A Goodyear hivatalos abroncsszállítóként speciális abroncsot fejleszt ki, a Pure ETCR, azaz az első, csak elektromos autókat felvonultató, számos világmárka részvételével megrendezett túraautó-bajnokság indulói számára. A vállalat egy termékben egyesíti a vállalat legmodernebb elektromos autókra készült abroncsait és az új, ultranagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsalád abroncsai esetében alkalmazott innovatív technológiákat. Az abroncsok végleges műszaki adatait tavasszal hozzák nyilvánosságra az első Pure ETCR futam előtt.
Az extrém terhelésre tervezett abroncsnál egy már bevált, versenycélra fejlesztett szerkezeti kialakítást alkalmaznak, azonban olyan futófelülettel, amelynek révén a Pure ETCR versenyzők száraz és nedves pályán egyaránt használhatják gumijukat. A megoldás előnye, hogy csökken az egy-egy versenyhez szükséges abroncsok száma, vagyis teljesül a Goodyear és a Pure ETCR közös célkitűzése: fenntartható megoldásokat biztosítanak a jövő motorsport versenyeihez és a mindennapi közlekedéshez.
Ahogyan azt Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője megfogalmazta: „A Goodyear élen jár az elektromos autók abroncsainak fejlesztésében. Az európai autóipar számára előállított első szerelésű abroncsaink fele elektromos és hibrid járművekre készül. Komoly tapasztalatokkal vágunk bele az ETCR-be, hiszen már számos abroncsot fejlesztettünk elektromos autókhoz. A nagy teljesítményű elektromos járművek teljesen más követelményeket támasztanak, mint benzines vagy dízelmotoros társaik: nehezebbek, nyomatékuk pedig nagyobb, ráadásul azonnal rendelkezésre áll. A Goodyear a hatótávolság és hatékonyság növelése érdekében kifejlesztette azt az abroncsot, amely képes mindezzel megbirkózni, ráadásul kiváló tapadást, húzóerőt biztosít és a gördülési ellenállása is alacsony.”
A Pure ETCR bajnokság szervezője a 2020-as WTCR – FIA túraautó-világkupát is lebonyolító Eurosport Events (a Goodyear lesz 2020-ban ez utóbbi hivatalos abroncsbeszállítója is). A bajnokságon nagy teljesítményű szériaautók indulnak, amelyek a világ számos gyártóját képviselik.
A bajnokság rendhagyó módon zajlik: az autók több rövid szakaszon versenyeznek egymással egészen a döntőig, ami az abroncsoktól azonnal fokozott teljesítményt követel. A Goodyear ezért arra koncentrál, hogy abroncsai megfelelő gyorsasággal érjék el a szükséges hőmérsékletet, és bírják a fokozott igénybevételt az egész verseny során. Mindez azt jelenti, hogy a versenyzők gyakorlatilag az indulás pillanatában maximális teljesítményre kapcsolhatnak.
François Ribeiro, az Eurosport Events elnöke és a Pure ETCR népszerűsítője elégedettségének adott hangot: „Nagy örömmel üdvözöljük a Goodyeart a Pure ETCR alapító partnerei között! A Goodyear komoly versenytapasztalattal rendelkezik, minden terméke kiválóan teljesít, és a vállalat élen jár az innovációban is. Úgy gondolom, megtaláltuk a tökéletes partnert az új, modern elektromos autók első komoly bajnokságához. Ez a lehetőség, amelytől komoly sikereket várunk kiválóan kiegészíti a Goodyearrel a WTCR-szériában kialakított együttműködést. A Goodyear speciálisan a Pure ETCR-re fejlesztett, minden időjárási körülmények között kiváló teljesítményt nyújtó abroncsaiból kevesebbre van szükség, így fenntarthatósági célkitűzéseink is maximálisan teljesülnek. Biztosak vagyunk benne, hogy a vállalat első osztályú partnerünk lesz a Pure ETCR műszaki és marketingfeladatainak elvégzésében, a bajnokság pedig remek helyszínt biztosít a versenyek világába visszatérő Goodyear #backtoracing kampányának.”