A Ford közzétette 16. éves Fenntarthatósági Jelentését, amelyben beszámol környezetvédelmi céljainak megvalósításáról. A REPREVE-szálnak az iparágon belül egyedülálló felhasználásával a vállalat több mint 5 millió műanyagpalackot hasznosít majd a vadonatúj 2015-ös Ford F-150 gyártása során.
A Ford Motor Company ismét nagy lépéseket tesz annak érdekében, hogy megváltoztassa a világ szemléletét: a 16. éves Fenntarthatósági Jelentés rámutat a legfontosabb mobilitási megatrendekre és a vállalat által a környezetvédelem terén elért eredményekre.
A jelentés bemutatja a Ford eredményeit a hulladék-kibocsátás globális mérvű csökkentése terén, bejelentve, hogy a Hermosillóban működő présüzem és összeszerelő üzem bevonásával idén év elején immár az összes mexikói termelőegységében nullára csökkentette a hulladék-kibocsátás mennyiségét. Ennek eredményeként – a 2014-es adatok alapján – a Ford mexikói üzemei idén és a jövőben évi 700 tonnával kevesebb hulladékot termelnek.
A mexikói (Hermosillo, Cuautitlan és Chihuahua) üzemek sikerei lehetővé teszik a vállalat számára, hogy megvalósítsa célját, és a 2011-2016-os időszakban globális szinten 40 százalékkal csökkentse az egy járműre eső hulladék-kibocsátást. Hasonló, ugyancsak 40 százalékos csökkentést sikerült elérni 2007 és 2011 között is.
“A Ford büszke arra, hogy mexikói termelőegységei immár egyáltalán nem bocsátanak ki hulladékot,” fogalmaz Andy Hobbs, a Ford Környezetminőségi Irodájának vezetője. “Miközben világszínvonalú gyártórendszereket működtetünk, globális mértékben csökkentjük szénlábnyomunkat.”
A Ford Mexico gyártóegységeinél közel öt évig dolgoztak azon, hogy felszámolják a hulladék-kibocsátást. Közel 45 tonnányi vendéglátóipari hulladékot a környékbeli farmerek komposztálnak, amit aztán az üzemek melletti termőföldek talajjavítására használnak fel. A oldószereket és az alumíniumhulladékot zárt rendszerekben gyűjtik és hasznosítják újra.
A hermosillói egység a Ford 27. üzeme világszerte, ahol megvalósult a zéró hulladék-kibocsátás. A többi ilyen üzem közül tizenhárom Észak-Amerikában, hét Európában, öt a Csendes-óceáni régióban, három pedig Dél-Amerikában működik.
“Büszkék vagyunk dolgozóinkra és üzemvezetőinkre, és persze arra a munkára, amit a Mexikóban történő hulladék-kibocsátás felszámolása érdekében végeztek,” mondta el Luis Lara, a Ford Mexico Környezetminőségi Irodájának vezetője. “A jogszabályi követelményeket messze túlszárnyalva valódi példát mutatunk a környezetvédelmi kiválóságból.”
A vállalat környezeti hatásainak mérséklése
A Ford Fenntarthatósági Jelentése a vállalat ambiciózus célját is felvázolja, ami szerint 2025-re a Ford globális szinten 30 százalékkal csökkentené az egy jármű gyártásával járó CO2-kibocsátást. 2013-ról 2014-re ezt az emissziót több mint 2,4 százalékkal sikerült mérsékelni, és a vállalat tovább halad a hosszú távú cél felé vezető úton.
Emellett a Ford az utóbbi években globális vízfelhasználását is jelentős mértékben csökkentette. 2014-ben a 2009-es értékhez képest a gyártás már 30 százalékkal kevesebb vizet igényelt, így a vállalat a tervezettnél két évvel korábban érte el a kitűzött célt.
A 2011-2016-os időszakban a Ford globális szinten várhatóan 25 százalékkal csökkenti az egy jármű gyártására eső energiafelhasználást. 2000 óta a Ford több mint 300 millió dollárt költött világszerte üzemei energiahatékonyságának javítására.
A fenntartható forrásból származó alapanyagok melletti elkötelezettség jegyében a Ford bevezette a REPREVE szálak alkalmazását, ami több mint 5 millió műanyagpalack újrahasznosítását jelenti. A vállalat ezt a megújuló anyagot használja fel a vadonatúj, 2015-ös F-150 pickup modell gyártásához. Az F-150 a világ ötödik autója, amelyben megtalálható a REPREVE, amit a Ford – azóta is egyetlen autógyárként – 2012-ben kezdett el használni.
A Ford figyel a megatrendekre
A jelen mellett a Ford a jövőre is gondol, ezért igyekszik előre látni a jövőt, amit az alábbi megatrendek jellemeznek:
- Urbanizáció, zsúfoltság: Jelenleg 28 mega-város (vagyis 10 milliónál nagyobb lakosságú város) létezik. 2030-ra ez a szám várhatóan 41-re emelkedik. A meglévő infrastruktúra nem bír el annyi autót, amennyi majd az utakon lesz
- Bővülő középosztály: A Brookings Institution szerint 2030-ra a középosztály létszáma globális szinten meg duplázódik – 2 milliárdról 4 milliárdra. Sokan akarnak majd autóval járni, ami új kihívásokat hozhat
- Egészségügyi gondok, levegőminőség: Az Egészségügyi Világszervezet szerint a fejlődő országokban súlyos egészségügyi, illetve a levegő minőségével kapcsolatos gondokra lehet számítani – még az ellenintézkedések dacára is
- Változó fogyasztói szokások, az Y generáció (Millenáris nemzedék) prioritásai: Az 1980-as évek eleje és a 2000-es évek eleje között született generáció jelentősen befolyásolja majd a vállalatok termékeket érintő döntéseit
- Korlátozott természeti erőforrások: a vállalatok számára kihívás lesz újszerű megoldásokat találni az energia, a víz és a nyersanyagok növekvő felhasználása jelentette hatások kezelésére
A fenti kihívásokra reagálva hirdette meg a Ford idén az Intelligens Mobilitás tervet; a program számos globális kísérletének célja, hogy új szintre emelje a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan közlekedő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a ‘big data’ adatfeldolgozás világát.
“Jövőképünk a Fordnál az, hogy ismét megváltoztatjuk a világ mozgását és szemléletét” – nyilatkozta Ken Washington, a Ford kutatásért és fejlett tervezésért felelős alelnöke. “Egy évszázada Henry Ford is pontosan ezt tette, hogy a világ jobb hellyé válhasson – mi pedig hűek maradunk örökségéhez”.