Sorban hatodik alkalommal, gyakorlatilag hibátlan eredménnyel győzött a Lexus azon a brit felmérésen, ahol a márkakereskedések minősítették az általuk képviselt autógyártó által számukra biztosított szolgáltatásokat és lehetőségeket.
Amikor az autóiparban széles körben elvégzett felmérésről esik szó, a legtöbb esetben az ügyfelek nyilatkoznak autójukkal, márkájukkal, szervizükkel szerzett tapasztalataikról. A brit országos márkakereskedői franchise-szövetség (National Franchised Dealers Association, NFDA) azonban a másik oldal véleményét kérdezte: arra voltak kíváncsiak, mely márkák kereskedői érzik magukat a legjobban a bőrükben.
A kérdés korántsem egyszerű, hiszen a 31 kereskedői hálózatból összesen 2753 választ begyűjtő és feldolgozó felmérésben nem csupán a tevékenység jelenlegi és várható jövőbeli jövedelmezőségét kellett minősíteniük, hanem a termékek minősége, az ügyfelek elégedettsége, az alkatrészek és szervizanyagok elérhetősége is befolyásolta a válaszokat. Az NFDA a szokásos 12 helyett 6 havonta végzi el a felmérést, így egyrészt az átlagosnál pontosabb képet alkothatnak az aktuális helyzetről, másrészt pontosan nyomon követhető, milyen gyorsan változik ma az autóipar.
Ebből a szempontból a 2021 második félévére vonatkozó, legutóbbi felmérés egy különösen kritikus időszakban érte a kereskedőket, hiszen a Covid-19 pandémia kedvezőtlen hatásait a globális félvezetőhiányból fakadó beszállítói fennakadások, az új autók kiszámíthatatlan rendelkezésre állása, a rendkívüli mértékben megemelkedő szállítási idők erősítették tovább. Nem véletlen, hogy minden korábbinál nagyobb, 67 százalékos volt a részvételi arány. Kellemes meglepetés ugyanakkor, hogy az autókereskedelem szereplői szerint a legtöbb autógyártó képes volt helyt állni ezekben a nehéz időkben. Erről tanúskodik a teljes felmérés összesített átlagának folyamatos, csekély mértékű emelkedése is: a három éve mért 5,8 pontos átlag helyett immár 6,5 pontot mértek a szervezők.
Ebben a környezetben sem változott ugyanakkor az élmezőny. A Lexus immár hatodik alkalommal vezeti magasan a ranglistát. Idén minden korábbinál magasabb: 98 százalékos teljesítményt ért el a márka, ami azt jelenti, hogy az autókereskedelemben nincs jobb döntés annál, mint a japán luxusmárka kereskedőjének lenni. Szintén állandósult a Lexus testvérmárkájának, a Toyotának a dobogós helyezése: az elmúlt három évben egyetlen japán tömegpiaci márka hivatalos kereskedői sem voltak elégedettebbek a sorsukkal.