Főoldal Magazin A Ferrari 250 GT TDF nyerte meg a Concorso d’Eleganza Villa d’Este...

A Ferrari 250 GT TDF nyerte meg a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021 Trofeo BMW Group kitüntetését

Ragyogó végkifejlet a világ elsőszámú, történelmi autókat felvonultató szépségversenyén. A szakmai zsűri üdvözli az 1956-ban gyártott hosszútávú versenyautót az idei felvonás abszolút győzteseként. A négy keréken guruló elegancia és az időtlen szépség háromnapos fesztiválján a klasszikus autók rajongóit páratlan felvonulások és lélegzetelállító járműbemutatók ejtették rabul.

A Trofeo BMW Group kitüntetés továbbra is olasz kézben marad: a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021 abszolút győztese a Ferrari 250 GT TDF lett, miután a szakmai zsűri az 1956-ban készült és az egyesült államokbeli Brian Ross tulajdonában lévő hosszútávú versenyautót illette a megtisztelő „Best of Show” címmel. A világ elsőszámú és legexkluzívabb, történelmi autókat felvonultató szépségversenyének legfontosabb díját immár sorozatban hetedik alkalommal ítélték oda olasz gyártású autónak. A Comói-tó partján megrendezett háromnapos fesztivál vasárnap este a díjkiosztó gálával ért véget. A 2021-es felvonás ismét a négy keréken guruló elegancia és az időtlen szépség ünnepe volt.

A Ferrari 250 GT TDF az autóipar történelmének nyolc évtizedét felölelő ritka kincsek gondosan összeállított mezőnyében aratott diadalt. A sportautót már vasárnap délután megválasztották a „Big Band ’40s to Awesome ’80s: Five Decades of Endurance Racing” fantázianévvel illetett „E” kategória győztesének, amely a Tour de France iránti tisztelet jeléül viseli magán a „TDF” feliratot. Utóbbi egy francia utakon megrendezett autóverseny volt, amelyet 1956-ban egy Ferrari 250 GT nyert meg.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán kiállításon modell volt a Tour de France sorozatban rajthoz állított második Ferrari, amelyet az olasz márka gyártásba is küldött. Az autó már aznap, ahogy bejegyezték, egy másik hosszútávú versenyen, az olaszországi Mille Miglián is elindult. A következő években a 3.0 liter hengerűrtartalmú, tizenkét hengeres motorral hajtott kupé számos győzelmet aratott a legendás hegyi felfutókon. Tökéletesen felújított állapotának köszönhetően már csak elképzelni tudjuk, milyen kihívásokat élt túl ez az autó az elmúlt évtizedek megpróbáltatásai során.

A szakmai zsűri a háromnapos fesztivál fénypontjaként jelentette be a kategóriagyőzteseket és a különdíjasokat. A résztvevők a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021 nyolc kategóriájába összesen mintegy ötven kiemelkedő klasszikus autót neveztek az autóipar történelmének különböző korszakaiból. A megjelent klasszikusok között az 1920-as években épült ritkaságok – amelyeket a funkcionális tulajdonságok mellett immár a karosszériaépítés esztétikai szempontjai is elkezdtek befolyásolni – és az 1990-es évek látványos hiperautói is feltűntek, egytől egyig makulátlan állapotban, történelmi jelentőségükön és saját történetükön keresztül közvetítve azt a magával ragadó és időtlen szépséget, amely a Concorso d’Eleganza Villa d’Este felvonásait a kezdetektől fogva meghatározza.

A Trofeo BMW Group kitüntetést, illetve a nyolc kategória elsőségét és különdíját elhódító autókülönlegességek listája:

Trofeo BMW Group

A szakmai zsűri által odaítélt „Best of Show” díj

  • Modell: Ferrari 250 GT TDF
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Pinin Farina
  • Gyártási év: 1956
  • Tulajdonos: Brian Ross (Egyesült Államok)

A – Twentieth Century Style: From Horseless Carriage to Racy Roadster

Kategóriagyőztes

  • Modell: Lancia Astura Torpedo GS
  • Karosszéria-kialakítás: „Open Tourer”
  • Tervező: Viotti
  • Gyártási év: 1934
  • Tulajdonos: Anthony MacLean (Svájc)

Különdíjas

  • Modell: Alfa Romeo 6C 1750 GTC
  • Karosszéria-kialakítás: „Spider”
  • Tervező: Zagato
  • Gyártási év: 1931
  • Tulajdonos: Maria Cristina Trevisani (Olaszország)

B – The Art Deco Era: Space, Pace and Grace

Kategóriagyőztes

  • Modell: Delage D8-120 S
  • Karosszéria-kialakítás: kabrió
  • Tervező: De Villars
  • Gyártási év: 1938
  • Tulajdonos: Fritz Burkard (Svájc)

Különdíjas

  • Modell: Lancia Dilambda Serie I
  • Karosszéria-kialakítás: „Drop Head Coupé”
  • Tervező: Carlton Carriage
  • Gyártási év: 1930
  • Tulajdonos: Filippo Sole (Olaszország)

C – Showroom Showdown: Britain and Germany Battle for Luxury Supremacy

Kategóriagyőztes

  • Modell: Mercedes-Benz 300 SL Alloy
  • Karosszéria-kialakítás: „Coupé Gullwing”
  • Tervező: Mercedes-Benz
  • Gyártási év: 1955
  • Tulajdonos: David MacNeil (Egyesült Államok)

Különdíjas

  • Modell: Aston Martin DB5
  • Karosszéria-kialakítás: kabrió
  • Tervező: Touring Superleggera
  • Gyártási év: 1965
  • Tulajdonos: Ian Maxwell-Scott (Nagy-Britannia)

D – Granturismo all’Italiana: Finding the Perfect GT Formula

Kategóriagyőztes

  • Modell: FIAT 8V
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Vignale
  • Gyártási év: 1953
  • Tulajdonos: Jan de Reu (Belgium)

Különdíjas

  • Modell: Alfa Romeo 6C 2500 Supergioiello
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Ghia
  • Gyártási év: 1950
  • Tulajdonos: Jonathan & Wendy Segal (Egyesült Államok)

E – Big Band ‘40s to Awesome ‘80s: Five Decades of Endurance Racing

Kategóriagyőztes

  • Modell: Ferrari 250 GT TDF
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Pinin Farina
  • Gyártási év: 1956
  • Tulajdonos: Brian Ross (Egyesült Államok)

Különdíjas

  • Modell: OSCA MT4 Siluro
  • Karosszéria-kialakítás: „Torpedo”
  • Tervező: OSCA
  • Gyártási év: 1949
  • Tulajdonos: Elad Shraga (Izrael)

F – A Passion for Perfection: Celebrating 90 Years of Pininfarina

Kategóriagyőztes

  • Modell: Ferrari 250 GT California SWB
  • Karosszéria-kialakítás: „Spyder”
  • Tervező: Pininfarina
  • Gyártási év: 1960
  • Tulajdonos: Destriero Collection (Monaco)

Különdíjas

  • Modell: Ferrari 275 GTB/4
  • Karosszéria-kialakítás: „Berlinetta”
  • Tervező: Pininfarina
  • Gyártási év: 1967
  • Tulajdonos: Andrea Recordati (Olaszország)

G – The Birth of the Supercar: Latin Performance Landmarks

Kategóriagyőztes

  • Modell: Lamborghini Countach LP 400 S Prototype Walter Wolf Special
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Bertone
  • Gyártási év: 1978
  • Tulajdonos: Shinjiro Fukuda (Japán)

Különdíjas

  • Modell: Ferrari F40
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Pininfarina
  • Gyártási év: 1989
  • Tulajdonos: Christiano Michelotto (Olaszország)

H – The Next Generation: Hypercars of the 1990s

Kategóriagyőztes

  • Modell: Isdera Commendatore 112i
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: Isdera
  • Gyártási év: 1993
  • Tulajdonos: Phillip Sarofim (Egyesült Államok)

Különdíjas

  • Modell: McLaren F1
  • Karosszéria-kialakítás: kupé
  • Tervező: McLaren
  • Gyártási év: 1995
  • Tulajdonos: Ahmad Gozal (Egyesült Arab Emírségek)