Korábban mutattuk, hogy jártunk projektautónk, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 dashboard szemüvegtartó- és kesztyűtartó zárbetétjének kiszerelésekor. A darabokra hullott alkatrészt a Kulcslyuk Zárszaküzlet és Szerviz nagyjából negyed óra alatt életre keltette.
Szerencsénk volt, ugyanis a darabjaira szétesett zárbetét mindegyik, összesen 5 darab lamellája megvolt, viszont az apró rugókat elvesztettük. Ez sem okozott gondot a Kulcslyuk szakembereinek, ugyanis rögvest átlátták a hibát, és neki is láttak egyenként berakosgatni az üres betétbe a fémlapkákat.
Miután megtörtént az „újrakódolás”, az autó indítókulcsa értelemszerűen a zárbetétben maradt – ezúttal óvatosabban jártunk el mi is, és ügyeltünk arra, hogy a kulcsot idő előtt ne húzzuk ki, megelőzvén egy újabb kellemetlen nüanszot.
Innentől fogva sima volt az ügy, a zárbetétet visszaillesztettük a helyére, úgy, hogy a pozíció zárt állapotban maradjon. Így apró kattanás után a rögzítőmechanizmus is összezárt, majd a kulcs elfordításával újra nyitható-zárható lett a W140-es szemüvegtartója, kesztyűtartója.
Természetesen a zárbetét, illetve maga a tartókeret visszaszerelése előtt a szemüvegtartó modulját kellett pozícióba állítani, figyelve arra, hogy a felfogató csavarok aljzatinak fémlapkái is megfelelő szögben álljanak; ellenkező esetben a csavarok ferdén rögzíthetők, így elforognak, mintha szakadás lenne a menetekben.
Némi állítgatás után a hézagok is stimmeltek, s végre minden visszaállít az eredeti állapotba. A Parktronic PTS/PDC műszerfali visszajelzők az első fronton kifogástalanul működnek – ami miatt az egész középső rész lebontási procedúrája történt. Most jöhet a hátsó Parktronic kijelző-kettős javítása, ugyanis ott sem világít az egyik oldal a kettőből.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer