlett biztonság

A fejlett, előre néző érzékelőrendszer számos biztonsági technológia alapját biztosítja, amelyek közül a legfontosabb az ütközések hatását csökkentő Dual Sensor Brake Support (DSBS)*. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy az autó előtt lévő akadállyal ütközés veszélye áll fenn, hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

Figyelmeztetés sávelhagyásra

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével értesíti a vezetőt.

Figyelmeztetés a vezető fáradására

Ez a 60 km/h felett működő funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

Fényszóróvezérlés

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.

Adaptív tempomat

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Egyéb biztonsági technológiák
• Radaros fékrásegítő
• Hegymeneti elindulássegítő
• Vészfékezésjelző
• Electronic Stability Program
• Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
• TECT ütközési energiát elnyelő karosszéria
• 6 SRS légzsák
• Gyalogosok sérülését csökkentő karosszéria

Okosabb csomagolás

Nagyobb tér
Az üléspozíció süllyesztése elegendő fejteret biztosít – az első üléseken ugyanannyit, mint a korábbi Swiftben, a hátsó üléseken pedig felfelé és oldalra is 23 mm-rel többet. Az első ülések 10 mm-rel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 20 mm-rel nőtt a középvonaluk közötti távolság.

Nagyobb csomagtér

Az új Swift csomagtere 265 literes*, ami 54 literrel, azaz több mint 25%-kal nagyobb a jelenlegi Swifténél. A csomagtér 75 mm-rel hosszabb, és az alakja miniden szempontból optimálisabb, hogy a nagyobb tárolóhelyet a stílusos megjelenés feláldozása nélkül biztosítsa.

Főbb méretek

Hossz: 3840 mm; Szélesség: 1735 mm; Magasság: 1495 mm (2WD) 1520 mm (4WD).
Tengelytáv: 2450 mm; Nyomtáv elöl/hátul: 1520–1530 mm/1520–1535 mm.

Exit mobile version