A BMW i divízió a Designworks és az osztrák extrémsportoló, Peter Salzmann közreműködésével három év alatt valóra váltotta az emberek évszázadok óta dédelgetett álmát. Az elektromos hajtással felszerelt, vadonatúj tervezésű szárnyas repülőruha a #NEXTGen 2020 egyik leglátványosabb dokumentarista videójában mutatkozik be a nagyközönség előtt.
A BMW i divízió által tervezett elektromos mobilitás a harmadik dimenziót is meghódítja. Az online megrendezendő #NEXTGen 2020 eseménysorozat égisze alatt a BMW Group bemutatja a világ első elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruháját (Electrified Wingsuit by BMW i), amely teljesen új módon váltja valóra az emberiség repülés iránti évszázados vágyát. Az innovatív meghajtást és a vadonatúj tervezésű szárnyas repülőruhát a BMW i divízió, a Designworks és a profi osztrák extrémsportoló, Peter Salzmann közösen álmodta meg, a nóvum első repülését pedig gondosan kidolgozott kamerakoncepcióval rögzítették. A látványos dokumentarista videó, amelyet a bajor prémiumgyártó első ízben a #NEXTGen 2020-as felvonásán prezentál, lebilincselő stílusban mutatja be, hogy a BMW eDrive hajtáslánc-technológia milyen eltérő mobilitási élményekre képes – nem csupán az utakon.
A #NEXTGen 2020-as felvonásán a BMW Group számos aspektusból bemutatja, hogy miként formálja az autóipar technológiai fejlődését. A jövőbe mutató kezdeményezések és az értékes elköteleződések mellett a bajor prémiumgyártó szektorokon átívelő megjelenésekkel is készül, miközben a vállalatcsoport legújabb termékei, innovatív technológiai vívmányai és a személyes mobilitás jövőjének lélegzetelállító tanulmányai is reflektorfénybe gurulnak.
Az eseménysorozat középpontjában egyértelműen az elektromos mobilitás áll, amely téren a BMW Group minden kétséget kizáróan a világ élvonalában jár, széleskörű technológiafejlesztési és –gyártási szaktudásának, valamint az iparág legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettájának köszönhetően. A BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 2013-as piaci bevezetése óta az olyan innovatív alkatrészek, mint például az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor, jelentős fejlődésen mentek keresztül. A BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) lemezei alatt már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik, amelyet az optimalizált energiahatékonyság és energiasűrűség, illetve a kivételesen kompakt beépíthetőség elvei szerint tervezték meg a mérnökök.
Kompakt hajtásrendszer, optimalizált kialakítás, egyedülálló repülési élmény
Az évtizedes szakmai tapasztalat és a BMW i divízió átfogó technológiafejlesztési kompetenciája egy merőben új, innovatív irányban kamatozott, amelynek végeredménye egy rendkívül erőteljes, kompakt méretű, illetve könnyű hajtás- és energiatároló-rendszer, amely a BMW i által tervezett szárnyas repülőruhát egyedülálló repülési élménnyel vértezi fel. Az „Electrified Wingsuit by BMW i” repülést segítő egysége kettő darab beépített, szénszálból készült propellerből áll, amelyek percenkénti körülbelül 25 000 fordulatukkal egyenként 7,5 kW, együttesen 15 kW teljesítmény leadására képesek, mintegy 5 percen keresztül. A hajtásrendszer és az ugyancsak új tervezésű szárnyas repülőruha kialakításában, valamint megtervezésében Peter Salzmann és a Designworks kreatív csapata is közreműködött. A BMW Group leányvállalata a kezdetektől nagy hatással van a BMW i divízió formanyelvére, kreativitását pedig nem csupán az autóiparban, de nemzetközi ügyfélhálózatán keresztül számos egyéb iparágban is kamatoztatja.
Az elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruha ötletének megszületése és osztrák Alpokban megtartott premierje között három év telt el. Ez idő alatt a BMW i divízió, a Designworks és Peter Salzmann aprólékosan, részletekbe menően dolgozta ki a koncepció technológiai megoldásait. Az energiatároló egységeket is tartalmazó, kettő darab propellert a szárnyas repülőruha frontrészébe építették be, a teszteléshez pedig kiváló helyszínt biztosított a BMW Group Münchenben működő aerodinamikai tesztközpontjának szélcsatornája.
Helikopteres ugrás, repülés a BMW eDrive hajtáslánc-technológiával, majd landolás ejtőernyővel
Az elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruha ötlete Peter Salzmann fejéből pattant ki, aki új szintre kívánta emelni a repülés élményét. A 33 esztendős osztrák sportoló elsősorban ejtőernyős instruktorként és repülési trénerként dolgozik, de bázisugróként és extrémsportolóként repertoárjába a filmes kaszkadőrmutatványok és a meghívásos show-fellépések is beletartoznak. Amikor sziklákról vagy repülőgépekről ugrik le, Peter Salzmann egy textilből készült ruhát feszít ki a karjai és a lábai közé, a szárnyas repülőruhának köszönhetően így szabadesés közben az esési sebesség és a felhajtóerő együtthatóját vízszintes siklórepülésre képes váltani. Egy méter szabadesést így hozzávetőlegesen három méter vízszintes siklórepülésben tesz meg. A szárnyas repülőruhában repülő emberek több mint 100 km/órás sebességet is képesek elérni a levegőben.
Az elektromos hajtás célja, hogy időben és távolságban egyaránt hosszabban tartó siklórepüléssel fokozza a szárnyas repülőruha teljesítményét. Peter Salzmann elmondása szerint az elektromos hajtás bekapcsolásakor a szárnyas repülőruha viselője azonnali gyorsulási élményt él át, a végsebesség pedig a több mint 300 km/órát is elérheti. Első repülését a sportoló helikopterből kiugorva, két társával együtt hajtotta végre az osztrák Alpok fölött. Mindhárman 3 000 méter tengerszint feletti magasságban ugrottak ki, meghatározott alakzatban repülve az előre meghatározott hegycsúcsok felé. A három sportolóból egyedül Peter Salzmann viselt elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruhát, két társa hagyományos, elektromos meghajtás nélküli viseletben ugrott. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően Peter Salzmann sokkal gyorsabban és lassabban süllyedve haladt a cél felé, mint társai, leszállás előtt pedig plusz kört is képes volt megtenni a hegycsúcs körül. Végül mindhárman ejtőernyőt nyitva, ugyanazon a leszállóhelyen landoltak.
A sikeres premiert követően Peter Salzmann, a BMW i divízió tervezőmérnökei és a Designworks kreatív csapata már a világ első elektromos hajtással szerelt szárnyas repülőruhájának továbbfejlesztéséhez is hozzálátott. Az osztrák extrémsportoló meggyőződéssel vallja, hogy a jövőt az elektromos meghajtású technológiák formálják majd, ahogyan az utakon, úgy a levegőben is. Mint mondja, az „Electrified Wingsuit by BMW i” egyértelmű bizonyítékul szolgál arra, hogy az elektromos mobilitás térnyerésével még a korábban elképzelhetetlen lehetőségek is valósággá válhatnak.