Annak eredményeként, hogy a BMW csoport világszerte 196 002 darab gépkocsit adott át ügyfeleinek az idei év tizedik hónapjában, összesen 1 942 642 darabra nőtt a 2016-ban eladott járművei száma, amely 5,8 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti értéket.
A hónap elejére mérföldkőhöz érkezett a BMW: a szárnyaló BMW i és BMW iPerformance eladásoknak köszönhetően, immár több mint 100 000 darab elektromos modell értékesítésével büszkélkedhet. Jól teljeített a MINI is, január és október között regisztrált értékesítése közel háromszázezernél jár.
A BMW Group több járművet adott el az idei év tizedik hónapjában, mint eddig bármelyik előző októberben: a 196 002 darab BMW és MINI modell 2,3 százalékkal múlja felül az előző október teljesítményét, amellyel immáron 1 942 642 darabra nőtt a vállalatcsoport idei évben értékesített négykerekűinek száma (5,8 százalékos abszolút javulás mellett).
„A BMW Group mindegyik prémium márkája kivette a részét az újabb októberi sikerből, és biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív trend egészen az év végéig folytatódik majd” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A napokban adtuk át a százezredik elektromos autónkat, amely újfent azt bizonyítja, hogy a rendkívül fontos elektromos mobilitási szegmensben is kimagasló sikernek örvendhetünk. Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk mindeközben arra is lehetőséget biztosít, hogy az egyre jobban teljesítő piacokat még tovább erősítve ellensúlyozzuk az átmenetileg gyengébb régiókat és ezzel biztos profithoz segítsük a vállalatcsoportot” – tette hozzá.
A január és október között eltelt tíz hónapban világszerte összesen 1 646 743 darab vadonatúj BMW modell talált gazdára, amely 5,5 százalékos emelkedés. Csak az októberi hónap ebből 166 805 darabot tett ki, amely az egy évvel ezelőtti eredmény tükrében 1,1 százalékos gyarapodás. Az SUV modellek iránt mutatkozó egyre nagyobb ügyféligény a BMW X modellcsaládban is megmutatkozik: 21 072 darabos októberi értékesítésével a BMW X1 több mint megkétszerezte egy évvel ezelőtti teljesítményét (139,1 százalékos javulás), miközben az idei év tizedik hónapjában a BMW X3 eladásai 5,1 százalékkal 12 533 darabra, a BMW X5 értékesítése pedig 4,9 százalékkal 14 203 példányra emelkedett. Egy évvel piaci bevezetése után a BMW 7-es sorozat az idei októberben kereken 79 százalékos eladási fejlődést ért el, világszerte átadott 5 664 darab luxuslimuzinnal. Január és október között összesen 47 416 példány kelt el a vadonatúj 7-es BMW képviselőiből (67,2 százalékos értékesítési növekedés mellett), amellyel a hatodik modellgeneráció a piaci debütálást követő eddigi legsikeresebb első évet zárta a sorozat történetében.
Azáltal, hogy a BMW elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek és októberben világszerte összesen 5 952 darab BMW i és BMW iPerformance modell talált gazdára, a BMW Group az idei év tizedik hónapjában újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett: a vállalatcsoport átadta százezredik elektromos autóját. A jubileumi darabszám közel fele ráadásul az idei év első tíz hónapjában talált gazdára, összesen 47 286 darab BMW i és BMW iPerformance modell képében. „Az elektromos mobilitás terén tett tervezőmérnöki erőfeszítéseink kifizetődnek. A BMW i és a BMW iPerformance modellek együttesen a piac legszélesebb elektromos portfóliójával büszkélkedhetnek, miközben a BMW i divízióra továbbra is a BMW Group technológiai úttörőjeként tekintünk, az itt kifejlesztett újdonságokat pedig idővel a vállalatcsoport többi márkája is megörökli” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson.
2016 októberében 8,9 százalékkal több, 28 746 darab MINI modell kelt el világszerte, az eladási lista élén pedig továbbra is a brit prémiumgyártó két legújabb modellje gurul. Csak októberben 5 411 ügyfél választotta a vadonatúj MINI Clubman-t, amelynek egész éves eladási mutatója így 49 218 darabra ugrott. Az idei év tizedik hónapjában 2 152 darab MINI Cabrio talált gazdára, amely 159,6 százalékos növekedésnek felel meg. A brit prémium márka kabriójából a január és október közötti időszakban 25 144 példány kelt el, amellyel a MINI Cabrio kereken 92 százalékkal múlja felül egy évvel korábbi teljesítményét.
A BMW és MINI modellek összesített értékesítése Európában 90 574 darabon zárt októberben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Éves viszonylatban mindez 10,0 százalékos javulásnak felel meg, összesen 897 493 darab eladott négykerekűvel. Eme kimagasló értékesítési gyarapodásból az öreg kontinens mindegyik piaca kivette a részét, a legtöbb esetben ráadásul kétszámjegyű eladási fejlődést produkálva. Az Olaszországban eladott 68 282 darab új autó 18 százalékos, a Németországban átadott 45 141 darab modell 19,9 százalékos, a Skandináviában értékesített 43 433 példány pedig 14,4 százalékos javulásnak felel meg.
Ázsiában eközben 63 006 darabon zárt a BMW és MINI modellek összesített októberi értékesítése, amely 6,6 százalékos gyarapodást jelent. A BMW Group az idei év első tíz hónapjában 611 020 darab új autót adott át ázsiai ügyfeleinek, amellyel a vállalatcsoport 8,9 százalékkal szárnyalja túl 2015-ös eredményét. A régió legnagyobb piacának számító Kínában ez az érték 10,2 százalék, az idei évben eladott összesen 423 330 darab négykerekű modellel. Az ázsiai kontinens többi nagy piaca is kimagasló növekedéssel zárt: Japánban január és október között 60 484 darab BMW és MINI modell talált gazdára, amely 9,1 százalékos fejlődés. Dél-Koreában ez a szám 49 016 darab új autó, amely kereken 10 százalékos értékesítési szárnyalást jelent.
Az amerikai kontinensen 11,6 százalékkal kevesebb BMW és MINI modell kelt el idén októberben, mint egy évvel ezelőtt: 36 743 darab. A BMW Group tengerentúli értékesítése ezzel a január és október közötti időszakban 373 822 példányban érhető tetten, amely 7,1 százalékkal marad el a 2015-ös év hasonló értékétől. Miközben Kanada az idei év első tíz hónapjában értékesített 37 373 darab új autóval 7,0 százalékos fejlődést regisztrált, a Mexikóban ez idő alatt eladott 27 858 darab BMW és MINI modell pedig 14 százalékos javulásnak felel meg, az Egyesült Államokban gazdára talált 297 015 példány 9,6 százalékos csökkenést mutat.
A BMW Motorrad továbbra is fennállása legeredményesebb évét produkálja, hiszen az októberben eladott 10 974 darab kétkerekű már önmagában is 19,1 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A vállalatcsoport kétkerekű divíziója január és október között nem kevesebb, mint 127 018 darab robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, amellyel 2,3 százalékkal múlja felül 2015 első tíz hónapjának eladási eredményét.
A BMW Group értékesítési eredményei 2016 októberében és az év első tíz hónapjában
2016. október | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2016. január – október | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 196 002 | +2,3% | 1 942 642 | +5,8% |
BMW | 166 805 | +1,1% | 1 646 743 | +5,5% |
MINI | 28 746 | +8,9% | 292 823 | +7,3% |
BMW Motorrad | 10 974 | +19,1% | 127 018 | +2,3% |