A BMW az idei év hatodik hónapjában fennállása eddigi legeredményesebb júniusi mutatóját érte el, amellyel az első féléves eladások is új történelmi csúcson zártak.
A BMW Group több mint százéves története eddigi legsikeresebb első féléves eladási eredményét könyvelhette el idén: a müncheni vállalatcsoport a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 1 242 507 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. A hatodik hónap értékesítési mutatói ugyancsak rekordot jelentő júniusi értéken zártak, a 238 920 darab eladott gépkocsi 2,7 százalékkal múlja felül a tavalyi hatodik hónap eredményét.
„Júniusban produkált kiváló eladási eredményünk azt jelenti, hogy vállalatcsoportunk töretlen értékesítési lendülete immáron harmincöt negyedéve tart. Meggyőződésünk, hogy ez a trend a jövőben még tovább folytatódik” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A BMW X3 kínai gyártásának beindításával és dél-afrikai bevezetésével még inkább kiszolgálhatjuk a BMW X modellcsalád iránt mutatkozó intenzív ügyfélkeresletet, amelynek köszönhetően az év második felében is dinamikusan fejlődő értékesítési növekedést várunk. Örömmel fogadjuk hálózatról tölthető modelljeink osztatlan nemzetközi népszerűségét is: tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinkat idén júniusban minden korábbinál többen rendelték meg, amely egy újabb lépéssel közelebb vitt minket azon kitűzött célunk felé, hogy az idei év végén ezen modelljeinkkel első ízben lépjük át az egy esztendőben értékesített 140 ezres darabszámot” – tette hozzá Pieter Nota.
A BMW i és BMW iPerformance modelleket, valamint a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI-t egyesítő, hálózatról tölthető paletta tagjaira 2018 júniusában világszerte 13 806 darab ügyfélmegrendelés érkezett, amely az előző esztendő hatodik hónapjának tükrében 47,6 százalékos emelkedés, egyúttal a BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek eddigi legeredményesebb értékesítési hónapja. A müncheni vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinek ez évi összesített teljesítménye június végén 60 660 darabon állt (42,5 százalék abszolút növekedés mellett), amely megerősíti a BMW Group iránymutató etalonként betöltött pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás piacán. „Egyértelműen látszik, hogy azokon a piacokon, amelyeken az elektromos mobilitás térnyerését különféle támogatások segítik, ügyfeleink egyre inkább elköteleződnek a tisztán elektromos meghajtás és a plug-in hibrid hajtáslánc mellett” – folytatta a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Norvégiában például a teljes értékesítési eredményünk háromnegyedét hálózatról tölthető modellek adják, miközben Kaliforniában minden harmadik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal adunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá. A BMW 530e iPerformance és a BMW 530Le iPerformance modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km) kínai gyártásának beindításával az idei év első hat hónapjában ötszörösére nőtt a vállalatcsoport legnagyobb piacán a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfélkereslet, amely 6 295 darab új autó értékesítésében érhető tetten. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsikat más piacokon is egyre intenzívebb érdeklődés övezi, így többek között az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is. A tengerentúlon átadott 12 015 darab gépkocsi 51,3 százalékos, míg a szigetországban értékesített 8 823 darab új autó 41,4 százalékos abszolút növekedést jelent.
Fennállása során a BMW márka most először lépte át a júniusban értékesített 200 ezres darabszámot, a világszerte értékesített 200 610 darab új autó 4 százalékos gyarapodásnak felel meg. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel június végén 1 059 296 darabon állt, amely az előző esztendő első féléves eredményéhez viszonyítva 2 százalékos abszolút növekedés. Az értékesítési növekedéshez a BMW Group mindegyik piaca és modellsorozata hozzájárult, így többek között a 98 396 darabban elkelt BMW 1-es sorozat (7,2 százalékos fejlődés), a 152 866 példányban értékesített BMW X1 modell (11,8 százalékos emelkedés) és a 191 185 ügyfél tetszését elnyerő BMW 5-ös sorozat (14,9 százalékos gyarapodás). Egyre átfogóbb nemzetközi elérhetőségének köszönhetően a BMW X3 idén júniusban 24,6 százalékkal növelte havi eladási eredményét, amely 17 584 darab új autóban teljesedett ki.
A MINI az idei év első felében is meg tudta ismételni a tavalyi esztendőben mutatott intenzív évkezdést, a 181 430 darab új autó ráadásul 0,1 százalékkal az előző esztendő kimagasló teljesítménye fölé emelkedik. A brit prémiumgyártó idén júniusban 37 955 darab gépkocsit értékesített, amely 3,8 százalékkal marad el a tavaly júniusi eredménytől.
2018 januárja és júniusa között a Rolls-Royce Motor Cars 1 781 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely 13,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Rolls-Royce modelljei iránt szinte mindegyik piacon töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik, a kínai fellendüléssel szemben azonban a közel-keleti régió még mindig gazdasági nehézségekkel küzd. Az új Phantom kiváló értékesítési mutatói mellett a Dawn, Ghost és Wraith modellek Black Badge változatait övező érdeklődés is felülmúlja a várakozásokat. A májusban bemutatott Rolls-Royce Cullinan világszerte osztatlan elismerést söpört be az ügyfelek körében, a brit luxusautó-gyártó pedig máris szinte a teljes jövő évet kitöltő mennyiségű megrendelést regisztrált az új modellre. Az első terepjárókat 2019 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.
A kiváló üzemezésnek köszönhetően a BMW Group legtöbb modellje már maradéktalanul teljesíti a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásait. A 2019. szeptember 1-jétől kötelező érvényű Euro 6d-TEMP emissziós szabványt a bajor prémiumgyártó mintegy 190 modellje teljesíti, köztük a BMW i, BMW iPerformance és BMW M modellek benzines és dízelüzemű változatai. „Európában már most egy olyan átfogó modellpalettát kínálunk ügyfeleinknek, amelynek tagjai nem csupán a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP), de az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait is maradéktalanul teljesítik” – nyilatkozta Pieter Nota.
A BMW Motorrad idei első féléves értékesítési eredménye szorosan megközelítette a prémium minőségű motorkerékpárok és robogók extrém magasra ugró tavalyi mutatóját: a 86 975 darab új modell mindössze 1,6 százalékkal marad el a tavalyi esztendő teljesítményétől. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
A BMW Group kimagasló első féléves értékesítési eredményéből a vállalatcsoport mindhárom főbb piaca kivette a részét. Európában a BMW Group számos országban abszolút eladási növekedést ért el, miközben sok piacon, így már többek között Nagy-Britanniában, Belgiumban és Ausztriában is a legnépszerűbb prémiumautó-gyártóként szolgálja ki ügyfeleit. A müncheni vállalatcsoport az amerikai kontinensen is értékesítési fejlődést realizált a január és június közötti időszakban, mialatt Mexikóban és számos más latin-amerikai országban is az elsőszámú prémiumautó-gyártó vállalattá lépett elő. A BMW Group ázsiai eladásai megannyi országban növekedtek, így Dél-Koreában és Indiában is, ahol a vállalatcsoport kétszámjegyű gyarapodást könyvelhetett el.