Site icon AutóAddikt

A Ford Edge prémium komforttal, nagy helykínálattal és kitűnő menetdinamikával érkezik

A vadonatúj Ford Edge SUV prémium komfortot, kifinomult vezetősegítő rendszereket és kategóriaelső menetdinamikát kínál a vásárlóknak Európa legnépszerűbb járműkategóriájában, a szabadidő-autók szegmensében.

A Ford kifinomult, merész stílusú új SUV-zászlóshajója meggyőző technológiákat vonultat fel:

A vadonatúj Ford Edge utastere új mércét állít a kategóriában: a kiváló minőségű anyaghasználat és a rendkívül igényes kidolgozás mellett olyan kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint a fűthető-hűthető első ülések vagy a panorámatető.

Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált Intelligens Összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon. Az erős és takarékos dízelmotorok üzemanyag-fogyasztása csupán 5,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig mindössze 149 g/km*, miközben az erőforrás akár 210 lóerővel és rendkívül gazdaságosan mozgatja a nagyméretű, gazdagon felszerelt SUV-t.

“A tágas és hi-tech Ford Edge kiváló választásnak ígérkezik európai vásárlóink számára” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Modern stílusával, tekintélyt parancsoló kiállásával és bőséges felszereltségével – amelynek a Ford Intelligens Összkerékhajtás is része – az Edge minden eddiginél elérhetőbb áron kínál fejlett technológiát és prémium minőséget az európai SUV-vásárlók egyre növekvő táborának.”

A tervek szerint a Ford idén több mint 200.000 SUV-modellt értékesít Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vásárlók egyre nagyobb számban választanak SUV-kat; tavaly az SUV-kategória volt az európai piac legnépszerűbb szegmense, ahol egyetlen év alatt 24 százalékkal növekedett a forgalom. A közepes méretű SUV-k szegmensében – amelyben az Edge is pályára lép – 42 százalékkal több autó kelt el, mint egy évvel korábban.**

Anyagközpontú dizájn

A harmonikus, kiváló minőségű anyagoknak és az élvonalbeli formatervezésnek köszönhetően a Ford Edge utastere már az ajtó nyitásának pillanatától kezdve prémium benyomást kelt. A funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

A műszerfal és a középkonzol olyan hatást kelt, mintha az egész elem egyetlen darabból készült volna. A műszerfal vonalai és anyagai szinte megszakítás nélkül folytatódnak az első ajtók burkolatán, így a dizájn szinte körülöleli az autóban ülőket. A vásárlók hét különböző színvilágú LED hangulatvilágítást rendelhetnek az első és a hátsó lábtérhez és a tárolórekeszekhez.

Az ülések és az utastéri dekorációs elemek mind a három felszereltségi szinten (Trend, Titanium és Sport) kifejezetten mutatósak. Az egyéni ízlés kielégítésére három különböző színvilágú bőrkárpitozást is kínál a Ford: az egyik a fekete Ebony, a másik a halvány krémszínű Ceramic, a harmadik pedig a telt, barna színű Cognac.

A Sport modellváltozatok ülései a bőr és a Mika®-Dinamica kombinációjával is kárpitozhatók; ez utóbbi egy újrahasznosított poliészterből gyártott, környezetbarát velúr anyag, amely hatásosan hangsúlyozza ki az ülések sportos oldalpárnázását. Az egységes hatás és a mindent átható minőségi benyomás érdekében az első és a hátsó üléssor dizájnja és anyaghasználata megegyezik. A Titanium és Sport felszereltségű autók első küszöbdíszlécét megvilágított Edge logó díszíti.

Komfort és kényelem

Az első és a hátsó ülésekhez olyan luxusszínvonalú opciók rendelhetők, mint a bőrkárpitozáshoz társítható ülésfűtés, vagy az első ülések hűtése, ami a klímaberendezés hideg levegőjét átáramoltatja a bőrkárpit perforált felületén, kellemes közérzetet biztosítva a forró nyári napokon.

Bár a hideg reggeleken praktikus segítséget kínál a fűtött kormánykerék és a szélvédőfűtés, az autósok télen gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy a Nap alacsonyabban áll. A vakító napsugarak ellen az Edge elcsúsztatható napellenzőket kínál, amelyek az oldalablakokra kifordítva meghosszabbíthatók, így sokkal nagyobb területen árnyékolnak.

Ugyanakkor a Ford a napimádókra is gondolt; számukra az Edge egy hosszú panoráma üvegtetőt kínál, aminek két, nagyméretű üvegfelülete napfénnyel tölti meg az utasteret, és még levegősebbé varázsolja az egyébként is tágas kabint. Az első panel hátracsúsztatásával háromszor akkora felület tárható fel, mint egy hagyományos napfénytető esetében. Az utastér akkor is csendes marad, ha a tetőt szellőző pozícióba állítják, és a nyitott résen át még egy heves zápor során sem szivárog be a víz. A panoráma üvegtetőt motoros mozgatású árnyékoló egészíti ki, így a kabin akkor sem forrósodik fel, ha az autó a tűző napon parkol.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben. Az első üléssor helykínálata is a kategória legjobbjai közé számít.

A hagyományos kézifékkar helyén az elektronikus rögzítőfék gombja található, így sok hely szabadult fel a középkonzolon, ahová állítható méretű pohártartók kerültek, valamint egy mély tárolódoboz, amelyben könyvek, játékok és tabletek is elférnek. A műszerfal alsó részén egy ennél is nagyobb méretű, kibillenő kesztyűtartó kapott helyet, felül pedig további tárolórekeszek találhatók.

A hátsó ülések ledöntése után a csomagtér befogadó képessége 1.847 liter (ez a szegmens egyik legjobb értéke), és a mérnökök a hátsó kerékjáratok körül is tárolóhelyeket alakítottak ki. Még a pótkerék körüli teret is hasznosították; ide egy precízen illeszkedő, kiemelhető, könnyű polisztirol tálcát helyeztek, praktikusan használva ki a helyet, ami egyébként veszendőbe menne.

A legmagasabb szintű kifinomultság

Az autó tervezői három lépésben valósították meg a zaj, a vibráció és a nyersesség (NVH) minimumra szorítását, így a Ford Edge kifinomult és nyugodt utazási élményt kínál.

Először a zajok forrására összpontosítottak:

A mérnökök sok munkát fektettek abba, hogy a kabinból kizárják az út- és motorzajt:

Az utolsó lépés az Aktív Zajkioltás alkalmazása volt; ez a technológia a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri fel a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben. A megoldás akkor is működik, ha az autó audiorendszere be van kapcsolva.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez” – mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

Fejlett technológia és biztonság

A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével egyszerű hangutasításokkal kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A berendezés hasznos eszköznek bizonyul majd a családi kirándulások és nyaralások alkalmával, hiszen azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az Edge Titanium modellhez megrendelhető, az Edge Sport modellváltozatokhoz pedig alapáron jár a navigációs rendszer, plusz a Sony audiorendszere, amelynek 12 hangszórója (köztük egy mélynyomóval) kiváló hangminőséget kínál.

A Ford Edge-ben kamerák, radarok és ultrahangos eszközök működtetik a 18 modern vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós magabiztosabban uralhatja az autót.

A vadonatúj Edge szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:

A vadonatúj Edge kínálatában a Ford innovatív Széles Látószögű Első Kamerája is megtalálható, aminek segítségével az autós bepillanthat az utcasarkok mögé és a kereszteződésekbe. Az első hűtőrácsba épített, 1 megapixel felbontású kamera valós idejű, széles látószögű képe a jármű 8 colos érintőképernyőjén jelenik meg. Egy nehezen átlátható kereszteződésben a vezető könnyen észreveheti a keresztúton közeledő járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat. A kamerát egy különleges tervezésű, kihajló, nagy nyomású mosóberendezés tartja tisztán, ami a szélvédőmosó használatakor automatikusan aktiválódik.

Az Edge technológiái között az Intelligens Sebességhatoló is megjelenik, ami beszkenneli a közlekedési táblákat, és a gázadás szabályozásával megakadályozza, hogy a vezető túllépje a megengedett sebességhatárt, és emiatt büntetést kapjon. A közlekedési táblákat a szélvédő mögé épített kamera figyeli, és ha sebességkorlátozás alacsonyabb, mint a jármű beállított sebessége, a rendszer lelassítja az autót. A korlátozás feloldása után a vezető újra gyorsíthat – mindaddig, amíg újabb sebességkorlátozás nem következik. A fedélzeti navigációs rendszerrel felszerelt járművekben az Intelligens Sebességhatároló a még pontosabb működés érdekében a digitális térképen tárolt adatokat is figyelembe veszi.

A vadonatúj Edge vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a  Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.

A Ford Edge a márka első modellje, amit arra terveztek, hogy mind az utasok, mind pedig a gyalogosok biztonsága szempontjából 5 csillagos eredményt érjen el az új, 2016-os Euro NCAP teszteken. A 44 százalékban ultanagy szilárdságú acélból készült karosszéria hatékonyan nyeli és vezeti el az ütközések során ébredő erőhatásokat, s egy esetleges baleset során az energiaelnyelő ajtókárpitok és az oldallégzsákok nagy mértékben növelik az autóban ülők biztonságát.

Az előfeszítővel és erőhatárolóval kiegészített első biztonsági övek egy súlyos frontális ütközés során mérséklik az utasok testére nehezedő nyomást, és minimumra csökkentik az öv okozta sérüléseket. Az Edge emellett Felfúvódó Hátsó Biztonsági Övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.

Fejlett menetdinamika

A Mondeo, a Galaxy és az S-MAX modellek jól bevált padlólemezére épített Ford Edge a kategória legjobb menetdinamikájával kényezteti vezetőjét.

Az autó élvezetes, kezes és agilis irányíthatóságát még magasabb szintre emeli a kifinomult Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően változtatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. Kis sebesség mellett, például parkolás közben vagy szűk helyeken manőverezve a rendszer megkönnyíti az autó irányítását, nagy sebességnél pedig pontosabb és természetesebb kormányérzetet eredményez.

 

Sok autós igényli a sportosabb kormányérzetet, ezért a rendszer egy, a vezető által aktiválható Sport üzemmódot is kínál, ami megnöveli a kormányáttételt, vagyis az éles kanyarokban kisebb kormánymozdulat is elegendő – így az Edge a gyors, nehéz útszakaszokon is rendkívül kezesen viselkedik.

Az integral link rendszerű hátsó futómű kisebb tömegű alumínium alkatrészei, nagy teljesítményű lengéscsillapítói és bekötési pontjai minimálisra csökkentik az útzajt és a nyersességet, miközben tovább fokozzák az autó rugózási kényelmét és menetdinamikáját. A hátsó felfüggesztés egy zártszelvényes segédkerethez kapcsolódik, ami jelentősen merevebb a hagyományos U-profilú szerkezeteknél. Ez érezhetően javítja a futómű-geometriát, és precízebb irányíthatóságot biztosít.

 

“A Fordok egyébként is híresek kiemelkedően élvezetes vezethetőségükről, ám a Ford Edge-hez kifejlesztett új dinamikai csomaggal – amelynek a Ford Adaptív Kormányzás is része – mindezt új szintre emeltük a SUV-szegmensben” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési igazgatója.

Atlétikus karakter

A vadonatúj Ford Edge az európai utak merész, sportos és lenyűgöző alakja lesz. A karosszéria sarkaiba kitolt kerekek széles, agresszív kiállással ruházzák fel az autót, ráadásul ez a megoldás az utastér méretét is jelentősen növeli. A nagyobb hasmagasság fokozza a terepképességet, és közel 50 milliméterrel magasabb üléspozíciót biztosít, mint az S-MAX modellben, így a vezető még jobban átlátja a forgalmat az autó előtt.

A nagyméretű, trapéz alakú első hűtőrács hatásos látványt teremt, amit tovább erősítenek a formás fényszórók és a stílusos LED nappali menetfények. Az erősen döntött szélvédő még akkor is a mozgás érzetét kelti, ha az autó áll, a határozottan emelkedő derékvonal és az erőteljes formavilágú kerékdobok pedig egyértelmű üzenetet közvetítenek az autó teljesítményéről. Az ajtók eltakarják a padlólemezt, ezért a küszöbelem keskenyebb lett, így könnyebb a ki- és beszállás.

A LED hátsó lámpatestek az Edge hátsó frontjának teljes szélességében végigfutnak, ami modern, prémium megjelenést biztosít az autónak. Az erősen döntött szélvédő tetején látható légterelő – ez a megoldás szintén a mozgás érzetét kelti – és a krómozott kipufogó-végződések sportos, agresszív hatást keltenek.

Az Edge vásárlói 13 karosszériaszín közül választhatnak. A kínálatban egy alapszín szerepel, az Oxford White; mellette kilenc metálfény választható, a Blue Jeans, a Canyon Ridge, a White Gold, a Shadow Black, az Ingot Silver, a Magnetic, a Nautilus Blue, a Kona Blue és az Electric Spice; és ott van még három exkluzív metálfényezés, a Ruby Red, a Bronze Fire és a White Platinum.

Erős és takarékos motorok

A Ford Edge-ben a legmodernebb motortechnológia garantálja az optimális üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást.

Az autóhoz a kifinomult 2,0 literes TDCi dízelmotor két változata rendelhető meg. A 180 lóerős verzió 9,9 másodperc alatt gyorsítja a járművet 100 km/órás sebességre, és a végsebesség 200 km/óra; a 210 lóerős Bi-turbó változat gyorsulása 9,4 másodperc, végsebessége pedig 211 km/óra. Mindkét motorvariáns 5,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 149 g/km CO₂-kibocsátással működik.***

A motorokhoz alapáron járnak a következő fogyasztáscsökkentő technológiák:

Az Edge aerodinamikáját innovatív megoldások javítják, például az Intelligens Légfüggöny; a levegő az első lökhárító függőleges nyílásain lép be, és az első kerekek külső széleinél távozik, ami által egyfajta fal képződik a gyorsan áramló levegőből, csökkentve a kerekek forgásából eredő légellenállást.

Az Edge 2.0 literes, 180 lóerős TDCi motorjához hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók. Mindegyik hajtáslánchoz a Ford Intelligens Összkerékhajtása kapcsolódik, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

Az Intelligens Összkerékhajtás még a kerekek kipörgése előtt képes megváltoztatni a vonóerő elosztását, így az autósnak relaxált vezetési élményt, az utasoknak pedig zökkenőmentesebb utazást biztosít. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.

“Intelligens Összkerékhajtási technológiánk segítségével az Edge olyan helyeken is magabiztosan uralható, amelyekről sok ügyfelünk el sem hinné, hogy autóval is megközelíthetők,” mondta el Derek Ward, a Ford globális fejlett járműdinamikai részlegének műszaki specialistája. „Az összkerékhajtás jelenti az egyik leghatékonyabb megoldást vásárlóink biztonságos és magabiztos közlekedéséhez.”

A Ford SUV-családja

A vadonatúj Ford Edge jelenti a harmadik lépést a Ford tervében, amelynek célja a vállalat SUV-kínálatának további bővítése az európai piacon a Ford Kuga és a Ford EcoSport modellek bevezetése után.

Észak-Amerikában a prémium Ford Edge átformálta a SUV fogalmát, és megteremtette a crossover SUV-modellek szegmensét. 124.000 darabos értékesítési eredményével 2015-ben az Edge volt a szegmens legkelendőbb modellje Észak-Amerikában, 14 százalékkal szárnyalva túl a 2014-es eladásokat. Az autó Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában – többek közt Kínában – is kapható.

“Három év alatt megháromszoroztuk SUV-értékesítési eredményünket Európában” – mondta de Waard. “Minden eddiginél több vásárlónk választotta a Kugát, és nagyon sokat várunk az EcoSport modelltől is; most pedig megjelenik a kínálatban az Edge, így végre teljes modellpalettát állíthatunk ki márkakereskedéseinkben – egy olyan modellcsaládot, amelynek mindegyik tagja élen jár a dizájn, a technológia, az intelligens megoldások és a menetdinamika tekintetében.”

Exit mobile version