Főoldal Autó-motorsport A 2018-19-es szezonban a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat...

A 2018-19-es szezonban a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez

A Nissan az első japán márka, mely 2018-tól rajthoz áll a FIA teljesen elektromos Formula E versenysorozatában.

A Nissan a folyamatosan növekvő Formula E versenysorozatban való részvételével egy globális platformhoz jut, melyen keresztül népszerűsítheti a Nissan Intelligent Mobility-t, a vállalat három pillérre épülő stratégiáját, mellyel újradefiniálja a járművek vezetését, meghajtását és társadalmi integrációját.

„A Nissan zéró emissziós meghajtása egyet jelent az azonnali gyorsulás vérpezsdítő élményével és az agilis kezelhetőséggel, a Nissan ezekre építve villanyozza majd fel a Formula E bajnokságot” – mondta el Daniele Schillaci a kibocsátásmentes járművek és akkumulátor üzletág globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke, illetve a Nissan japán, ázsiai és óceániai vezetői tanácsának elnöke. „A Nissan lesz az első japán márka, mely részt vesz az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő bajnokságban, így a régmúltra visszanyúló motorsport sikertörténetünket a Formula E rajtrácsán írhatjuk tovább. Egy új globális platformot kapunk, melyen keresztül a motorsport-rajongók új generációjának juttathatjuk el az úttörő Nissan Intelligent Mobility stratégiánk üzenetét.”

A Nissan az előző hónapban mutatta be az új Nissan LEAF-et, ezzel pedig megszilárdította vezető szerepét a tömeggyártású kibocsátásmentes járművek piacán. Az ötajtós, teljesen elektromos jármű második generációja intelligens technológiák széles skáláját kínálja, melyek a fejlett vezetőtámogató rendszerek első lépéseit jelentik.

Az új LEAF az első generációs modellt váltja le, mely 2010-es bemutatásakor úttörő szerepet játszott abban, hogy széles körben elérhetővé tegye a zéró-emissziós mobilitást. A Nissan több mint 280 000 LEAF-et adott el világszerte, így ez a világ legnépszerűbb elektromos járműve lett. A LEAF vásárlók együttesen több mint 3,5 milliárd kibocsátásmentes kilométert tettek meg.

„A Nissan génjeiben hordozza az elektromos mobilitás innovációját, a sikeres motorsport-történelemről nem is beszélve” – tette hozzá Schilacci. „Egyértelműen jó húzás, hogy ezt a két alapvető elemet egyesítsük a Formula E versenyzésben.”

A 2014-ben indított FIA Formula E bajnokság egy globális versenysorozat, ahol a csapatok és gyártók teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező autókkal versenyeznek a világ fontosabb városközpontjaiban kialakított utcai pályákon.

„Hatalmas lépés a sorozat történelmében az, hogy egy olyan név csatlakozik hozzánk, mint a Nissan” – mondta el Alejandro Agag a Formula E alapító-vezérigazgatója. „Mindamellett, hogy fantasztikus dolog, hogy új gyártót üdvözölhetünk a Formula E családban, nagy örömünkre szolgál az is, hogy megérkezett az első japán gyártó is a sorozatba, hiszen ez jól példázza az elektromos forradalom globális léptékét. Japán élen jár az új technológiák alkalmazásában, és a Formula E ebben az országban örvend az egyik legnagyobb népszerűségnek. Az átmenet a fenntartható mobilitás irányába már elindult, és megállíthatatlannak látszik. Már nagyon várom, hogy láthassam a Nissan logót az ötödik szezon megújult autóin.”

A Nissan az ötödik szezontól vesz részt a teljesen elektromos bajnokságban, mely a várakozások szerint 2018 végén kezdődik, és ebben az évben vezetik be a karosszériával és akkumulátorokkal kapcsolatos új szabályrendszert is. A vállalat partnerével a Renault-val együtt dolgozik majd, hogy kihasználhassa a már meglévő tapasztalatokat és fejlesztéseket, hűen a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari partnerséghez, mely lehetővé teszi a közös tudás maximális kihasználását a versenyképesség növelése érdekében.

A Formula E negyedik szezonja decemberben kezdődik, és júliusig tart. A globális bajnokság olyan kulcsfontosságú helyszínekre látogat el, mint Hongkong, Berlin, Párizs, New York és Montreal.

A Nissan részvételével kapcsolatosan egyre több információ lesz elérhető az ötödik szezonhoz közeledve.