Főoldal Hírek A Kia csatlakozik az Elektromos Küldetéshez

A Kia csatlakozik az Elektromos Küldetéshez

A Kia Motors Europe csatlakozik az ‘Elektromos Küldetéshez’ amely során az autóipari kutató-tanácsadó céggel, a World Shopperrel együttműködve Észak-Európa legfejlettebb elektromos autó piacait járja be.

A World Shopper autóipari kutató csapata február 13-án indult el Frankfurtból, a Kia európai központjából egy elektromos hajtású Kia e-Niro modellel. Az Elektromos Küldetés résztvevői a rákövetkező tíz napban olyan városokat és településeket látogatnak meg Észak-Európában, amelyek hatással vannak az elektromos autózás jövőjére. A túra során az e-Niróval több mint 4000 kilométert tesznek meg, Németországon, Hollandián, Dánián, Svédországon és Norvégián keresztül.

A World Shopper iparági elemzői minden országban tárgyalnak majd a terület fő üzleti szereplőivel, önkormányzati vezetőkkel, tanácsadókkal és üzletemberekkel is, hogy egyedi és első kézből származó információkat gyűjtsenek az elektromos autózás európai trendjeiről. A kutatók vásárlókkal is találkoznak, megvizsgálják plug-in járművekhez kapcsolódó attitűdjüket. Felmérik az elérhető töltőhálózatot illetve azt is, hogy milyen lépésekkel lehetne segíteni az elektromos és hibrid autók európai terjedését.

Az Elektromos Küldetés kutatásának kvalitatív eredményeit a Kia a közösségi média felületein és egy tanulmányban is közzéteszi, és bemutatják majd 2019 márciusában a Genfi Autószalonon is. A jelentés szórakoztató, élvezetes, mindenki számára elérhető formában nyújt jövőbe mutató információkat, ugyanakkor képessé is teszi a Kiát, hogy a vásárlók igényeinek legmegfelelőbb elektromos autókat gyárthassa és fejleszthesse.

Ricardo Oliveira, a World Shopper alapítója elmondta: “mivel a külső környezet támogatja a plug-in autók terjedését, egyre több autós veszi számításba az alternatív hajtású modelleket. Azonban az elektromos autók tömeges elterjedését még mindig gátolja néhány tévképzet. Az Elektromos Küldetés segít megmutatni, hogy a különböző országok és régiók hogyan kezelik ezeket a kérdéseket és abban is, hogy lássuk, mit kell még tenni, hogy egyre több autóst győzzünk meg a plug-in autózás előnyeiről. A Kia e-Niro tökéletes társ ezen az úton, hiszen már eddig is nagyon sokat tett azért, hogy eloszlassa az elektromos autókhoz kötődődő negatív érzéseket”.

Artur Martins, a Kia Motors Europe marketing és termékfejlesztési alelnöke elmondta, hogy “a Kia e-Niro segít ledönteni azokat a képzelt akadályokat, amelyek az elektromos közlekedéshez kötődnek. A károsanyag kibocsátás nélküli, nagy hatótávú, stílusos, praktikus crossoverrel az a cél, hogy az autósok ne csak gondolkodjanak az elektromos autózáson, hanem kezdjék is el vezetni ezeket a modelleket. A Kia együttműködése a World Shopperrel segíti erőfeszítéseinket, hogy bátorítsuk a fogyasztókat az elektromos váltásra. Arra használjuk majd a kutatás eredményeit, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat a lehető legjobban a változó fogyasztói igényekhez igazítsuk. Reméljük, hogy az Elektromos Küldetés a helyi önkormányzatoknak is értékes információkat nyújt majd ahhoz, hogy segíthessék az elektromos autózás terjedését”.

Kia e-Niro már Európában is; zéró kibocsátás, 455 kilométeres hatótáv

A Kia első tisztán elektromos crossovere, az e-Niro 455 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel, s ez az érték városi használatban akár 615 km-re is nőhet. Az egyes európai piacokon már elérhető új Kia e-Niro így károsanyag kibocsátás nélkül nagyobb hatótávot kínál, mint a legtöbb hagyományos hajtású és elektromos autó (és mint sok, nagyságrendekkel drágább elektromos modell). Egyedi kombinációja stílusnak és praktikumnak, és természetesen jár hozzá az egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es Kia garancia, amely az akkumulátorra és a motorra is érvényes.

Az e-Niro kapható nagy hatótávú, nagy teljesítményű 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorral és 39,2 kWh-s kisebbel is, amely 289 km-es hatótávot kínál egy feltöltéssel. 100 kW-os gyorstöltővel a 64 kWh-s akku mindössze 42 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra.

Az új e-Niro a már meglévő hibrid és plug-in hibrid Niro modellekhez csatlakozik a kínálatban, amelyekből 2016-os bevezetésük óta már több mint 250 000 darabot értékesítettek világszerte, Európában pedig több mint 90 000 darabot adtak el.