Főoldal Hírek A BMW Group értékesítési mutatói júliusban tovább emelkedtek

A BMW Group értékesítési mutatói júliusban tovább emelkedtek

2019 hetedik hónapjában világszerte összesen 183 487 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modell talált gazdára, amely 1,3 százalékos növekedést jelent. A BMW márka eközben 1,6 százalékkal, a BMW X modellcsalád pedig 27,2 százalékkal szárnyalta túl saját, egy évvel korábbi teljesítményét.

A BMW Group stabilan emelkedő értékesítési mutatók mentén zárta 2019 hetedik hónapját, a világszerte eladott 183 487 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 1,3 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi értéket. A müncheni központú vállalatcsoport egész éves eladási mutatója ezzel 1 436 382 darabra ugrott, amely a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is 0,9 százalékos abszolút fejlődést jelent.

„Vadonatúj modelljeink még a rendkívül kiélezett piaci verseny ellenére, a gazdasági nehézségekkel küzdő régiókban is pozitívan hatnak eladásainkra, amelyekkel nem csupán havi, de éves szinten is új magasságokba érkeztünk. A BMW márka idén huszonegy új vagy továbbfejlesztett modellt vezet be a piacon, a már elérhető újdonságok pedig kiváltképp népszerűek ügyfeleink körében” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „A BMW X modellcsalád értékesítési mutatója több mint 27 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi mutatót, a rendkívül sikeres modellpaletta teljes megújításának és kibővítésének utolsó lépése pedig az esztendő második felében érkező, új BMW X6 piaci bevezetése lesz. Az iránymutató BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt eközben népszerűbb, mint valaha, ismét kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el júliusban” – tette hozzá Pieter Nota.

2019 júliusában a BMW márka világszerte 157 062 darab új autót értékesített, amely 1,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bajor prémiumgyártó január és július között eladott négykerekűinek száma ezzel 1 233 075 példányra nőtt, amely a havi növekedéssel párhuzamos, 1,6 százalékos abszolút fejlődést jelent. A márka történetében mind a július havi, mind az egész éves teljesítmény új értékesítési rekordnak számít. A portfólió legkelendőbb tagjai továbbra is a BMW X modellcsalád új vagy továbbfejlesztett terepjárói, amelyekből csak júliusban 45,9 százalékkal többet, 72 147 darabot rendeltek meg az ügyfelek. A BMW X2 értékesítési mutatója 43,6 százalékkal, a BMW X3 eladási számai pedig 56,7 százalékkal növekedtek.

Piaci bevezetése után közel hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt kétszámjegyű eladási növekedést produkált júliusban. A 2 691 darab új autó 12,6 százalékkal múlja felül a tavaly júliusi mutatót. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km) érkezése előtt a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája némileg a tavaly júliusi értékesítési eredmény alatt teljesített: a világszerte eladott 10 069 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW, illetve MINI modell 5,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hetedik hónapjában regisztrált számtól. A hálózatról tölthető 3-as BMW mellett azonban idén a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, új BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 20,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km) és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is világpremierjét ünnepli, utóbbi ráadásul már a bejelentését követő első hónapban jelentős mértékű ügyfél-érdeklődésre tett szert. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A nyereséges működésre koncentráló MINI idén júliusban még a rendkívül kiélezett piaci verseny közepette is képes volt megismételni tavaly júliusi eladási eredményét, a világszerte eladott 26 031 darab új autó mindössze 0,8 százalékkal marad el az egy évvel korábban regisztrált értéktől. A brit prémiumgyártó egész éves értékesítési mutatója ezzel 200 379 darabra nőtt, amely csupán 3,5 százalékkal kevesebb, mint a 2018 januárja és júliusa közötti érték.

A BMW Motorrad értékesítési mutatója erős fejlődést produkál, amely az egész esztendő viszonylatában 7,3 százalékos növekedésben érhető tetten. A január és július között eladott 109 280 darab új kétkerekűhöz a júliusi hónap egymagában 16 092 darab új robogóval és motorkerékpárral járult hozzá, amely 8,3 százalékos javulás.

A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW márka idén júliusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban immár hatodik hónapja erős értékesítési növekedést regisztrál (a júliusban eladott 23 015 darab új autó 4,7 százalékos fejlődésnek felel meg), miközben eladásainak gyarapodása Kínában (51 377 darab új autó / 16,4 százalékos javulás) és Németországban is kétszámjegyű (24 039 darab új autó / 28,1 százalékos fejlődés)*. A rendkívül kiélezett globális piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group további értékesítési fejlődést irányoz elő az idei év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.