Főoldal Hírek A Ford modellinvázójának köszönhetően tovább nőtt a márka európai piacrészesedése

A Ford modellinvázójának köszönhetően tovább nőtt a márka európai piacrészesedése

2014 alapvetően nem csak Magyarországon volt a Ford éve, ahol az autógyártó kimagasló, 12,3%-os piaci részesédéssel vézgzett első helyen a márkák versenyében.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_001

, mindezt úgy, hogy mintety 1,16 millió járművet értékesítve 7,3%-al növelte értékesítéseit az előző évhez képest. Ennek eredményeként 2014-ben a Ford volt Európa második legnagyobb darabszámban értékesített márkája. A legnagyobb sikert a márka Magyarországhoz hasonlóan európai szinten is a haszongépjárművek területén érte el: míg idehaza 16,1%-al a piacvezető szerepet is megszerezte a vállalat, Európában 11,4%-os részesedést ért el a haszongépjármű piacon, ami 1997 óta, azaz kövel húsz éve a vállalat által elért legjobb eredmény Európában. Ráadásul, a haszongépjármű porfólió teljes megújításának tavalyi befejezését követően idén a személyautók tekintetében várhatóak rendkívül fontos újdonságok a márka háza tájáról, így a Ford vásárlók 2015-ben is izgalmas év elé néznek.

A márka új modelljei és haszongépjárművei iránti erős keresletnek köszönhetően a Ford Európa 2014-ben sikeresen növelte értékesítését és piaci részesedését. 2014-ben a Ford összesen 1,16 millió járművet adott el 20 hagyományos európai piacán; ez 7,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év eredményéhez képest. A Ford összesített piaci részesedése 0,2 százalékponttal 8,0 százalékra emelkedett, ami 2011 óta a legmagasabb szintet jelenti. 2014-ben továbbra is a Ford volt Európa második legnagyobb darabszámban értékesített márkája. A 2014-ben eladott Fordok több mint fele vadonatúj vagy jelentős mértékben felfrissített modell volt; ez egybecseng a vállalat 2012-ben bejelentett szándékával, amely szerint egyre több új modellt vezet be Európában. A Ford 2013 óta 21 százalékkal növelte haszongépjárművei értékesítését (227.000 darabra), ami a teljes egészében megújított és kibővített Transit-modellcsaládnak köszönhető. Ennek eredményeképpen a Ford teljes évre vetített CV-piaci részesedése 1,4 százalékponttal, 11,4 százalékra nőtt, ami 1997 óta a legmagasabb értéket jelenti.

“2014-ben új termékeink és technológiáink tökéletes összhangban voltak vásárlóink elvárásaival, s ez egész évben komoly lendületet adott nekünk.” – mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „2015-ben már az év elejétől élvezhetjük az új Focus és az új Mondeo jelentette előnyt, amit tovább fokoz majd több fontos új modell, többek közt az S-MAX, a C-MAX és a vadonatúj Mustang megjelenése.”

A Ford nagy figyelmet szentel a magán- és flottavásárlók egyre növekvő körének, s ez továbbra is pozitív irányban befolyásolja a márka megítélését és az autók maradványértékét. A Ford értékesítései a kiskereskedelmi és flottaszektorban 74 százalékát tették ki a 2014-ben eladott személyautóknak; ez az eredmény egy százalékpontos javulást mutat az elmúlt évhez képest, és három százalékponttal jobb az iparági átlagnál.

Az egyes modellek

A vásárlók a Ford teljes termékpalettája iránt erős érdeklődést mutattak. A Fiesta – a Ford legkelendőbb modellje – több mint 5 százalékkal nagyobb mennyiségben fogyott. A Fiesta jó úton jár afelé, hogy már a harmadik egymást követő évben elnyerje Európa legnagyobb darabszámban eladott kisautójának címét. A Kuga SUV értékesítése 31 százalékkal ugrott meg, vagyis a modell az első generáció 2008-as bevezetése óta a legjobb évét zárta. A Transit haszongépjármű-család (vagyis a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és a Transit Courier) 2008 óta a legjobb éves értékesítési eredményt produkálta, s a Ranger is a legjobb éves szintű értékesítési eredményt érte el a típus 1998-as európai bevezetése óta. A Ranger eladásai 2014-ben 39 százalékkal nőttek. A Ford decemberben 85.500 darab járművet értékesített*, vagyis 10,1 százalékkal többet, mint 2013 decemberében, túlszárnyalva ezzel az iparág 3,5 százalékos növekedési átlagát. A márka decemberi piaci részesedése 7,5 százalék volt, vagyis 0,5 százalékponttal magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Kitekintés a 2015-ös évre

A Ford megerősítette, hogy 2015 közepén megkezdődik a vadonatúj, hétüléses Ford Galaxy forgalmazása. Ugyancsak ebben az éven érkezik a vadonatúj S-MAX, a C‑MAX, a Grand C-MAX, a C-MAX Energi plug-in hibrid, a Focus ST és a dízelmotoros Focus ST, valamint a Mustang, emellett pedig felfrissített változatban kerül a márkakereskedésekbe az EcoSport, a Ranger, a Transit Connect és a Tourneo Connect. A vadonatúj Edge SUV gyártása a 2015-ös év későbbi szakaszában kezdődik.