Ezzel a mondattal kezdődött 1966-ban a Ford utolsó, Le Mans-ban kiadott sajtóközleménye: „A francia táj fölött eső szitált, és a Napot alacsonyan gomolygó, szürke felhők takarták el, amikor az 1966-os Le Mans 24 órás futamon három karcsú prototípus száguldott át a célvonalon.”
Erről a versenyről szól A.J. Baime könyve, a Go like hell! – és a címadó mondatot Bruce McLaren süvöltötte Chris Amonnak, amikor legendás győzelmük felé robogtak. Ötven év telt el azóta, hogy a Ford GT egy hármas befutóval történelmet írt, mindhárom dobogós helyet megszerezve a világ leghíresebb hosszú távú versenyén – most pedig a Ford visszatér a diadal helyszínére.
A Ford Chip Ganassi Racing csapat négy Ford GT versenyautója ma pályára lépett Le Mans-ban a hivatalos tesztnapon. Ez az első alkalom, hogy a Ford GT rajthoz áll ezen a pályán, hogy a csapat felkészülhessen a június 18-án 15:00 órakor induló 24 órás versenyre.
“1966-ban Le Mans közönsége szemtanúja lehetett a motorsport egyik legemlékezetesebb eseményének, végigizgulva a Ford és a Ferrari öldöklő párbaját” – mondta el Bill Ford, a Ford Motor Company világszintű ügyvezető elnöke. “Most, ötven évvel később a világ annak lehet szemtanúja, ahogyan a Ford a lehető legtöbbet hozza ki autóiból e legendás futamon.”
A Ford GT versenyautó az új Ford GT szupersportkocsira épül – minden idők legfejlettebb sorozatgyártású Fordjára, amely valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén. A Ford GT arra született, hogy keményen állja a sarat a Ferrari, a Corvette, a Porsche és az Aston Martin ellen egy olyan versenyen, ami a végsőkig próbára teszi az autók sebességét, tartósságát és üzemanyag-fogyasztását.
“A vadonatúj Ford GT fejlesztése során a kezdetektől az lebegett a szemünk előtt, hogy a Ford ezzel az autóval tér majd vissza a GT-futamok világába” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Elégedettek vagyunk az eddig elért eredményekkel, hiszen az autó már nyert Laguna Seca-ban, és Spa-ban másodikként ért célba. Most pedig arra készülünk, hogy Le Mans-ban is fényesen bebizonyítsuk új generációs GT-versenyautónk képességeit.”
2016-ban a Ford Chip Ganassi Racing két Ford GT-vel versenyez a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és két másik géppel az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon. A WEC csapat már a második futamon második helyezést szerzett a belgiumi Spa Francorchamps pályán, így a Ford mind az egyéni, mind a csapatszintű bajnokságban a második helyen szerepel. Az IMSA csapat eddig négy futamon állt rajthoz, és a Ford GT hatalmas győzelmet aratott az amerikai Laguna Seca-ban. Ezzel a teljesítménnyel a Ford a harmadik helyen áll az IMSA egyéni és csapatszintű tabelláján.
“Számomra is és a Ford Chip Ganassi Racing minden tagja számára izgalmas kihívás a Le Mans-i futam – már csak a Ford 1966-os, történelmi győzelmének 50. évfordulója miatt is” – mondta Chip Ganassi. “Az idei szezonban nagyon élvezetes volt a Ford GT-vel versenyezni, Le Mans-ban pedig még erősebbek leszünk.”
A két WEC Ford GT továbbra is eddigi, 66-os és 67-es rajtszámával fut Le Mans-ban, a két IMSA-autó pedig új rajtszámokat kap (68. és 69.), hogy ezzel is tisztelegjenek a Ford 1966-os, 1967-es, 1968-as és 1969-es Le Mans-i győzelmei előtt.