A Párizsi autószalon előtt egy hónappal leleplezett Citroën CXPERIENCE CONCEPT bizonyítja, hogy a márka Be Different, Feel Good felfogása a felső kategóriába is átvihető. Ez a szabályokat felrúgó koncepcióautó a Citroën Advanced Comfort program elvei szerint készült.
A Citroën a kereskedőhálózata számára szervezett, 2000 fős nemzetközi C3 bemutató meglepetéseként a mai napon mutatja be a CXPERIENCE koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz. A 4,85 m hosszú CXPERIENCE CONCEPT a márka « Be Different, Feel Good » szellemiségét ülteti át a felső kategóriába.
A márka know-how-jának és hagyományainak megfelelően a CXPERIENCE CONCEPT is a kényelem jegyében született, tökéletesen demonstrálva a Citroën Advanced Comfort program eredményeit, amely a vezető és az utasok maximális kényelmét szolgáló fejlesztéseket takar. Ez a program az új Citroën modellek tervezési folyamatának összes állomására kiterjed.
A legapróbb részletekig kidolgozott CXPERIENCE koncepcióautó csak a Citroën márkára jellemző formai és grafikai megoldásai könnyen azonosíthatóak és megjegyezhetőek.
A 22 colos kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.
Hátul a markáns sárvédők erősítik a karosszéria karakterét. A homorú hátsó üveg aljánál egy vezérelt légterelő található. A hátsó 3D lámpákon visszatér az első LED menetfények V alakja, kialakításuknál lézer száloptikás technológiát használtak.
A CXPERIENCE kétfelé nyíló ajtói 90 fokban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.
A CXPERIENCE CONCEPT utasterét a letisztult, modern dizájn és a minőségi anyaghasználat jellemzi. A citrus- sárga szín frissességet és energiát visz az utastérbe, az egyküllős kormánykerék finom utalás a márka múltjára.
„A teljes stíluscsapat előtt az a cél lebegett, hogy egy olyan felső kategóriás limuzint hozzon létre, amely szakít a megszokott klisékkel, hogy teret adhasson a márka értékeinek, amelyek az optimizmus, az emberközeliség és az intelligencia” – fogalmazott Alexandre Malval, a Citroën stílusigazgatója.
A komfort mindig is a Citroën egyik fő territóriuma volt, a Citroën kényelem a márka egyik fő ismertetőjegye.
A Citroën Advanced Comfort programmal, amely a CXPERIENCE CONCEPT tervezését is meghatározta, a márka újradefiniálja a kényelem fogalmát. A CXPERIENCE CONCEPT utasterén kívül maradnak a zavaró külső tényezők és az útegyenetlenségek is. A koncepcióautónál is alkalmazott, nemrégiben bemutatott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés egy olyan Citroën innováció, amely nagymértékben javítja az úthiba-elnyelő képességet és a vezetés kényelmét: Az eredmény: 100%-os Citroën komfort.
A CXPERIENCE CONCEPT memóriahabos ülései kivételes puhaságot és tartást nyújtanak. A hatalmas oldalsó üvegfelületeknek és a dupla üvegtetőnek köszönhetően az utastér valósággal fürdik a fényben. Az igazi « Feel Good » hangulatot a belső hangulatvilágítás és a tisztított levegő fokozzák.
A műszerfal közepébe integrált 19 colos,16/3 arányú képernyő a legfontosabb fedélzeti berendezés. Az érintőképernyő 1/3 -2/3, vagy 2/3 -1/3 arányban felosztható, de teljes képernyős üzemmódban is használható, az utasok igényei szerint. Mindenki számára biztosított az internetezés, a zenehallgatás, a filmnézés, vagy az utazásra vonatkozó információk elérése.
Egyes funkciók elérése és aktiválása egy okostelefon és egy hordozható tablet segítségével történik. Elöl, a középkonzolon található egy okostelefon-tartó, amely mágneses indukció segítségével tölti a készüléket és hozzákapcsolja azt a képernyőkhöz. Az okostelefon egyben az indítást és számos funkció elérését is szolgálja (kényelem, fotók, videók stb.) A hátsó tablet segítségével állíthatók a hátsó ülések, a klímaberendezés, de ez biztosítja a médiamegosztást is az új Share with U applikáció segítségével. Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy médiafájljainkat megosszuk a többi utassal. Érdemes kipróbálni ezt az újdonságot a Párizsi autószalonon!
A Citroën CXPERIENCE CONCEPT az első és hátsó kamera kiegészítéseként külső visszapillantótükrök helyett is kamerákat használ. A 360° -os kilátás megkönnyíti a manőverezést és a vezetést.
A koncepcióautó fedélzetén megtaláljuk az új Citroën C3-ban bemutatkozó ConnectedCAM Citroën™ integrált kamerát is. Ez a HD felbontású kamera rögzíti mindazt, ami a vezető előtt történik. Az út közben szerzett élmények képek és videók formájában rögzíthetők és akár meg is oszthatók a közösségi oldalakon.
Az utastéri kommunikáció támogatása érdekében a tervezők az első fejtámlákba két hangszórót integráltak mélysugárzókkal és mikrofonokkal. Mindenki eldöntheti, kivel szeretne kommunikálni, de természetesen lehetőség van az elszigetelődésre és saját zenéink élvezetére is.
„A Citroën CXPERIENCE koncepcióautó a konvenciókon túllépve új megvilágításba helyezi a luxuslimuzin fogalmát, tökéletes összhangban a Citroën Advanced Comfort program céljaival. A CXPERIENCE CONCEPT tökéletesen illusztrálja a márka képességét arra, hogy ebben a szegmensben is kifejezésre juttassa hitvallását: Be Different, Feel Good” – mondta Linda Jackson, a Citroën igazgatója.
A Citroën CXPERIENCE CONCEPT meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáló elektromos motor látja el (akár 80 kW teljesítmény). A CXPERIENCE CONCEPT 60 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemmódban (ZEV -Zero Emission Vehicle). Városon kívül, a belső égésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk.
A Citroën CXPERIENCE CONCEPT 13 kWh kapacitású akkumulátora néhány óra alatt feltölthető. A limuzin hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltöltődik, de kevesebb, mint 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható.
A koncepcióautó felépítése sem hétköznapi. A 8 fokozatú, elektromos automata sebességváltó keresztben lett beépítve a belső égésű és az elektromos motor közé. A kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet lehetővé téve a hátsó kerekek meghajtását és az utastér méreteinek megőrzését.
A márka jövőképe, pozícionálása és értékei két nagyon eltérő kategóriában jutnak kifejezésre a Párizsi Autószalonon: a C3, a márka új offenzívája a B szegmensben, valamint a CXPERIENCE koncepcióautó, amely a Citroën kényelmét és a felső kategóriáról alkotott elképzelését testesíti meg.