Főoldal Hírek A BMW Group értékesítési növekedése öt éve folyamatos

A BMW Group értékesítési növekedése öt éve folyamatos

A 2011 novembere óta eltelt hatvan hónapban a vállalatcsoport egyre kimagaslóbb eladási rekordokat könyvelhetett el, amely az idei év tizenegyedik hónapjában már 209 743 darab új autónál tart. Miközben a BMW és a MINI értékesítése egyaránt új éves csúcs felé közelít, az elektromos paletta is magasabb fokozatba kapcsol.

A BMW Group új novemberi rekorddal zárta 2016 tizenegyedik hónapját, a 209 743 darab újautó-átadás 6,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti értéket. Mindez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az idei év első tizenegy hónapjában világszerte nem kevesebb, mint 2 152 393 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 5,8 százalékkal haladja meg a 2015 januárja és novembere között regisztrált értékesítési mutatót.

„Idén novemberben újabb eladási rekordot állítottunk be a BMW Group prémium márkáival, a vállalatcsoport értékesítési fejlődése pedig immáron öt éve, 2011 novembere óta töretlen – átfogó modellpalettánk folyamatos bővítésével párhuzamosan. A BMW Group eme példaértékű, permanens növekedéséhez nagymértékben hozzájárulnak a BMW elektromos és plug-in hibrid modelljei, amelyek hónapról hónapra fokozzák népszerűségüket, szerte a világon” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

November végén a BMW egész éves értékesítése 1 824 490 darabnál állt, amely 5,6 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi számot. Csak novemberben 177 740 darab vadonatúj BMW talált gazdára, amely 2015 novemberéhez képest 5,9 százalékos fejlődés. Az SUV szegmens kimagasló népszerűsége eközben a BMW X modellcsalád palettáján is megmutatkozik: a novembert a BMW X1 22 595 darabos eladással 74,4 százalékos gyarapodás mellett zárta. A kategóriateremtő BMW X5-ből ez idő alatt 15 143 példány kelt el, amely 17,6 százalékos emelkedésnek felel meg. A BMW X modellcsalád abszolút éves értékesítése november végén 579 718 darabnál járt, amely az egy évvel ezelőtti teljesítményhez viszonyítva 22,4 százalékos javulás. Az idei év tizenegyedik hónapjában a BMW 7-es sorozat 6 883 darabja talált gazdára, amely 70,3 százalékos fejlődést jelent, és amellyel a luxuslimuzin 2016-os eladási mutatója 67,6 százalékos szárnyalás mellett 54 306 darabra emelkedett.

Idén a január és november közötti időszakban a BMW világszerte nem kevesebb, mint 54 857 darab elektromos és plug-in hibrid négykerekűt adott el, amelyben a november kivételesen eredményes hónapnak bizonyult: Hollandiában az új BMW-k értékesítésének több mint egyharmadát az innovatív hajtáslánccal felszerelt modellek teszik ki, miközben Norvégiában a BMW i3 lett az abszolút legkelendőbb autó – a skandináv piacon kapható összes modellt figyelembe véve. „Egyértelműen látszik, hogy a BMW alternatív hajtásláncú modelljei azokon a piacokon a legnépszerűbbek, ahol aktívan támogatják az elektromos mobilitás fejlődését” – mondta Dr. Ian Robertson. „2017 első felében a vállalatcsoport elektromos palettája az új BMW 5-ös limuzin és a MINI Countyman plug-in hibrid változatával bővül, amelyek újabb lendületet adnak majd az innovatív hajtásláncú modellek térnyerésének. Célunk, hogy 2017-ben ezen modellekkel átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

2016 novemberében a MINI 31 593 darab vadonatúj négykerekűt adott át ügyfeleinek, amely az egy évvel ezelőtti eladási mutató tükrében 7,9 százalékos emelkedés. A brit prémiummárka egész éves értékesítése november végén 324 417 darabnál járt, amely 7,4 százalékos javulásnak felel meg. A legnépszerűbb MINI továbbra is a brit gyártó két legújabb kiadása, a MINI Clubman és a MINI Cabrio. A hatajtós MINI-ből csak novemberben 6 624 darab talált gazdára, amellyel 55 844 példányra nőtt a modell idei eladási mutatója. 2016 tizenegyedik hónapjában mindeközben 2 072 darab nyitott tetős MINI kelt el, a január és november közötti értékesítés így 27 206 darabra ugrott.
A BMW és a MINI együtt 95 079 darabnál zárta a novembert Európában, amely 2015 novemberéhez képest 10,6 százalékos gyarapodást jelent. Az öreg kontinens 2016-os értékesítési mutatója egy hónappal év vége előtt ezzel 992 580 darabra emelkedett, amely kereken 10 százalékos fejlődés. A kétszámjegyű emelkedéshez kivétel nélkül mindegyik piac hozzájárult, köztük Nagy-Britannia (228 698 darab / +10,4 százalék), Olaszország (76 306 darab / +17,5 százalék) és Spanyolország is (50 197 darab / +19,9 százalék).

Ázsiában a BMW Group 69 520 darab újautó-átadással zárta az idei novembert, amely 14,8 százalékos fejlődés. A BMW és a MINI modellek egész éves értékesítése november végén 680 540 darabnál járt, amely 9,5 százalékos abszolút javulás a piacon. A régió legnagyobb piacának számító Kína a január és november közötti időszakot tekintve 11,2 százalékos gyarapodást regisztrált, összesen 472 705 darab új autó átadásával. Ez idő alatt Japán és Dél-Korea is kereken 10 százalékos értékesítési fejlődést ért el, 67 096 darabos, illetve 53 962 darabos mutatóval.

Az amerikai kontinensen 13,5 százalékkal csökkent novemberben a BMW és MINI modellek értékesítése, amely 39 051 darab négykerekűben mutatkozik meg. Az idei év első tizenegy hónapjában a BMW Group 412 873 darab új autót adott el a tengerentúlon, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos csökkenés. Kanada eközben 41 326 darab újautó-átadással +5,8 százalékon, Mexikó pedig 30 871 darab eladott négykerekűvel +13,2 százalékon áll. Az Egyesült Államokban 327 711 darab BMW és MINI modell kelt el január és november között, amely 10,2 százalékos csökkenés.

2016 a legeredményesebb évnek ígérkezik a BMW Motorrad történetében, hiszen a novemberben értékesített 9 375 darab kétkerekű 19,5 százalékos gyarapodásnak felel meg az előző novemberhez képest. A divízió egész éves eladási mutatója november végén 136 393 darabnál állt, amely 5,4 százalékos abszolút javulást jelent.
A BMW Group értékesítési eredményei 2016 novemberében és az év első tizenegy hónapjában.