Az új BMW 330e limuzin sikeres piaci premierje után 2020 nyarán a BMW 330e Touring is megérkezik az utakra, majd mindkét modell BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhetővé válik.
A BMW újabb világpremierekkel fokozza tovább a prémium középkategóriában a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia jelentőségét és varázsát: a BMW 3-as sorozat egyetlen hálózatról tölthető modelljéhez az elkövetkező hónapokban egy csapásra három újdonság csatlakozik. Az új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 36 – 38 gramm / km)* sikeres piaci premierje után 2020 nyarán az első BMW 330e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km; előzetes értékek)* is megérkezik az utakra, majd a hátsókerék-meghajtású modellpáros alternatívájaként idén nyártól mindkét karosszériaváltozathoz elérhetővé válik a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely a belső hatékonyság mellett a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető hatótávolságot és a vezetés élményét is fokozza. A modellkvartett vérpezsdítő karakterét az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása emeli új dimenzióba, hiszen nem csupán álló helyzetből történő kigyorsításkor, de nagyobb tempóról indított sprintek esetén is látványos teljesítmény-többletet garantál. Az elektromos motor ellátásáért felelős nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorban a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia kapott helyet, amelynek köszönhetően az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyetlen feltöltéssel 55 – 68 kilométert (előzetes értékek)* képesek megtenni tisztán elektromos meghajtással.
A három újdonság piaci bevezetésével a BMW Group 2020-ban is tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája szisztematikus bővítését. Az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként a vállalatcsoport 2019 végére több mint félmillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített világszerte, 2021 végére pedig célja, hogy ezt a számot egymillióra tornázza fel. Két éven belül a BMW Group Európában eladott új autóinak egynegyede hálózatról tölthető modellként gurul le a gyártósorokról, majd ez az arány 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második modellre módosul. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellportfólióját.
„A választás szabadsága”, avagy a hajtáslánc-technológiákban rejlő végtelen lehetőség
A BMW Group arra törekszik, hogy a világ minden táján maradéktalanul kiszolgálja ügyfelei mobilitási igényeit. „A választás szabadságát” páratlanul széles hajtáslánc-portfólió élteti – a rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrásoktól kezdve, a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákon keresztül, egészen a tisztán elektromos meghajtású modellekig –, amely minden országban a helyi szabályozásoknak megfelelve, az ügyféligények maximális kiszolgálását figyelembe véve élteti a vezetés élményét. A technológia fejlődésével párhuzamosan a hálózatról tölthető autók száma és sokszínűsége is fokozódik, a BMW 3-as sorozat új plug-in hibrid modellváltozataival pedig a bajor prémiumgyártó ügyfelei újabb lehetőségeket kapnak a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás és a személyes preferenciák egyedülálló harmóniájának kiteljesítésére. A hálózatról tölthető Touring modellek minden korábbinál nagyobb utastéri helykínálattal párosítják a hajtáslánc maximális hatékonyságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással társított plug-in hibrid hajtáslánc-technológia pedig még a havas, hegyvidéki és épített utakon túli közlekedéseket is könnyedebbé teszi.
2020 nyarán érkeznek a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellek
Touring karosszériaváltozatba csomagolva a BMW 2020 nyarán kínálja fel először ügyfeleinek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő páratlan lehetőségeket – ráadásul rögtön két modellváltozat képében. A forradalmi hajtáslánc-technológia progresszív karakterét a sportos vezetési élmény és a korlátlan hétköznapi funkcionalitás kettőse mentén kifejlesztett járműkoncepció egyedi jegyei és kvalitásai fokozzák. A BMW 3-as Touring modellek formanyelvét hosszú tetőív, precízen megrajzolt vonalvezetés és erőtől duzzadó karosszériafelületek jellemzik. A sokoldalú utastér még a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített nagyfeszültségű akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a BMW 330e Touring 1 420 literes csomagteret kínál.
A BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor párosából áll. A belsőégésű erőforrás 135 kW / 184 lóerő, az elektromos motor pedig 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményre képes, amely együttesen 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Intenzívebb rendszerterhelés esetén mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtoldani –azonban kizárólag a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban. A funkció így átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre növeli a BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának maximális rendszerteljesítményét, mit sem veszítve a 3-as BMW legendáját övező, vérpezsdítően sportos vezetési élményből. A BMW 330e Touring plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának csúcs rendszer-forgatónyomatéka 420 Nm.
Az XtraBoost funkció a gázpedál lepadlózására és az automataváltó előválasztó karjának szekvenciális állásba (M/S) kapcsolására is előhívható. A BMW 330e Touring sportos karakterét típus-specifikus hajtáslánc-orgánum, rendkívül érzékeny gázpedál és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó speciális karakterisztikája nyomatékosítja. Intenzív lassítás esetén utóbbi automatikus visszakapcsolásokkal fokozza a sportos vezethetőséget.
A BMW 330e Touring 6,1 másodperc alatt (előzetes érték)* gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 220 km/óra (előzetes érték)*. HYBRID vezetési üzemmódban a modell akár 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – vagyis a zéró emissziójú mobilitást. A belsőégésű erőforrás csak magasabb sebességnél vagy intenzívebb rendszerterhelés esetén kapcsolódik be a hajtásba. A BMW eDrive gombról aktiválható ELECTIC vezetési üzemmódban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia egészen 140 km/órás tempóig képes fenntartani a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedést. A csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológiának köszönhetően a BMW 330e Touring nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel akár 65 kilométer (előzetes érték)* tisztán elektromos hatótávolságot is garantál.
Hatékony és sokoldalú: a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás együttműködése
A BMW 330e Touring piaci premierjével párhuzamosan a BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával elérhető két modellváltozatának BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt modellváltozatai is világpremierjüket ünneplik, a hátsókerék-meghajtású változatokkal mindenben megegyező plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával. A BMW 330e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km; előzetes értékek)* és a BMW 330e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km; előzetes értékek)* modellpárosában a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor mind a négy kereket hajtja. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás innovációival egyesül, a példaértékű hatékonyság és az abszolút sokoldalúság iránymutató szimbiózisát váltva valóra.
Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolójával a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban az adott vezetési szituáció igényei szerint osztja el a két motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Köszönhetően annak, hogy a technológia szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes elosztani az egyes kerekek között a forgatónyomatékot, amellyel minden vezetési szituációban és mindenféle időjárási körülmények közepette maximális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál, miközben a limuzin és Touring karosszériaváltozatok plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáinak sportos vezethetőségét is fokozza. A BMW 330e xDrive limuzin 5,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 224 km/óra (előzetes értékek)*. A BMW 330e xDrive Touring esetében ezen értékek 6,2 másodpercre és 214 km/órás végsebességre módosulnak (ugyancsak előzetes értékek)*. A limuzin karosszériaváltozat 58 kilométeres (előzetes érték)* és a Touring karosszériaváltozat 55 kilométeres (előzetes érték)*, egyetlen feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságával az új BMW 3-as sorozat összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánc-technológiái is kiváló feltételeket teremtenek ahhoz, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül abszolválják az otthon és a belváros közötti napi ingázások jelentős részét.
Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával
Az új BMW 3-as sorozat hálózatról tölthető modellváltozatainak kimagasló tisztán elektromos hatótávolságát a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorok garantálják. Az energiatároló egységeket a BMW Group házon belül, külön-külön az egyes modellek karakterisztikájához hangolva fejlesztette ki és gyártja le, 12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű és 34 amperóra tárolókapacitású változatban. Méretét és saját tömegét tekintve az akkumulátor kiváltképp nagy mennyiségű energia tárolására képes, hiszen a BMW Group szigorú szabványai szerint előállított akkumulátorcellákat kivételesen nagy energiatároló kapacitással vértezték fel. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor ráadásul nem csupán az elektromos motort, de a fedélzeti rendszereket is táplálja energiával. Mindez azt jelenti, hogy így nincs többé szükség a belsőégésű erőforrásról meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát. A 40 literes üzemanyagtartály a hosszabbra nyúló utazásokhoz is elegendő üzemanyagot tárol, amelynek köszönhetően a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek utazóautóként is kiváló szerepet töltenek be.
Menet közben a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiváltképp hatékony módon, a fékezéskor felszabaduló mozgási energia visszatáplálásával tölti a nagyfeszültségű akkumulátort. Az energiatároló egység azonban hagyományos háztartási aljzatról és a BMW i Wallbox fali töltőn keresztül is feltölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k alapfelszereltségének a háztartási aljzathoz csatlakoztatható töltőkábel is része, amellyel a teljesen lemerült akkumulátor 4,2 óra alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A 100 százalékos töltöttség 5,7 órát vesz igénybe. A BMW i Wallbox fali töltő közreműködésével ezen értékek 2,4, illetve 3,4 órára csökkennek. Az akkumulátor töltőnyílása mindegyik modell esetében a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött kapott helyet.
Széleskörű alapfelszereltség kiegészítő légkondicionálóval
Az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkeznek meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia szinte hangtalan működése miatt, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A hálózatról tölthető 3-as BMW-k alapfelszereltségének része továbbá a háromzónás automata légkondicionáló és a kiegészítő légkondicionáló is. Hidegebb időben utóbbi már indulás előtt képes az előre beállított hőmérsékletűre fűteni az utasteret, akkor is, ha az akkumulátor töltöttségi szintje egészen alacsony. Kánikulában a kiegészítő légkondicionáló éppen ellenkezőleg, a kívánt hőmérsékletűre tudja hűteni az utasteret az indulás idejére. A bajor prémiumgyártó ügyfelei a folyamatot akár távolról, a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül is vezérelhetik.
Az új BMW 330e limuzin, a BMW 330e Touring, a BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring alapfelszereltségének a középső visszapillantó tükör automatikus elvakítás-mentes funkciója, valamint az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is része. Sőt mi több, a szinte végtelen szolgáltatás-palettát kínáló ConnectedDrive, a BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel (BMW Intelligent Personal Assistant) érkező BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a navigációs rendszer, a távolról vezérelhető szolgáltatások (Remote Services), az Apple CarPlay-előkészítés és a Service Connected Music streamszolgáltatás is. A modellkvartetthez az alapfelszereltség alternatíváiként Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi csomagok is elérhetővé válnak.
Az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataihoz gyakorlatilag az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring opcionális extrafelszereltségi palettájának összes tétele megrendelhető. A portfólión olyan extrák sorakoznak, mint a változó áttételű sport kormányművel (Variable Sports Steering) és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó adaptív M futómű, valamint megannyi kényelmet és biztonságot fokozó, innovatív vezetést támogató rendszer – a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglaló parkolóasszisztensig (Parking Assistant). 2020 nyarától ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként a modellekhez az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhetővé válik, amelynek maximális terhelhetősége 1 500 kilogramm.
Hibrid-specifikus digitális szolgáltatások a BMW Connected jóvoltából
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k piaci premierjekor új digitális szolgáltatások is világpremierjüket ünneplik a BMW Connected szolgáltatás-palettáján, minden korábbinál egyszerűbbé és kényelmesebbé téve a modellekben dolgozó nagyfeszültségű akkumulátorok töltését. Utazás közben, a nyilvános járműtöltő állomások keresésekor a navigációs rendszer automatikusan felkínálja a bajor prémiumgyártó ügyfelének az egyes járműtöltő állomások közelében található hotelek, éttermek, kávézók, turistalátványosságok és kulturális intézmények listáját. Az autó a központi kijelzőn eközben folyamatosan mutatja az egyes járműtöltő állomások elérhetőségét és foglaltságát, a forgalmi adatok egyeztetése után pedig az érkezés becsült idejét is megjeleníti. A BMW ügyfeleinek a közeljövőben arra is lehetőségük lesz, hogy korlátozott ideig lefoglalják a kijelölt járműtöltő állomást.
2020 nyarától a BMW az összes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellben az alapfelszereltség részeként teszi elérhetővé ügyfelei számára a vadonatúj BMW eDrive Zones funkciót: azokban a nagyvárosokban, ahol már korábban kijelölték, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW modellek geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át. A BMW ezzel a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek előtt is utat nyit az eredetileg tisztán elektromos meghajtású gépkocsik számára kialakított „zöld zónákba”, ahol éppúgy, zéró emisszió mentén közlekednek. Eme merőben újfajta működési stratégia jelentős mértékben fokozza a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek emissziócsökkentő tevékenységeiben rejlő lehetőségeket, hiszen a tisztán elektromos meghajtás intenzívebb alkalmazása nem csupán a hatékonyságot optimalizálja, de a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek mobilitási költségeit is csökkenti – főként a nagyvárosi forgatagokban, ahol a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sokkalta hatékonyabbak, mint a belsőégésű erőforrással hajtott autók.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban
A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:
- Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.
- Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
- A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
- Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.
- Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.
- Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.