Site icon AutóAddikt

A C-HR még népszerűbbé teheti a Toyotát

A Toyota 2016 végén bemutatott, kategóriateremtővé lett kupé crossovere, az elképesztően látványos dizájnjával és környezetbarát, negyedik generációs hibrid technológiájával hódító C-HR alaposan felkavarta az állóvizet.

Miután egyöntetűen meghódította a szaksajtót, ezzel egészen ambiciózus értékesítési tervekre adva okot a világelső Toyota számára, sikerült valamennyi előzetes várakozást felülírnia, ezzel a piac talán legizgalmasabb modelljévé válva.

Az már az eredeti, merészségével nagy sikert autó tanulmányautóhoz képest csupán minimális változtatásokat tartalmazó új modell leleplezését követően nyilvánvaló volt, hogy a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota nagyot húzott a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR kupé crossoverrel. Amikor azután a lelkes fogadtatást követően a világelső, a világ tíz legnépszerűbb modellje közül hármat, köztük a RAV4 révén a világ legnépszerűbb SUV-ját, a Corolla révén pedig a világ legnépszerűbb autóját is jegyző Toyota bejelentette, hogy a modell első évében Európában 100.000 darab értékesítésével számol az előd nélküli modellből, sokan azért kicsit túl merésznek tartották a japán gyártó terveit. Márciusban elején azonban, amikor már csupán két hónap után 55.000 szerződést tudott felmutatni a C-HR, amelyek esetében 80% fölött volt magas felszereltségű hibridek meghajtású autók aránya egyértelmű volt, a kategóriateremtő modell minden előzetes várakozást felülmúl majd.

Az igazán fontos ugyanakkor a dízel technológia népszerűségének látványos visszaesésével párhuzamosan a piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfóliója révén látványosan előretörő Toyota számára, hogy a C-HR esetében elképesztően magas az új ügyfelek aránya: a C-HR-t vásárlók mintegy 80%-a korábban nem Toyotát használt. Ez pedig a Toyota számára, amely a hibrid piac robbanásszerű növekedésének prémium márkájával, a Lexus-szal közösen egyébiránt is a legnagyobb nyertese, a piaci viszonyok átrajzolásának lehetőségét jelentheti.

A Toyota ugyanis, jóllehet hosszú évek óta a világ vezető, legnagyobb autógyártója, Európában eddig, talán korábban konzervatívabb formavilágának, illetve az európai versenytársak nagy számának és a nemzeti márkák preferenciájának köszönhetően csak korlátozott sikereket ért el. A környezetbarát hibrid technológiát jegyző, annak fejlesztése területén évtizedes előnnyel rendelkező autógyártó a prémium szegmensben a világ vezető hibrid luxusmárkájának számító Lexus formavilágának teljes megújításával néhány évvel ezelőtt már húzott egy merészet, a futurisztikus, és a jövőbemutató hibrid technológiát minden korábbinál népszerűbbé tevő dizájn nyelvezet pedig egyértelműen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: elég ha csak az NX és RX crossoverek párját ritkító sikerére gondolunk. Éppen ezért talán nem volt meglepő, hogy amikor az új RAV4 nem csak külsőségekben indult el ezen az úton, de szintén megkapta a hibrid technológiát, az olyan növekedést hozott a modell értékesítéseiben, amelyet időbe telt lekövetni a gyártókapacitások kereslethez igazításával. Az új, kategóriateremtő C-HR révén pedig a Toyota minden ezt megelőzőnél tovább ment a kijelölt úton: a környezetbarát hibrid technológia a felső-középkategóriás szegmensben soha nem öltött még olyan trendi formát, mint a japán gyártó legújabb modellje esetében. Ez pedig olyan sikereket hozott a világelső márka számára, amellyel talán még Japánban sem számoltak.

Az természetesen várható volt, hogy a modell futurisztikus, látványos, koncepcióautó-szerű formavilága új ügyfélkört szólít majd meg a márka számára, így nem véletlen az sem, hogy Magyarországon napjaink egyik legnépszerűbb, divatikonként is kedvelt, nemzetközi szinten is szárnyait bontogató énekesét, Király Viktort választották a modell márkanagykövetének, ami az elmúlt időszak fényében szintén kiváló döntésnek bizonyult. Az értékesítési eredmények pedig idehaza is önmagukért beszélnek: idén január és május között 9 óránként talált gazdára egy új C-HR hazánkban, miközben a magas felszereltségű hibrid modellek aránya Magyarországon is meghaladja a 70%-ot.

„Az idei év első öt hónapjában a mindössze 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon prémium márkánk, a Lexus, amelynek egyedülálló módón valamennyi modelljéhez elérhető a környezetbarát hibrid technológia, 126,3%-al növelte értékesítéseit. A különösen figyelemreméltó ugyanakkor az, hogy a Toyota szintén elképesztő, 58,3%-os bővülést könyvelhetett el, ami minden modellünk értékesítésének növekedése mellett nem kis mértékben a gyakorlatilag új belépő, és márkánk számára rengeteg új ügyfelet hozó C-HR-nek köszönhető: ez a növekedés a C-HR nélkül ugyanis csak 42% lett volna” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ami futurisztikus, látványos formavilágát ismerve különösen meglepő és egyben inspiráló, hogy a C-HR rendkívül jól teljesít a flottaértékesítések tekintetében is: a modell esetében várakozásunkat messze felülmúlva 48,2%-os a vállalatok számára történő értékesítés aránya. A vállalatok ugyanis jellemzően inkább a konzervatívabb formavilágú autókat preferálják beszerzéseik során, az immáron a flottapiacon is rohamosan növekvő népszerűségű, környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid technológia legtrendibb nagyköveteként ugyanakkor a C-HR e tekintetben is piacformáló, trendteremtő hatású modellnek tűnik” – teszi hozzá a szakember.

Jellemző adat egyébiránt, hogy a jelenleg a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a negyedik helyről nem sokkal lemaradva ötödik helyen álló Toyota előnye legközelebbi, hatodik helyen álló versenytársához képest 419 új autó, míg C-HR-től az év első öt hónapjában 394 darab talált gazdára. A C-HR tehát valóban átrajzolja a piaci viszonyokat a Toyota számára, és ha ilyen lendületben folytatódnak az értékesítései, könnyen lehet, hogy meghozza a hazai dobogós helyet a japán márka részére.

Exit mobile version