Akár 1,5 literes vegyes átlagfogyasztással és közel 50 kilométeres elektromos hatótávval csábít a legtakarékosabb Audi. Az Audi Sportback A3 e-tron immár Magyarországon is kapható.
A négykarikás márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridje akár ötven kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással, amit belső égésű motorja további mintegy 890 kilométeres hatótávja egészít ki, így a használója úgy vezethet villanyautót, hogy nem kell állandóan a töltöttség-jelzőt aggódva figyelnie. Az ötajtós alsó-középkategóriájú modell 1.4 TFSI erőforrásával és elektromos motorjával 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt és 350 newtonméteres maximális forgatónyomatékot nyújt. Hajtásrendszerében egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 250 newtonméteres benzinmotor és egy 75 kilowattos (102 lóerőnek megfelelő), 330 newtonméteres villanymotor dolgozik együtt az új fejlesztésű, hatfokozatú S tronic sebességváltóval, amelyet az elektromos gépbe építettek.
A hátsó ülések alá rejtett 8,8 kWh kapacitású folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor ipariáram-csatlakozóról két óra és 15 perc alatt tölthető fel teljesen, normál 220 voltos csatlakozóról (10 amperes) 3 óra és 45 perc a töltési idő. A feszültség a terhelési állapot függvényében 280 és 390 volt között alakul. Az akkumulátor összesen 96 darab prizmacellából épül fel, amelyek nyolc, egyenként 12 cellát tartalmazó modulra tagolódnak. Elektronikus komponenseivel (feszültség átalakító és -szabályozó, valamint a fedélzeti töltő) együtt az akkumulátor-rendszer tömege 125 kilogramm. Háza alsó burkolata alumíniumból, a felső pedig műanyagból készül. Az A3 Sportback e-tron töltésekor a betáplált váltóáram a töltő segítségével az akkumulátor számára egyenárammá alakul. A töltőcsatlakozó a hűtőrácsban, a kihajtható négy karika mögött található.
Budapesten a Porsche Inter Auto Pest telephelyén 2 e-tron töltőt helyeztek üzembe a forgalmazás megkezdésével egyidőben.
Az Audi A3 Sportback e-tron álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 222 kilométer/óra, ami tisztán elektromos üzemben 130 kilométer/órára korlátozódik. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek számára megállapított ECE-szabvány szerint mérve átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 1,5 liter, amihez kilométerenként 35 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.
Az Audi A3 Sportback e-tron teljesen elektromos módban is képes autópályán haladni, azaz 130 kilométer/órával suhanni, de ha szükség van rá, sportos arcát is megmutatja, amikor padlógáznál egyszerre adja a nyomatékot a benzin- és a villanymotor. Az együttműködés annyira összetett, hogy az elektromotor felügyeli és vezérli a TFSI stop-start rendszerét. Rekuperáció nélkül nem lenne teljes a hibrid működése, mind a fékezési, mind a szabadon futás során lassuláskor keletkező energiát visszatáplálja az akkumulátorokba.
Könnyűszerkezetes építésnek köszönhetően az ötajtós változat saját tömege 1540 kilogramm, 280 literes csomagtartója a hátsó üléstámlák ledöntésével 1120 literre növelhető. Az Euro NCAP töréstesztjén az Audi A3 e-tron kiválóan szerepelt, ötcsillagos minősítést és kitüntetést kapott az alapfelszereltség részét képező másodlagos ütközésvédelemért. Ez utóbbi rendszer egy esetleges baleset esetén automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és a másodlagos ütközések veszélyét.
Széria felszereltsége gazdag, kívánságra fejlett vezetői segédrendszerekkel és szórakoztató eszközökkel, köztük az MMI Navigáció plusz navigációs rendszerrel és az Audi connect szolgáltatásaival kapható, alapára 12,793 millió forint. Ahol a villanyautókra állami támogatást adnak, például Hollandiában, ott az e-tron nem kerül többe, mint egy kétliteres dízelmotorral szerelt Audi A3.
Az Audi még az idén bemutatja a Q7 e-tron quattro-t az Audi a második csatlakozóról tölthető hibrid modelljét. A nagy SUV a világon elsőként jelenik meg plug-in hibrid változatban hathengeres dízelmotorral és állandó összkerék hajtással.