Főoldal Hírek A BMW Group rekordszintű első félévet zárt idén, 2019-ben

A BMW Group rekordszintű első félévet zárt idén, 2019-ben

A müncheni központú vállalatcsoport világszerte több mint 1,25 millió darab új autót adott el az év első hat hónapjában, amellyel nem csupán értékesítési teljesítménye, de piacrészesedési növekedése is az iparág átlaga fölött zárt.

Júniusban tovább folytatódott a BMW Group értékesítési mutatóinak emelkedő tendenciája: a vállalatcsoport világszerte 0,7 százalékkal több új autót adott át ügyfeleinek, mint egy esztendővel korábban. Szám szerint ez 240 674 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt jelent, amellyel a BMW Group abszolút éves mutatója 1 252 837 darabon zárta az első félévet, 0,8 százalékkal szárnyalva túl a 2018 első hat hónapjában elért értékesítési teljesítményt. A kimagasló rekord egyúttal azt is jelenti, hogy fennállása során a vállalatcsoport most először lépte át az első félévben – a gazdasági környezetet a világ számos piacán övező bizonytalanság ellenére – az 1,25 milliós eladási darabszámot.

„Modellpalettánk bővítése egyértelműen pozitív hatást gyakorol értékesítési eredményeinkre, újdonságaink egytől egyig kimagasló népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében. A január és június közötti időszakban értékesítési eredményeink a piaci átlag fölött teljesítettek, amelynek köszönhetően még nagyobb piaci részesedést élvezhetünk” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Globális értékesítési mutatónk most először lépte át az első féléves zárás előtt az 1,25 milliós darabszámot, miközben a BMW X modellcsalád vadonatúj tagjai népszerűbbek, mint valaha: a prémium terepjárókból 23,1 százalékkal többet adtunk el, mint a tavalyi esztendő első félévében. És ahogy azt a júniusban megtartott, hat innovatív világpremiert hozó #NEXTGen rendezvényen is bejelentettük, a jövőben újabb és újabb BMW X modellek érkeznek” – tette hozzá.

A BMW márka 203 523 darab új autót adott át ügyfeleinek idén júniusban, ami a tavalyi esztendő hatodik havi teljesítményéhez viszonyítva 1,4 százalékos fejlődés. A bajor prémiumgyártó ezzel 1 075 959 darabra növelte egész éves értékesítési mutatóját, amely 1,6 százalékkal múlja felül a 2018-as első félév teljesítményét. Mindkét eredmény új rekordnak számít a márka történetében. A széleskörű modellpaletta slágereinek továbbra is a BMW X modellcsalád vadonatúj vagy továbbfejlesztett tagjai számítanak: a BMW X2 19,1 százalékkal, a BMW X3 66,6 százalékkal, a BMW X4 pedig 70,8 százalékkal növelte eladásait a tavalyi júniushoz képest. Kevesebb mint három hónappal piaci bevezetése után a BMW X7 luxus terepjáró világszerte már 13 555 ügyfél garázsába parkolt be. A január és június között eltelt hat hónapban 467 134 darab BMW X modell talált gazdára, amely a bajor prémiumgyártó értékesítési eredményének 43,4 százalékát adja. Ugyanez az arány egy évvel korábban még 35,8 százalék volt.

Az idei június kiváltképp izgalmas hónap volt a BMW Group hálózatról tölthető modelljei számára is, hiszen a müncheni központú vállalatcsoport bejelentette, hogy a tervezettnél két évvel korábban, már 2023-ra huszonöt tagúra bővíti tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai átfogó portfólióját. A huszonöt modell több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd. A BMW Group a jövőbe tekintő #NEXTGen rendezvényén továbbá azt is bejelentette, hogy 2021-ben a hálózatról tölthető modellpaletta 2019-es értékesítési eredményének kétszeresét célozza meg. 2019 első felében a BMW i divízió 22,0 százalékkal növelte eladásait, mialatt a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt 21,2 százalékkal nőtt az ügyfélkereslet. Január és június között a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata 43,4 százalékkal több ügyfél érdeklődését nyerte el, mint egy évvel korábban, a hálózatról tölthető MINI Cooper SE Countryman ALL4 eladási mutatója pedig 55,8 százalékkal emelkedett.

Hálózatról tölthető modelljeit övező sikertörténetét meglovagolva a BMW Group tegnap az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellről is lerántotta a leplet: az oxfordi gyárból novembertől kiguruló MINI Cooper SE világszerte már most több mint 40 000 ügyfél érdeklődését keltette fel. A MINI eközben alig marad el tavaly produkált rekordszintű értékesítési eredményétől, a rendkívül erős piaci környezetben továbbra is hűen követve nyereséges működésre összpontosító vállalati stratégiáját. A brit prémiumgyártó 2019 januárja és júniusa között világszerte 174 344 darab új autót értékesített, amely 3,9 százalékkal múlja alul a tavalyi első félév teljesítményét. A júniusban elkelt 36 645 példány eközben 3,5 százalékos csökkenést jelent.

A világ legelőkelőbb luxusautóit építő Rolls-Royce töretlen lendülettel szárnyal tovább: a gyártó a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 2 534 darab luxusautót értékesített, amely 42,3 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi számot. A rendhagyó értékesítési növekedésből a brit luxusautó-gyártó mindegyik régiója és mindegyik modellje kivette a részét. A Rolls-Royce Cullinan luxusterepjárót továbbra is hatalmas ügyfélérdeklődés övezi, a modellre érkező előrendelések már a gyártó 2020 első negyedéves naptárát is kitöltik. A márka rendkívül erős 2019-es éve tovább folytatódik.

A BMW Motorrad világszerte 7,4 százalékkal több, szám szerint 18 230 darab új robogót és motorkerékpárt adott el idén júniusban, mint egy évvel korábban, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának első féléves teljesítménye 7,1 százalékos abszolút növekedés mellett 93 188 darabon zárt.

A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW idén júniusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban 7,5 százalékkal, Kínában 21,8 százalékkal növelte értékesítési teljesítményét az egy évvel ezelőtti mutatókhoz képest, amellyel mindkét régióban az iparág átlaga fölött zárta 2019 első félévét. A BMW a prémium piac Németországban tapasztalható megtorpanása ellenére is 0,5 százalékkal több autót adott el hazai környezetben, mint egy évvel korábban. A rendkívül kiélezett globális piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group további értékesítési fejlődést irányoz elő az idei év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.