A Ford Chip Ganassi Racing csapat a belgiumi Spa-ba utazik, hogy a hétvégén rajthoz álljon a 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság második futamán, és megőrizze vezető helyét, amit Silverstone-ban vívott ki, ahol a 67-es rajtszámú Ford GT győzött, a 66-os számú versenygép pedig negyedikként ért célba.
A Ford csapata arra készül, hogy Spa-ban is megőrzi eddigi lendületét, bár ez nem lesz könnyű feladat, hiszen minden csapat gőzerővel készül e futamra, amit a szezon legnagyobb eseménye, az egy hónappal későbbi Le Mans 24 órás verseny főpróbájának tartanak.
A Spa versenypályán rendezett futam kifejezetten gyorsnak számít, így tökéletes alkalom arra, hogy a versenyzők felkészüljenek Le Mans megpróbáltatásaira; annál is inkább, mert olyan megpróbáltatások várnak itt rájuk, mint a komoly szintkülönbségekkel nehezített Eau Rouge – Raidillon kanyarkombináció vagy az elnyújtott ívű Blanchimont szakasz, ahol hatalmas sebességgel száguldanak végig az autók.
“Az egész csapat kemény munkájának köszönhetően Silverstone-ban nagyon jól kezdtük az évadot” – nyilatkozta George Howard-Chappell WEC csapatfőnök. “Spa mindenkit különleges kihívások elé állít, de már tavaly is jól vettük itt az akadályokat, és bebizonyosodott, hogy ez a pálya nagyon jól fekszik a Ford GT-nek. Bár Le Mans szinte már a nyakunkon van, itt is arra kell összpontosítanunk, hogy minden tökéletesen működjön – ami a csapatra és az autókra egyaránt érvényes.”
Nemrégiben aratott győzelmük után Harry Tincknell (GB), Andy Priaulx (GB) és Pipo Derani (BRA) most újra abban bíznak, hogy a 67-es rajtszámú autó elsőnek száguld majd át a célvonalon.
“Lelkesítő érzés, hogy mi nyertünk a szezonnyitó futamon” – mondta Tinckell. “Ráadásul tavaly Spa-ban szereztem első dobogós helyezésemet a WEC-ben, és biztos vagyok benne, hogy ha minden a terveink szerint alakul, idén jó esélyünk van a győzelemre. Silverstone-ban remek iramot diktáltunk, és Spa is olyan pálya, ami tele van tűzdelve közepes és nagy sebességű kanyarokkal és komoly fékező zónákkal – a Ford GT pedig nagyon magabiztosan mozog az ilyen helyeken. És mivel ez a pálya nagyon hasonlít Le Mans-ra, biztosak lehetünk benne, hogy a GT ott is jól teljesít majd.”
A 66-os rajtszámú Ford GT legénysége, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) is győzelemre tör, remélve, hogy Spa-ban sokkal jobb teljesítményt nyújthatnak majd, mind legutóbb Belgiumban.
“Remek autónk és kiváló csapatunk van, szóval minden feltétel adott az első helyezéshez” – vélekedett Pla. “Az autónk a gyors kanyarokban van igazán elemében, Spa pedig bővelkedik az ilyen helyekben. Tavaly balszerencsénk volt itt, mert Stefan (Mücke) egy defekt miatt összetörte az autót az Eau Rouge szakaszon. Most jobban oda kell figyelnünk. Silverstone-ban gyorsak voltunk, sőt vezettünk is, de a Safety Car rosszkor érkezett, és odalett a szerencsénk. Ezen hétvégén egyetlen dologra lesz szükségünk: egy drámák és váratlan fordulatok nélküli futamra.”
Harry Tincknell is azt reméli, hogy Spa-ban rámosolyog a szerencse. A brit pilóta már háromszor versenyzett ezen a pályán, ahol egyszer második, utána pedig első helyezett lett, és tavaly is felállhatott a dobogó második fokára. Most azt reméli, hogy ez a trend folytatódik – vagyis a fenti sorrend értelmében egy újabb első helyezés vár rá.
“Szerintem a következetesség nagyon fontos a bajnokság megnyeréséhez, ezért értékes pontokat kell szereznünk Spa-ban” – mondta Tinckell. “A dobogós hely a minimum. A Balance of Performance (a szorosabb verseny érdekében bevezetett teljesítménykorlátozás) miatt egyes futamok jobban, mások kevésbe fekszenek a pilótáknak és az autóknak. Ez a pálya kifejezetten kedvez a Fordnak, így aztán muszáj itt maximális pontszámot szereznünk. A célom a győzelem – ugyanúgy, mint Silverstone-ban.”
A Spa-Francorchamps 6 órás WEC futam mezőnye május 6-án, szombaton 14:30 órakor rajtol.