Site icon AutóAddikt

88. Genfi Autószalon: Mazda6, 2018-as modellév

Az 2018-as Mazda6 Sportkombi világpremierjét, a Sedan pedig európai bemutatkozását ünnepelte a 2018. évi Genfi Autószalonon.

A Mazda6 minden eddiginél átfogóbb megújulása magasabb szintű minőséget kínál a márka zászlóshajójának szinte minden részletében. Az érettebb, elegánsabb és kifinomultabb külső formaterv mellé a belső tér teljes körű megújulása társul, beleérve a vadonatúj első és hátsó üléseket.
Minden SKYACTIV hajtáslánc teljesítményét új technológiák fokozzák, a menetdinamika javításáról megnövelt karosszéria-merevség, módosított kormánymű és felfüggesztés, továbbfejlesztett aerodinamikai jellemzők, valamint csökkentett zaj- és rezgésszint gondoskodik.

A biztonság terén is többet nyújt a megújult Mazda6: a vezetőtámogató rendszerek minden eddiginél szélesebb palettájára felkerültek az olyan, fejlett i-ACTIVSENSE biztonsági funkciók, mint a Mazda radaros sebességtartó automata Stop & Go funkcióval*, vagy a 360° panoráma monitor*.

Külső formaterv
• Az új orrkialakítás erőteljesebb, plasztikusabb rajzolata kihangsúlyozza a dizájn vízszintes orientációját, a mély tömegközéppontot és a szélesebb kiállást.
• Az új hűtőmaszk alsó pereme mélyebbre került, a fényszórók a karakteres szárnymotívum csúcsai fölött helyezkednek el.
• A hűtőrács mélyebben ül keretében, a rácsmintázat mélyebb, finomabban kidolgozott apró blokkokból áll, kihangsúlyozva az orr térbeliségét.
• Az új fényszóró kecses, széles kontúrt kapott. A LED-es irányjelző egy vonalba esik a fényszórótest felső élével; a karakterfény a projektort áttörve még merészebb látványt nyújt.
• A ködfényszórók a fényszóróházban kaptak helyet. Ez lehetővé tette az első lökhárító sarkainak vízszintesebb kialakítását, ezzel is erősítve a modell optikai szélességét.
• Immár a hátsó lökhárító alsó felén is a karosszéria színére fényezett felületet találunk, ez minőségibb megjelenést eredményez.
• Áttervezték a Sedan csomagtérfedelének hátrafelé néző felületét, valamint a meghosszabbított díszítőbetét vízszintes elemét; a változtatások kifinomultabb külsőt eredményeztek.
• A kipufogók a jármű két széléhez közelebb helyezkednek el, módosult a végcsövek átmérője.
• A 17 és 19 colos alumínium ötvözet keréktárcsák* új rajzolata a valósnál is nagyobb átmérőt sejtet, a dizájn a korábbinál plasztikusabb hatású.
• A karosszériaszínek választékában a Soul Red árnyalat helyébe a Soul Red Crystal lép.

Belső kialakítás
• Az új Head-up display technológia közvetlenül a szélvédőre vetíti ki a járműinformációkat.
• A Mazda6 fedélzetén most először találkozhatunk 8 colos központi kijelzővel. A magasabb felszereltségi szinteken a vezető előtt, a műszeregységen belül 7 colos TFT LCD kijelző* található.
• A vadonatúj első és hátsó ülések vastagabb párnázatot és szélesebb ülőfelületet kaptak, valamint nagyobb felületen alkalmaznak bőr-, illetve szövetkárpitozást; a jobb üléskomfort mellé zászlóshajóhoz méltó minőség társul.
• Az új Mazda6 az első olyan Mazda gépkocsi, amely szellőztetett első üléseket* kínál (a teljes bőrkárpitozású kiviteleken.)
• Szintén most először elérhető a Mazda legmagasabb szintű beltéri csomagja, amely a márka legfinomabb anyagait egyedi színharmóniákkal párosítja. A csomag Nappa bőrüléseket, valódi Sen fabetéteket, valamint nyersbőr hatású anyagokat tartalmaz.
• A műszerfal és az ajtópanel kialakítását egyaránt tovább finomították; a központi és szélső szellőzőrostélyok magasságát harmonizálták, hogy ezzel is erősítsék a műszerfal vízszintes vonalvezetését.
• A horizontális mozgás és a szélesség erőteljesebb kifejezésével egyetemben leegyszerűsítették a kezelőszerveket, ami megkönnyíti a funkciók szabályozását.
• A hátsó központi kartámasz alatti, újonnan kialakított tárolórekeszben két USB csatlakozó kapott helyet, amelyekből a hátsó utasok közvetlenül tölthetik hordozható elektronikus készülékeiket.
• Új funkció az ablaktörlő jégtelenítés.
• Az első és hátsó üléseknél kialakított személyes világítás a praktikumot és a biztonságot egyaránt növelik.
• A Mazda minőségről a minden részletben megnyilvánuló, kimagasló minőségű kidolgozás tanúskodik.

SKYACTIV hajtásláncok
• Új technológiák biztosítják a kétliteres és 2,5 literes SKYACTIV-G benzinmotorok, és a 2.2-es SKYACTIV-D dízelmotor alacsonyabb fogyasztását.
• Megnövelték a motorok nyomatékát az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, mint pl. az állóhelyzetből indulás, optimalizálták az autó reakcióját gyorsítás esetén.
• A SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor (átl.fogyasztás: 4,4-5,4l/100km, CO2-kibocsátás: 117-142 g/km*) gyors, több fázisú égést biztosítanak. A dugattyúk újfajta tojás-formát kaptak, új, nagyon gyors reakciójú többfuratos piezo-injektorokkal – mindez emeli a motor működésének hatásfokát.
• Nátriummal kezelt kipufogó-szelepek erősítik a hőátadást és hűtőfolyadék szabályzó szelepek javítják a motor bemelegedési képességét, hogy még jobb legyen az átlag-fogyasztás
• Új utókezeléshez használt rendszer (AdBlue) javítja a NOx-kibocsátást
• Egy új, kétfázisú turbófeltöltő változó turbina-geometriával növeli a maximum teljesítményt 126kW 135kW-ra, a max. nyomatékot 420Nm-ről 445Nm-re.
• A gázpedál lenyomásakor precíziós dízel feltöltés szabályzás kínál jobb nyomatékválaszt, mely pontosabban felel meg a vezető szándékainak
• A Természetes Hangkiegyenlítő és a Természetes Hangfrekvencia szabályzó rendszerek halkabb működést és kellemesebb motorhangot eredményeznek.

• A kétliteres SKYACTIV-G benzinmotorban (átlagfogyasztás: 6,1-6,6 l/100km, CO2-kibocsátás: 139-150g/km)* új, nagy áteresztési képességű szívórendszer, megnövelt befecskendezési nyomás, a többfuratú injektorok esetében áttervezett fúvókák, új dugattyúk és hordó alakú dugattyú-szoknyák, asszimmetrikus olajgyűrűk dolgoznak, valamint hűtőfolyadék-szabályzó szelepek javítják a bemelegedés hatékonyságát.
• Mindezek eredményeként az alsó fordulatszám-tartományokban 6,2%-kal javult a hatásfok, mely tükröződik abban is, hogy a motor könnyen megfelel az új WLTP/RDE tesztciklusnak, mélyen alulmarad a részecskekibocsátási felső limiteknek, így nincs szüksége részecskeszűrőre.
• A 2,5 literes SKYACTIV-G benzinmotor (átlag fogyasztás: 6,7-6,8 l/100km, CO2-kibocsátás: 153-156 g/km*) sűrítési aránya 13.0:1, a motorblokk alumíniumból készült, és a kiegyenlítő tengelyegység csökkenti a zavaró zajokat az alsó fordulatszám-tartományokban. Az új hengerlekapcsolásos rendszernek köszönhetően a fogyasztás kevesebb folyamatos sebességnél és 40 ill. 80 km/h között.

Motorválaszték:
SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 2.0 SKYACTIV-G 2.5 SKYACTIV-D 2.2 SKYACTIV-D 2.2
(145 PS) (165 PS) (194 PS) (150 PS) (184 PS)
Hengerűrtartalom cm3 1.998 1.998 2.488 2.191 2.191
Furat x löket 83.5 x 91.2 83.5 x 91.2 89.0 x 100.0 86.0 x 94.3 86.0 x 94.3
Sűrítési arány 13.0:1 13.0:1 13.0:1 14.4:1 14.4:1
Kibocsátás-szabályzó rendszer háromutas katalizátor háromutas katalizátor háromutas katalizátor SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő
Max. teljesítmény kW (LE) / fordulat 107 (145) / 6000 121 (165) / 6000 143 (194) / 6000 110 (150) / 4500 135 (184) / 4000
Max. nyomaték Nm / fordulat 213 / 4000 213 / 4000 258 / 4000 380 / 1800 – 2600 445 / 2000
Emissziós besorolás Euro 6 d Temp Euro 6 d Temp Euro 6 d Temp Euro 6 d Temp Euro 6 d Temp

Menetdinamika
SKYACTIV futómű
• Az újratervezett felfüggesztés finomabb, lineárisabb viselkedést, valamint jobb minőségű rugózást biztosít. Az első kormánycsuklók mélyebbre kerültek, ami semlegesebb kormányozhatóságot eredményezett. A hátsó kerékagy megtámasztását áttervezték, az alsó lengőkar bekötési pontját magasabbra helyezték.
• Az első és a hátsó kanyarstabilizátorokat a perselyekhez rögzítették, valamint optimalizálták az első rugók terhelésfelvételét, így finomabban mozog a rugóúton a felfüggesztés. Megnövelték a felfüggesztés lineáris kitérését, az első lengéscsillapítókat húzóirányú rugókkal szerelték fel. Az első lengéscsillapítók átmérője 32 mm-ről 35 mm-re nőtt.
• A Mazdánál most először a hátsó lengéscsillapító uretán felső bekötést kapott, ami csökkenti a rugórátát.
Mindezen jelentős fejlesztések eredményeként a felfüggesztés már csekély erőhatásra is lineárisan reagál, kis gyorsulási erőknél az eddiginél jóval rugalmasabban, nagy gyorsulásnál jelentősen stabilabban és finomabban dolgozik.
• Hogy az autó kanyarvétel vagy nagy sebességű haladás során az egészen finom kormánymozdulatokra is precízebben reagáljon, a kormányművet merev bekötés rögzíti a felfüggesztés kereszttagjához.
Az ennek köszönhetően megnövelt, rendszerszintű szerkezeti merevség lineárisabb, míg a módosított felfüggesztés semlegesebb kormányérzetet eredményez.

SKYACTIV KAROSSZÉRIA
• Azokon a pontokon, ahol a karosszéria merevsége befolyásolhatja az utasok kényelemérzetét, külön megerősítésekkel mérsékelték a nem kívánatos, finom rezgéseket, illetve csökkentették a kívülről az utastérbe szűrődő zaj mennyiségét, miközben minimális tömegnövekedésre törekedtek.
• A zajok és rezgések mérséklése érdekében megvastagították a padlópaneleket és a hátsó kerékdob belső falait; csökkentették a karosszérialemezek illesztési hézagjait, rezgéscsillapító anyagot alkalmaztak a padlóalagútnál, valamint módosították az utastéri mennyezet belső szerkezetét. Az eredmény olyan, kifinomultabb utastéri élmény, amelyben a jóval csendesebb környezetnek köszönhetően az utasok tisztán hallják egymást.
• A laposabb fenéklemez, az új motor, a középső padlóelem oldalirányú bekötése, valamint a hátsó lökhárító alsó borítása mind arra szolgál, hogy elsimítsa a jármű alatt áramló levegőt.
• A ködfényszórók korábbi pozíciója alatt kialakított légbevezető csatornák közvetlenül az első kerekekhez irányítják a légáramlatot, ami javítja az autó aerodinamikai teljesítményét és egyenesfutását. Aktív hűtőlamella a SKYACTIV-G 2.0 és 2.5 modelleken. Amikor a motornak nincs szüksége hűtésre, a radiátor elé helyezett lamella bezárul, kirekesztve a levegőt. Ez javítja az autó aerodinamikai teljesítményét, valamint csökkenti a tényleges üzemanyag-fogyasztást.

Biztonság
• Fejlett i-ACTIVSENSE biztonsági technológiák széles választéka segít a vezetőnek azonosítani a veszélyforrásokat, és csökkenti a kár vagy sérülés kockázatát.
• Az új Mazda6 immár 360° panoráma kamerával* is megrendelhető. A rendszer négy darab kamera segítségével jeleníti meg az autó közvetlen környezetét a középső kijelzőn.
• A továbbfejlesztett Mazda radaros sebességtartó automata* (MRCC) milliméteres hullámhosszon működő radart és előre tekintő kamerát alkalmazva 30 km/óra helyett immár 0 km/órától üzemképes. Az új rendszer a jármű teljes sebességtartományában működik, és akár álló helyzetből is képes követni az elöl haladó járművet.
• Az intelligens sebesség asszisztens (ISA) olyan sebességhatároló rendszer, amely a forgalmi jelzőtábla felismerő (TSR) rendszerrel együttműködve megakadályozza, hogy a vezető véletlenül túllépje a megengedett maximális sebességet, mert például nem vette észre a korlátozó táblát.
• Az adaptív LED fényszóró* (ALH) teljesítményét továbbfejlesztették. Az egyes fényszórókat alkotó LED-eket még több elemre bontották. Immár oldalanként 20 fénykibocsátó komponenst alkalmazva a rendszer még pontosabban képes szabályozva a világítás távolságát, illetve a pászma kiterjedését. A távolsági fény a jelenleginél 80 méterrel messzebb világít el.
• Az új Mazda6 megkapta a Mazda visszagurulás-gátló funkcióját*, amely azt követően sem engedi elmozdulni az autót, hogy a vezető felemeli lábát a fékpedálról.
• Mostantól alapfelszerelés az aktív motorházfedél, amely gázolás esetén mérsékeli a gyalogos sérüléseit.

Exit mobile version