Idehaza már évtizedek óta a Ford a legnépszerűbb haszonépjármű márka, az idei évben azonban európai szinten is vezeti az eladásokat a Ford – derül ki a forgalmazó felméréseiből. 2015 első negyedévében ugyanis a Ford adta el a legtöbb haszongépjárművet az európai piacon, ami elsősorban a megújult és kibővített Transit-család iránti nagyfokú keresletnek köszönhető.
Az év első három hónapjában Európában több mint 70.000 Ford haszongépjármű kelt el, ami az elmúlt 20 év legjobb piaci részesedését eredményezte, miután a Ford haszongépjármű-értékesítése 42 százalékkal, piaci részesedése pedig 2,8 százalékponttal javult.
2015 első negyedévében a Ford volt Európa legkelendőbb haszongépjármű-márkája, mivel a vásárlók érdeklődése látványosan a megújult és kibővített Transit-család felé fordult, s a vállalat ennek köszönhetően az elmúlt 20 év legjobb piaci részesedését érte el. Az első három hónap során 20 hagyományos európai piacán a Ford 70.646 haszongépjárművet adott el, ami 42,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A piaci részesedés 2,8 százalékponttal, 13,3 százalékra emelkedett.
“Haszongépjármű-értékesítésünk látványos növekedése az első negyedévben sem vesztett lendületéből, s mindez a Transit-család négy vadonatúj modelljének köszönhető.” – fogalmaz Peter Fleet, a Ford Európa értékesítésért felelős alelnöke. “A Ford teljes egészében megújította haszongépjármű-kínálatát – és hogy sikerült eltalálnunk vásárlóink igényeit, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a 2012-es 7. helyről mára az értékesítési lista csúcsára jutottunk.”
A Transit-járműcsalád – ami idén ünnepli 50. születésnapját – produkálja a legnagyobb mérvű növekedést az értékesítés terén. A Transit és a Transit Custom modellek iránti igény 27 százalékkal növekedett, így az első negyedévben több mint 45.000 ilyen autó talált gazdára, a Transit Connect eladásai pedig 69 százalékkal nőttek. A legelső kis Transitot, a Transit Courier modellt 4.400 vásárló választotta. A Ford Ranger pickup is erős negyedévet zárt: a tavalyi időszakhoz képest ez a modell produkálta a legnagyobb, 46 százalékos növekedést, ami 6.578 autó eladását jelentette. A Ford haszongépjárműveire beérkezett megrendelések száma 87 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
Márciusban a Ford volt Európa 1. számú haszongépjármű-márkája: a vállalat piaci részesedése 2,9 százalékponttal, 14,3 százalékra nőtt. Az Egyesült Királyságban a Ford különösen erős negyedévet zárt: 16.497 regisztrációval ez volt minden idők legjobb hónapja.