Site icon AutóAddikt

A BMW Group októberi értékesítési mutatója ismét rekordot döntött

Minden korábbinál magasabb értékesítési eredménnyel zárta az év tizedik hónapját a BMW Group, amellyel a vállalatcsoport története eddigi legsikeresebb első tíz hónapját könyvelhette el.

Világszerte 191 651 BMW, MINI és Rolls-Royce modell kelt el októberben, ami kereken 4,0 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év októberéhez viszonyítva. 2015 első tíz hónapjában a BMW Group 7,1 százalékos értékesítési fejlődést ért el, világszerte összesen 1 836 464 átadott modellel.

„Folyamatosan növekvő rekord eredményeket érünk el mindegyik főbb értékesítési régiónkban, az egyes piacokon tapasztalható nehéz gazdasági körülmények ellenére is” – fogalmazott Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és -marketingért felelős tagja. „Kategória- és divatteremtő BMW X modelljeink kiválóan teljesítenek a rendkívül erős szegmensekben, a BMW X1 iránti kereslet pedig csúcsokat döntöget. A szalonokba épphogy megérkező, vadonatúj BMW 7-es sorozat lenyűgöző fogadtatásban részesült világszerte, így az év végéig folyamatosan növekvő vásárlói érdeklődésre számítunk“ – tette hozzá.

Októberben összesen 164 915 BMW modell talált gazdára világszerte, amely 6,3 százalékos növekedésnek felel meg, miközben az 5,8 százalékos javulást eredményező, 1 560 697 darab világszerte átadott jármű a márka történetének eddigi legeredményesebb első tíz hónapját jelenti.

A töretlen népszerűségnek örvendő BMW 2-es sorozatból 15 615 darab kelt el októberben. A sorozat legkelendőbb képviselője a 2-es Active Tourer, amelyből összesen 7 915 modell kulcsát vehették át az ügyfelek az év tizedik hónapjában. A 4-es sorozatból 11 575 példányt értékesített októberben a bajor gyártó (6,3 százalékos emelkedés), miközben a kategóriateremtő BMW X modellcsalád népszerű képviselőinek októberi adatai ugyancsak kiemelkedőek: amíg a BMW X3-ból 11 915 (7,3 százalékos javulás), a BMW X4-ből pedig 4 428 modell (5,0 százalékos gyarapodás), addig a BMW X5-ből 13 541 darab (9,1 százalékos emelkedés) kelt el világszerte. A BMW X6 szinte megháromszorozta népszerűségét az ügyfelek körében, összesen 4 335 átadott járművel.

2015 tizedik hónapjában a jövőbe mutató BMW i autókból 2 553 példány talált gazdára, ami 6,2 százalékkal haladja meg az előző év októberében regisztrált értéket. Az év első tíz hónapjában a BMW i almárka összesen 23 133 BMW i3 és BMW i8 modellt adott át ügyfeleinek világszerte, amivel a gyártó 78,6 százalékos emelkedést könyvelhet el.

A MINI márka jelentős gyarapodása idén októberben még tovább folytatódott, a világszerte 272 819 darab kisautó értékesítése 15,4 százalékos javulást eredményezett a januártól októberig tartó időszakban. 2015 első tíz hónapjában összesen 105 072 háromajtós MINI modellt értékesített világszerte a brit gyártó, ami kereken 8,0 százalékkal több, mint 2014 hasonló időszakában. Az új ötajtós MINI-ből ez idő alatt 75 562 példány kelt el. Az ötajtós újdonság tavaly szeptemberi piaci bevezetése óta rendkívül népszerűnek bizonyul: idén októberben 7 601 modellt értékesített belőle a brit gyártó, ami az egy évvel ezelőtti érték közel négyszerese. Ráadásul október végén debütált a kerekedésekben a vadonatúj MINI Clubman, amely várhatóan további lendületet ad majd a MINI iránti globális keresletnek.

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el, októberben és az év első tíz hónapjában egyaránt.

Európában a BMW Group modelljei iránti kereslet évről évre folyamatosan nő, a főbb piacokon rendre kétszámjegyű gyarapodást eredményezve. A BMW és MINI modellek értékesítése az idén januártól októberig tartó időszakban 10,1 százalékkal nőtt, összesen 816 220 eladott járművel. Nagy-Britanniában – amely a BMW Group negyedik legnagyobb piaca – összesen 189 967 BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport, amely jelentős, 14,5 százalékos növekedés a 2014-es adatokhoz képest. Kiemelkedően jelentős, kétszámjegyű előrelépést hozott az idei év első tíz hónapja Dél-Európában is: Olaszországban és Portugáliában például 57 889, illetve 12 130 darab BMW és MINI modell kelt el január és október között, ami előbbi esetében 12,1 százalékos, míg utóbbi esetében 25,5 százalékos fejlődés.

Az amerikai kontinensen az év első tíz hónapjában összesen 402 276 ügyfél vette át vadonatúj BMW és MINI modellje kulcsait, amely 5,6 százalékkal több, mint a 2014 első tíz hónapjában regisztrált érték. Továbbra is Észak-Amerika számít a kontinens legeredményesebb régiójának, január és október között ugyanis csak az Egyesült Államokban összesen 328 456 (5,4 százalékos emelkedés), Kanadában pedig 34 937 (10,0 százalékos javulás) darab négykerekűt értékesített a vállalatcsoport. A Mexikóban idén eddig eladott 14 148 modell 18,7 százalékos javulásnak felel meg.

Ázsiában a januártól októberig tartó időszakra vetítve 4,4 százalékos javulást ért el a BMW Group (2014 első tíz hónapjához viszonyítva), összesen 561 124 eladott BMW és MINI modellel, amely a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb teljesítménye a régióban. Csak Kínában 384 176 modell kelt el eddig 2015-ben (2,3 százalékos gyarapodás), Dél-Koreában és Japánban pedig 44 567, illetve 55 416 darab, amely 17,5, valamint 9,7 százalékos fejlődést jelent.

A BMW Motorrad összesen 9 211 motorkerékpárt és robogót értékesített világszerte 2015 tizedik hónapjában, ami 4,3 százalékkal több, mint a 2014 októberében elért eredmény. Az első tíz hónapban összesen 11,5 százalékkal több, immáron 121 622 kétkerekű kelt el világszerte.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 októberében és az év első tíz hónapjában

  2015 októberében 2014 októberéhez képest 2015 első tíz hónapjában 2014 első tíz hónapjához képest
BMW Group autók 191 651 + 4,0% 1 836 464 +7,1%
BMW 164 915 +6,3% 1 560 697 +5,8%
MINI 26 392 -8,5% 272 819 +15,4%
BMW Motorrad 9 211 +4,3% 121 622 +11,5%
Exit mobile version