Site icon AutóAddikt

A Ford Pro forradalmasítja az egytonnás áruszállítók produktivitását a vadonatúj Transit Custom modellel

A Ford Pro a teljes európai piacon bevezeti a vadonatúj Transit Custom haszonjárművet, amely a termelékenység új szintjét kínálja a kis- és középvállalkozások számára.

Azok a vásárlók, akik megrendelik Európa legnagyobb darabszámban értékesített egytonnás áruszállítójánakúj változatát, számíthatnak a Ford Pro teljes szoftveres digitális ökoszisztémájára és szolgáltatásaira, amelyek segítségével csökkenthetik autóik üzemeltetési költségeit, hatékonyabban végezhetik munkájukat, és egyszerűsíthetik a feladatok szervezését.

A Ford mérnökei vadonatúj padlólemezt fejlesztettek ki, amit arra terveztek, hogy a jármű több hasznos terhet szállíthasson, könnyebb legyen a ki- és berakodás, és a sofőr kényelmesebb munkakörnyezetben dolgozhasson, miközben egy kimagasló teljesítményű és kiválóan irányítható autót vezet. A padlólemez modern kialakítása lehetővé teszi a hatékony hajtásláncok – köztük a plug-in hibrid hajtás– alkalmazását, illetve a Transit Custom kínálatában most először megjelenő összkerékhajtás beépítését, méghozzá úgy, hogy mindez nem rabol helyet a rakodótérből.4

Az új Transit Custom3 a felhasználók visszajelzései alapján számos olyan, a szegmensben elsőként elérhető funkciót és digitális élményt kínál, amelyek maximális produktivitást biztosítanak munkavégzés közben: ilyen például az innovatív, billenthető kormánykerék, az értékes időt megtakarító Fuvarsegéd, az átépítéseket megkönnyítő Upfit Integrációs Rendszer, az új Ajtónyitási Figyelmeztetés biztonsági technológia, valamint a sokoldalúan használható MultiCab karosszéria-kivitel.

A Transit Custom eddigi legütőképesebb kínálatát mindemellett az elektromos hajtású E-Transit Custom4 is kiegészíti, amely rendkívüli módon leegyszerűsíti, hogy a kisvállalkozások átálljanak az elektromos járművek használatára.

“A vadonatúj Transit Customnak magas szintet kell meglépnie, hiszen a modell már tavaly is az Egyesült Királyság legnagyobb darabszámban értékesített járműve volt, ezért mindent megtettünk, hogy még ezt is felülmúlhassuk,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója. “Az új generációs Transit Custom vadonatúj szerkezete, hálózatba kapcsolt ökoszisztémája és innovatív felhasználói élménye új szintre emeli ügyfeleink termelékenységét a konnektív járművek új korszakában.”

A felhasználók igényeit szem előtt tartó kialakításával és a Ford Pro digitális ökoszisztémájának támogatásával a vadonatúj Transit Custom egészen átformálja azt a képet, hogy mit várhatnak el egy haszonjárműtől a kis és közepes vállalkozások, amelyek egyébként az európai vállalatok 99 százalékát teszik ki, és 768 milliárd euróval járulnak hozzáEurópa gazdaságához.

Az EcoBlue dízelmotorral hajtott Transit Custom modellek gyártása már megkezdődött, és az első ilyen járműveket 2023. negyedik negyedévében vehetik át a vásárlók. Mostantól a teljes modellkínálat megrendelhető, köztük a plug-in hibrid változat is, 2024. tavaszi átadással, míg az elektromos hajtású E‑Transit Custom változatok kiszállítása várhatóan 2024. nyarán kezdődik.

A szegmensben elsőként kínált funkciók páratlan felhasználói élményt biztosítanak

Mielőtt a Ford mérnökei elkezdték felvázolni a vadonatúj Transit Customot, a vállalat D-Ford emberközpontú tervezőlaboratóriuma éveket töltött azzal, hogy felmérje, mik az üzleti felhasználók valódi igényei, mit hiányolnak az autókból, és ezek alapján innovatív megoldásokat javasoljon, amelyek segítségével növelhető a jármű produktivitása.

Tökéletes példa erre, hogy a kisvállalkozók gyakran irodaként és étkezőként is használják az utaskabint. Ezért a Mobil Irodaopciós csomagban kínált új, innovatív billenthető kormánykerék ergonomikus állvánnyá alakítható a tabletek és laptopok használatához, illetve sík asztallá, amin kényelmesebb írni vagy ebédelni.

A kézbesítést végző sofőrök naponta akár 200 címre is kimehetnek és 500 tételt kézbesíthetnek, vagyis a munkájukban minden perc számít. A 2024. októberétől rendelhető Fuvarsegédsegít egyszerűsíteni az apró, időrabló műveleteket, amelyeket a sofőr ilyenkor mindig elvégez a biztonság, a vagyonvédelem és a nyugalom érdekében. A bekapcsolt Fuvarsegéd akkor aktiválódik, amikor a vezető parkoló állásba kapcsolja a sebességváltót. A Transit Custom ekkor automatikusan bekapcsolja a vészvillogót, és bezár minden nyitott ablakot, mihelyt a vezető elhagyja a járművet. Visszatérve a sofőr a kulcs használata nélkül szállhat be és indíthatja el az autót; ezután a vészvillogók kikapcsolnak, és az ablakok visszaállnak korábbi helyzetükbe.

A zsúfolt városi környezetben dolgozó sofőrök jó hasznát veszik majd a Ford Pro új AjtónyitásiFigyelmeztetéstechnológiájának, amit a vállalat az új Transit Custom modellel vezet be haszonjármű-kínálatában. Ez az intelligens funkció figyelmezteti a sofőrt a közeledő kerékpárosokra, így segít elkerülni a ‘rányitásos’ baleseteket, amikor az utas kinyitja az ajtót, miközben egy biciklis halad el az autó mellett.

Az Európában eladott Transit modellek felét valamilyen módon átépítik vásárlóik, és sok ilyen átalakításhoz kiegészítő kezelőszerveket és kijelzőket kell beszerelni az autóba. A Ford Pro egyedülálló Upfit Integrációs Rendszerével az átalakítást végző cégek egyszerűen összekapcsolhatják az utólag beépített berendezéseket a Transit Custom elektromos rendszerével és az (alapáras) utastéri érintőképernyővel6. Ezáltal szükségtelenné válik az utasfülke módosítása, a kezelőszervek újravezetékezése, vagyis az átépítés gyorsabban és hatékonyabban elvégezhető, az átalakítás pedig megbízhatóbb és biztonságosabb lesz.

A vadonatúj Transit Custom fejlesztése során a Ford felismerte, hogy sok felhasználó úgy szeretne négy vagy öt embert szállítani, hogy közben hosszú vagy terjedelmes, esetleg koszos tárgyakat is szeretnének berakni az elkülönített raktérbe. A szegmensben egyedülálló MultiCab karosszériaváltozat egy L-alakú kompozit rekeszfallal oldja meg ezt a problémát, így a két kárpitozott üléssel kialakított hátsó üléssor mellett is rendelkezésre áll egy teljes hosszúságú rakodótér.

Új padlólemez: a produktivitás új szintje

A Transit Custom tovább javított produktivitásának egyik alapeleme a vadonatúj padlólemez, amit az optimális hasznos teherbírás, a könnyű ki- és berakodás, illetve a sokféle hajtáslánc befogadásának szempontjai szerint alakítottak ki. Az új tervezésű szerkezet merevebb és 100 kilogrammal könnyebb lett, mint a korábbi modellgenerációban, tengelytávolsága pedig (modellváltozattól függően) akár 200 milliméterrel is hosszabb lett az optimális szállító képesség érdekében.

Az üzemanyag-fogyasztást hatásosan csökkenti, hogy az új modell karosszériáját átfogó áramlástani szimulációkkal alakították ki, ami a kisebb homlokfelülettel együtt akár 13 százalékkal alacsonyabb CdA-értéket eredményez, mint a most kifutó változat esetében.A felépítmény optimalizálásával sikerült 2 méter alatt tartani a jármű magasságát, ezért a sofőrök könnyebben behajthatnak a magasságkorlátozással védett helyekre, például a többszintes parkolóházakba, garázsokba vagy a föld alatti rakodóterületekre.

A kategória legtágasabb oldalsó ajtónyílásának köszönhetően könnyebbé vált a rakodás, az ajtó új, integrált fellépőjével pedig még egyszerűbb bejutni a raktérbe. Opcióként motoros mozgatású, kézhasználat nélkül működtethető oldalsó tolóajtó is rendelhető, ami szintén a sofőrök munkáját segíti. A futómű és a karosszéria optimális kialakításával alacsonyabbra került a raktérpadló, ami nemcsak a rakomány mozgatását, hanem az utasfülkébe való ki- és beszállást is egyszerűbbé teszi.

A Transit Custom dobozos áruszállító kivitelében a raktér befogadó képessége (standard tetőmagasság esetében) 5,8 – 6,8 m3, a rakomány súlya elérheti az 1350 kg-ot8, hosszúsága pedig a 3450 mm-t (kihasználva az első utasülés alatti rekeszfal-nyílást). A jármű duplakabinos áruszállító és személyszállító változatokban is kapható, és mindegyik variáns megrendelhető hosszú és rövid tengelytávolsággal. Ráfutófékes utánfutóval a legnagyobb vontatható tömeg 2800 kg9, és a vásárlók behajtható vonóhorgot is rendelhetnek az autóhoz.

A nagyobb E-Transithoz hasonlóan az összes E-Transit Custom is ferde hosszlengőkaros független hátsó felfüggesztést kapott, ami nemcsak a raktérpadló alacsonyabb kialakítását tette lehetővé, hanem precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is biztosít. Az első kerekek és rugóstagok is előbbre kerültek, így a kabin könnyebben átjárható keresztirányban, emellett pedig az első üléssorban nagyobb lett a lábtér, és rövidebb lett az orr-rész túlnyúlása, vagyis az autóval magabiztosabban lehet parkolni és manőverezni.

A Transit Custom vezetéssegítő rendszereinek kínálatamost olyan fejlett technológiákkal bővül, mint a Keresztirányú Forgalom Asszisztens, a Tolatási Fékasszisztens, a 360 fokos kamerarendszer, valamint a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika, amivel az automata sebességváltós modellek még az araszoló városi forgalomban is a gázpedál használata nélkül vezethetők.

Kedvezőbb rendelkezésre állási idő, alacsonyabb szerviz- és üzemeltetési költségek

Az összes új Transit Custom teljesen integrálható a Ford Pro platformba, ahol olyan szoftveres és csatlakoztatott szolgáltatások állnak rendelkezésre, mint a Ford Pro Telematika10 flottakezelési eszközei és a FordPass Pro app11, valamint a FORDLiivehálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer.

Az egy éven át ingyenesen használható Ford Pro Telematika révén a Transit Custom tulajdonosai folyamatosan figyelemmel követhetik a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát. A rendszer segítségével az üzemanyag- és karbantartási költségek is csökkenthetők, mivel az üzemeltető hangüzenetekkel figyelmeztetheti a sofőrt, ha azt tapasztalja, hogy indokolatlanul sokáig áll valahol, túl keményen fékez/gyorsít, vagy nem használja a biztonsági övet. A Telematika emellett valós idejű biztonsági riasztást küld a tulajdonosnak, ha úgy érzékeli, hogy a járművet ellopták, engedély nélkül használják, vagy az előre beállított munkaidőn kívül közlekednek vele.

A FordPass Pro alkalmazásnak köszönhetően a kisvállalkozásoknak nincs szükségük flottakezelő alkalmazottra. Az ingyenes okostelefon-appal a felhasználók távolról zárhatják-nyithatják a járművet, ellenőrizhetik annak helyzetét, nyomon követhetik az üzemanyag-fogyasztást, és járműállapot-jelentéseket kaphatnak a folyadékszintről, a gumiabroncsok nyomásáról, az olaj élettartamáról és a fékek állapotáról, hogy megelőzzék a költséges meghibásodásokat.

Az 5G modem aktiválása és a Ford Pro Software csomagba való regisztráció után, az ügyfelek rendelkezésére áll a FORDLiive rendszer. Az előzetes számítások szerint a FORDLiive akár 60 százalékkal is csökkentheti az állásidőt12, és a rendszer 2022-ben több mint 300.000 nappal növelte meg a járművek üzemidejét Európában, mintegy 138 millió eurót takarítva meg ezzel tulajdonosaiknak.

Az autóban több mint 30 különálló modul fogadja az 5G modemen13 keresztül érkező Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, amelyek javítják a jármű teljesítményét, új, minőségi fejlesztéseket telepítenek, frissítik a már meglévő funkciókat, vagy éppen vadonatúj funkciókkal és képességekkel gyarapítják az autó szolgáltatásait. A legtöbb update két percnél is kevesebb időt vesz igénybe, és a frissítés ütemezhető, hogy elkerülhető legyen a fölösleges állásidő.

High-tech utastér, konnektivitás, digitális élmények

A Ford Pro minden vállalkozás számára megkönnyíti, hogy átlépjen az új, hálózatba kapcsolt világba: A Transit Custom alaptartozéka a 13 colos, fekvő pozícióban beépített érintőképernyő(ami a könnyű használhatóság érdekében jobban a vezető felé fordul), a Ford fejlett SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez pedig egy beépített modem csatlakozik, a Ford Pro szolgáltatások szupergyors konnektivitása érdekében. A modern cocpitet egy 12 colos digitális műszeregység-kijelző egészíti ki.

A Transit Custom gyári tartozéka az Alexa Built-inrendszer, ami a 13 colos érintőképernyőn14 keresztül használható. Ez a személyes használatra szánt mesterséges intelligencia segít a sofőrnek kapcsolatban maradni a külvilággal, megszervezni a munkát, valamint kellemesebbé és produktívabbá tenni az autóban töltött időt. Az Alexa Built-in felhasználói egyszerű, szóbeli utasításokkal szervezhetnek meg találkozókat, használhatják a navigációt, felhívhatják az irodát, új tételeket adhatnak a bevásárló listájukhoz, sőt akár az Amazon.com oldalról is vásárolhatnak.

A Ford mérnökei nemcsak digitális innovációkkal, hanem ergonomikus megoldásokkal is javították a Transit Custom komfortját, tudva, hogy a sofőrök gyakran hosszú időt töltenek az utaskabinban. Az új padlólemez miatt személyautósabb lett a vezető üléshelyzete, míg a műszerfalra épített váltókarnak (automata sebességváltós modellek esetén), az elektronikus kéziféknek és a lapított karimájú kormánykeréknek köszönhetően, keresztirányban nagyon könnyű mozogni a kabinban.

További teret szabadít fel az a megoldás, hogy az utasoldali frontlégzsákot – a szegmensben elsőként – a műszerfal helyett a tetőbe szerelték. A légzsák eddigi helyén egy rekeszt alakítottak ki, amelyben elfér egy laptop vagy egy A4-es dosszié, ráadásul így a vezetőhöz közelebb is felszerelhetők a különféle elektronikus készülékek, az iparági szabványnak számító AMPS rögzítő elemekkel

Üzemanyag-takarékos hajtásláncok széles kínálata

A vásárlók megrendelhetik a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotorok 110, 136, 150 vagy 170 lóerős változatát3, amelyeknek üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása közel hat százalékkal alacsonyabb, mint a kifutó modellé volt.A hatfokozatú manuális sebességváltó alapfelszerelés, de opcióként elérhető egy modern, rendkívül hatékony nyolcfokozatú automata sebességváltó is, amivel a Transit Custom vontató kapacitása eléri a 2800 kilogrammot9; ez az egység a 136 és 170 lóerős blokkokhoz kérhető.

Az automata sebességváltós Transit Custom egy újonnan bevezetett, intelligens összkerékhajtású rendszerrel is megrendelhető, amely egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóval, intelligensen osztja el a vonóerőt a két tengely közt, kevesebb mint 20 ezredmásodperc alatt változtatva meg a hajtás módját. A jobb tapadásra, de manuális sebességváltóra vágyó vásárlók, mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművel is párosíthatják a 136 és 150 lóerős EcoBlue erőforrásokat.

A vadonatúj Transit Custom Plug-In Hybrid hajtáslánca hatásosan kombinálja a 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor és a 11,8 kWh (valós) teljesítményű akkumulátor erejét; a 232 LE kombinált teljesítményű hajtás, 56 km tisztán elektromos autózást2 biztosít, illetve 2,3 kW elektromosságot a szerszámok működtetéséhez, a Pro Power Onboard rendszeren keresztül. Az új hajtáslánc hasonló a Ford Kuga Plug-In Hybrid (Európa legnagyobb darabszámban eladott PHEV modellje 2021-ben és 2022-ben16) rendszeréhez, és a felhasználók számíthatnak a Ford Pro Charging teljes körű megoldásaira az otthoni, telephelyi és közterületi feltöltéseknél.

Az összes hajtáslánc működése, illetve a jármű teljesítmény-leadása és üzemanyag-fogyasztása, hozzáigazítható az adott közlekedési helyzethez a Választható Üzemmódokkal5, amelyek közt olyan, a produktivitást növelő beállítások is szerepelnek, mint az Eco vagy a Vontatás.

Az eddigi legszélesebb termékkínálat

Szállítási igényeik ismeretében a vásárlók az L1 és L2 karosszéria-hosszúságok, illetve a 280-as, 300-as vagy 320-as megengedett össztömeg-opciók közül választhatnak a különféle felépítmény-változatok kínálatából:

A Transit Custom sokféle modellváltozatban kapható:

A sokféle karosszériaváltozatnak, megengedett össztömegnek, hosszúságnak és felszereltségi szintnek köszönhetően, a Ford minden idők legsokoldalúbb Transit Custom-kínálatát nyújtja európai vásárlóinak.

Exit mobile version