Vajon ki ne látott volna már olyan videót a neten, amelyen mások parkolási bakijain mosolyoghatunk?
Legyünk őszinték, a legtöbbünkkel legalább egyszer előfordult már olyan parkolási helyzet, amelyről hasonló videó készülhetett volna… A Ford az elmúlt években számos alkalommal hazánkban is bizonyította, hogy a társadalmi felelősségvállalás a vállalat filózófiájának szerves része, és nincs ez másként most sem: az autógyártó nem mindennapi módon köti össze egy forradalmi technológia, az immáron merőleges parkolásra is képes, valamennyi parkolási rémálmunkra választ adó aktív parkolóasszisztens magyarországi bemutatását a jótékonysággal.
Több európai felmérés szerint a legtöbb autós számára a vezetés során a parkolás jár a legnagyobb stresszfaktorral: a párhuzamos parkolás jellemzően a megkérdezettek több, mint harmadának nem sikerül elsőre, de a merőleges parkolás sem okoz sokkal kevesebb nehézséget legtöbbünk számára, különösen ha tudjuk, a hátunk mögött türelmetlen autóstársaink várják, hogy végre tovább haladhassanak. Ki ne járt volna már úgy, hogy nem egyenesen, vagy éppen a szomszéd autóhoz túl közel állt meg, és vagy neki, vagy az anyósülésen ülőnek szinte lehetetlen küldetésnek bizonyult a kiszállás análkül, hogy rányissa az ajtót a szomszéd autóra? Ez utóbbira ugyan praktikus és okos megoldást kínál a Ford az ajtó élvédő formájában, ez azonban csak a horpadásoktól óv meg, nagyobb hely nem lesz tőle az autó mellett. Éppen ezért volt hatalmas siker, amikor a Ford C-Max-ban bemutatkozott az azóta már a legtöbb Ford személyautóban elérhető aktív parkolóasszisztens, amelynek most a Ford Focus-ban kipróbálható továbbfejlesztett változata nem csak a párhuzamos, hanem a merőleges parkolás esetén is leveszi rólunk a parkolás terhét, megelőzve azt, hogy a Ford Magyarország Facebook oldalán a napokban bemutatott vicces videókhoz hasonló felvétel készüljön rólunk.
A továbbfejlesztett parkolóasszisztens valóban olyan technológia, amitől, amikor kipróbálja, még a legtöbb sokat látott autósnak is leesik az álla. Ezt a forradalmi, jövőbemutató technológiát szeretné a Ford minél több embernek bemutatni úgy idehaza, hogy mindezt összeköti a márkára jellemző jótékonysággal: március 16. és 21. között a megmozdulásban részt vevő magyarországi Ford márkakereskedésben várják azokat, akik kipróbálnák a lenyűgöző technológiát, ráadásul az adott márkakereskedés minden egyes tesztparkolás után 100 Ft-tal támogat egy helyi alapítványt. Arról, hogy az immáron az új Focus-ban is elérhető futurisztikus technológiára kiváncsiak hol ismerkedhetnek meg az aktív parkolóasszisztenssel, illetve, hogy az adott márkakereskedés melyik helyi alapítványt támogatja, itt található részletes tájékoztatás.
„Az volt a tapasztalatunk, hogy amikor először bemutattuk az aktív parkolóasszisztens korábbi verzióját, a TV hirdetés hatalmas felbolydulást keltett. Rengetegen kételkedtek és szerették volna élőben látni, próbára tenni hogyan is működik ez a rendszer valójában.” – árulja el Oláh Viktória, a Ford regionális marketing kommunikációs igazgatója.
„Innen jött a gondolat, hogy a technológia a párhuzamos parkolás mellett immár a merőleges parkolásra is képes továbbfejlesztett verziójának bemutatására egy egész hetet dedikáljunk, amikor az ország valamennyi Ford márkakereskedésében kipróbálható a rendszer, ráadásul úgy, hogy az ügyfelek minden egyes tesztparkolással egy jellemzően helyi jótékony ügyet támogatnak, nem beszélve arról, hogy egy szerencsés tesztparkoló egy, az aktív parkolóasszisztenssel szerelt vadonatúj Ford Focus-t is megnyerhet.” – avat be a marketing igazgató.
„Nem ez az első alkalom amikor egy új modellünk, avagy technológiánk bemutatását összekötjük egy jótékony célú megmozdulással. Jelen koncepció különlegessége ugyanakkor abban rejlik, hogy egy országos jelentőségű jótékony szervezet helyett valamennyi márkakereskedőnk a maga által eddig is támogatott szervezet munkáját segíti. A jövő héten a márkakereskedéseinkbe látogató, és az aktív parkoló asszisztenst próbára tevő ügyfeleink így nem csupán egy különleges élménnyel lesznek gazdagabbak, hanem egy jó ügyet is előre mozdíthatnak.” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.