A Ford idén egy PR alapú kampánnyal, a Ford Driving Skills for Life bevezető kommunikációjával került a short listre az EFFIE nemzetközi reklámhatékonysági verseny magyar mezőnyében.
Az Effie a marketing kommunikációs szakma világszerte elismert egyik legrangosabb versenye, amely díjazza a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját. 1968 óta az Effie a teljesítmény globális szimbólumává vált, ma már világszerte 51 országban rendezik meg a versenyt.
Az Effie elsősorban hatékonysági díj, az adott piacon bizonyított eredményeket vizsgálja és értékeli. Az Effie célja az olyan, sikeres, hatékony marketingkommunikációs aktivitások és megoldások elismerése, amelyek az adott piaci környezetben maximálisan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: bizonyítottan teljesítették, sőt meghaladták az eredetileg kitűzött, világosan meghatározott célokat. A pályázatok értékelése elsősorban a célokkal szembeni teljesítmény objektív bizonyítékain alapul.
Ebben a versenyben került a legjobbak közé idén a Ford társadalmi célú, Ford Driving Skills for Life eseménysorozatának bevezető kampánya, melyért a pénteken megrendezett gálán Finalist minősítést vehetett át a Ford kommunikációs csapata a Várkert Bazárban.
„Ez a díj azért rendkívül megtisztelő, mert a Driving Skills for Life eseménysorozat bevezetésére minimális budget állt rendelkezésünkre, ezért a bevezetés során a klasszikus PR eszközeit vegyítettük a célcsoportot leginkább megszólító influencerekkel való együttműködéssel.
Az eredmény pedig messze túlszárnyalta a várakozásainkat, hisz tavaly, már az első évben túljelentkezés volt az eseményre” – mondta el Györke Orsolya, a Ford PR igazgatója.
Hazánkban a 25 évesnél fiatalabbak közel 25%-a sérül meg vagy veszíti életét közlekedési balesetben, többnyire figyelmetlenség és a rutin hiánya miatt. Ford ezért döntött úgy tavaly, hogy hazánkban is bevezeti a 18-24 éves korosztálynak szóló ingyenes tréningprogramját, a Ford Driving Skills for Life.
Hasonló, autógyártó által szervezett első jogosítványát megszerzett célcsoport számára indított ingyenes vezetéstechnikai training program nincs a magyar piacon.
A mobilitás széleskörűvé válásával globális kitekintésben is igaz, hogy a fiatal felnőtt korosztályra a legnagyobb veszélyt a közúti balestek jelentik.
Évente a magyar fiatalok közel 14 %-a szenved autóbalesetet, többnyire figyelmetlenség és a rutin hiánya miatt. A fiatal járművezetők közlekedésének speciális kockázatai vannak. Gyakori közlekedésbiztonsági probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, alkoholos befolyásoltság, illetve a friss jogosítvánnyal rendelkező sofőröknél a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya.
A program alapvető célja, hogy olyan új tapasztalatokat és információkat adjon át a friss jogosítvánnyal vezető autósoknak, amiket nem kaphattak meg a gépjárművezető-képző alaptanfolyamokon. Az oktatás személyes és online formában történik, és a program teljes egészében ingyenes. A képzés a Ford Driving Skills for Life program keretében folyik, arra összpontosítva, hogy a fiatal autósok tapasztaltabbá váljanak, és megtanulják kezelni a vezetés közben felmerülő zavaró hatásokat.
A program első alkalommal 2017 őszén került megrendezésre, melynek meghirdetésére és a résztvevők toborzására minimális költségkeret és idő állt rendelkezésre. Az alapvetően earned média felületeket használó, „Jól vezetni cool!”* elnevezésű kommunikáció során a cél, hogy a Driving Skills for Life program két napján megfelelő számú résztvevő (320 fő) vegyen részt, 74%-kal felülteljesült. A program sikerén felbuzdulva a Ford idén is megrendezte a DSFL hétvégét, ismét teljes teltházas rendezvényekkel.
*A kampányt kivitelező ügynökségek a Mindshare és a Wunderman voltak.