Az angol What Van? haszonjárműves szakfolyóirat idén is átadta az év legkiválóbb haszonjárműveinek járó díjakat. A közepes méretű áruszállítók kategóriájában a Toyota PROACE bizonyult a legjobbnak.
A What Van? internetes szaklap 2003 óta minden évben megválasztja az év legjobb kishaszonjárműveit. Hét kategóriában hirdetnek győztest, megválasztva a legkiválóbb városi, könnyű, közepes és nagy haszonjárművet, valamint a legjobb összkerékhajtású, elektromos és platós (pick-up) modellt. Nemcsak a friss típusokat veszik szemügyre, hanem a teljes piaci kínálatot, hiszen az ügyfél számára nem az újdonság, hanem a használati érték a fontos.
A piac egyik legnépesebb, legkeményebb versenyt felmutató szegmensében, a közepes méretosztályban idén a Toyota PROACE és két testvérmodellje, a Peugeot Expert és a Citroën Dispatch állhatott a dobogó csúcsára. A trió egyébként tavaly, piaci bevezetésük évében az abszolút első helyet is elnyerte, de saját szegmensükben idén sem találtak legyőzőre.
Vajon mi a titka a japán-francia együttműködésnek? Mit tudnak felmutatni az olyan kultikus versenytársak ellenében, mint a Renault Trafic, Ford Transit Custom vagy Volkswagen Transporter? Mindenekelőtt rendkívül széles modellpalettát, köztük is a piacon egyedülállónak számító kompakt karosszériaverziót. Ez mindössze 4,6 méteres hosszával nem foglal több helyet egy alsó-középkategóriás kombinál, ugyanakkor egytonnás teherbírással és 5,1 köbméteres raktérrel büszkélkedhet. A kompakt modell fordulóköre csupán 11,3 méter, több mint egy méterrel szűkebb, mint a normál tengelytávú (és kétféle karosszériahosszban választható) variánsoknak. Ezek akár 6,6 köbméternyi árut képesek elnyelni; az új generációs Toyota PROACE maximális terhelhetősége mintegy 200 kilogrammal meghaladja az elődmodellét.
A városi forgalomban nem csak a rövid tengelytávval képes maga mellé állítani a felhasználókat a Toyota PROACE: rendelhető hozzá a még személyautóknál is fényűzésszámba menő, lábfejmozgatással nyitható és zárható ajtó. Csakhogy ez esetben nem a csomagtér fedele tárul fel, hanem a motoros oldalsó tolóajtó nyílik ki, nagyban megkönnyítve a terítő, csomagszállító szolgáltatók igényeit.
Az 1.6 és 2.0 literes dízelmotorok mindegyike start-stop funkcióval csökkenti a furgon, kombi és fülkés alváz kivitelben kapható modell városi fogyasztását és károsanyag-kibocsátását: előbbi 95 és 115, utóbbi 120 lóerős kivitelben (a két erősebb motor hatfokozatú kézi váltóval) áll a felhasználók rendelkezésére.