Az elsőszámú német autóklub (ADAC) a valós közúti körülmények között végzett legfrissebb tesztek esszenciájaként az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolással illette a BMW dízelmotorral hajtott három modelljét: a szakemberek a BMW 520d Touring, a BMW 218d Active Tourer Steptronic és a BMW X1 sDrive18d Steptronic kimagaslóan alacsony emisszióját egytől egyig maximum ponttal jutalmazták.
A legnagyobb német autóklub (ADAC) által életre hívott EcoTest egy végtelenül összetett és kiváltképp szigorú járműtesztelési eljárás, amely részletekbe menően, valós közúti körülmények között vizsgálja meg az adott modellek üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit. A BMW dízelmotorral hajtott három modellje a napokban az elérhető legkiválóbb eredménynek számító, maximális 50 pontot érdemelte ki a szakemberektől, akik így a trió tagjait kimagasló besorolással illették. A BMW 218d Active Tourer Steptronic (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei)* mellett a BMW 520d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 125 gramm / km; az értékek a 2018. december 6-i mérés eredményei)* is nagyszerűen szerepelt közúton: a prémium felső-középkategória legnépszerűbb üzleti modellje városban kevesebb, mint kilométerenkénti 16 milligramm, országúton és autópályán pedig kevesebb, mint kilométerenkénti 10 milligramm nitrogén-oxidot bocsát ki. A jóváhagyható határérték a kilométerenkénti 168 milligramm. Az ADAC a tesztre fogott BMW X1 sDrive18d Steptronic modellről (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei)* a következőképpen nyilatkozott: „A BMW rendkívül szakszerűen és átfogóan foglalkozik az emisszió-csökkentés témakörével. Környezetszennyezés szempontjából semmiféle rendellenes értéket nem tapasztaltunk, a modell nitrogénoxid-kibocsátása pedig olyan alacsony, hogy abból akár még rekord is kerekedhet. A közúti teszteléseknél alkalmazott, érzékenyre hangolt mérési berendezésünk menet közben néha alig tudott emissziót kimutatni.”
A BMW modelljei már a múltban is szinte kiválóan teljesítettek a nitrogénoxid-kibocsátást vizsgáló közúti teszteken. Hasonló eredmény köszönt vissza az „auto, motor und sport” német autós szakmagazin 2017. március 23-án megjelent, 19. lapszámában közölt, valós közúti körülmények között végzett tesztjeiből, majd a többek között Franciaországban, Koreában és Japánban is megejtett, számos hatósági vizsgálat jelentéséből. A BMW modelljeit ezen esetekben is az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolásokkal illették.
Az ADAC valós közúti körülmények között végzett legfrissebb tesztjei újabb bizonyítékként szolgálnak arra, hogy a legkorszerűbb dízelmotorral hajtott aktuális BMW modellek csúcstechnológiai megoldásai kimagaslóan alacsony emisszióval büszkélkedhetnek. Az e tekintetben elért sikerek három fő vezérelvre vezethetők vissza:
A nitrogénoxid-kibocsátás csökkentésére használt alkatrészek és műszaki megoldások (például a kipufogógáz-visszavezetés, az aktívszén-szűrő és a Szelektív Katalitikus Redukció) folyamatos fejlesztése terén felhalmozott sokéves tapasztalatra
A legkorszerűbb kipufogógáz-utókezelő technológia alkalmazására
A legkorszerűbb kipufogógáz-utókezelő technológia sajátosságai szerint hangolt erőforrás-konfigurációra, amelyet a tervezőmérnökök már a modell- és hajtáslánc-fejlesztés kezdeti fázisaitól szem előtt tartanak
A legfrissebb ADAC EcoTest részletes eredményeiről további információkat talál a https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/default.aspx weboldalon.
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.